HTML

Pézsma

Az átlag-magyarnak eddig csupán a különböző fokozatú diktatórikus hatalomgyakorlás verzióiba volt alkalma belekóstolni. Idehaza a demokráciáról nincs és tulajdonképpen sosem volt személyes tapasztalat. A kitűzendő cél éppen ezért nem a demokrácia-kísérlet feladása, hanem éppen ellenkezőleg: az elkezdése kell hogy legyen. Ha mailt küldenél: pezsmablog@gmail.com

Bejegyzések

Pézsma a Facebookon

Utolsó kommentek

  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:56) Vox populi
  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:49) Dunai hekk
  • Éhesló: update: a politika olyan mélyen belenyúlt ebbe a bűncselekmény halmazba, hogy a vége ez a szégyen lett. Egy a zindex és a hekker cooprodukciójában előadott bűncselekményhalmaz odakerülhetett a 2006... (2017.08.22. 12:42) Dunai hekk
  • Éhesló: update: a politika olyan mélyen belenyúlt ebbe a bűncselekmény halmazba, hogy a vége ez a szégyen lett. Egy a zindex és a hekker cooprodukciójában előadott bűncselekményhalmaz odakerülhetett a 2006... (2017.08.22. 12:16) Vox populi
  • Pézsma: index.hu/belfold/2017/08/21/a_bkk_visszakozott_mar_nem_gyanusitjak_az_etikus_hekkert/ (2017.08.21. 22:30) Vox populi
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:56) Vox populi
  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:49) Dunai hekk
  • Pézsma: Uraim, el tetszenek passzolgatni a probléma mellett. Nem az a kérdés, hogy Oroszország és az USA v... (2015.01.02. 23:29) Szófia-expressz
  • Pézsma: @ern0: Igen, azt hiszem, ezzel most túl nagyot mertek álmodni :) (2014.12.11. 19:41) A hatalom-teszt
  • peterirrrr: Igazából én sokszor elgondolkoztam azon, hogy érdemes-e folytatni idehaza, vagy mondjuk meg lehetn... (2014.02.17. 12:59) Most menjek vagy maradjak?!

Címkék

Kubatov a regisztrációról: Nekem tetszik!

2012.09.20. 15:37 Pézsma

kubatov.jpgÉrdemes volt ma reggel meghallgatni a regisztrációval kapcsolatban Kubatov Gábor káposztaügyi kecsketitkárt a királyi tévében (ugyanez betűben)

A témával kapcsolatban valóban kevés hitelesebb arcot találhattak volna. Hiszen ki tudna nála többet a választási listakészítés gyakorlati hasznáról? 

Obersovszky Péter a nemzeti alákérdező válogatott Schmitt-díjas tagja természetesen nem okozott túl sok kellemetlen percet a Fidesz pártigazgatójának, inkább sőt. Még így is olyan hazugság- és csúsztatáshalmazt sikerült a kedélyeskedő egyetértés közepette összehozniuk, hogy azt valószínűleg minden médiaképzésen feladják majd házinak.

A Fidesz részéről mindenesetre kirívó cinizmusnak számít, hogy éppen azt a tisztviselőjét küldi nyilatkozni a témában, akitől a valaha hallott legrészletesebb, példákkal illusztrált demonstrációban hallhatta ország-világ, hogy miként is kell törvénytelenül adatot gyűjteni és azokkal visszaélni.

Egy gyors összefoglalás azok számára, akik a 2010-es évet esetleg egy hermetikusan lezárt atombunkerben töltötték:

A kurucinfó 2010 április 7-én és 8-án hozta nyilvánosságra azt a két felvételrészletet, amely még 2009. szeptember 1-jén készült a fideszes fiatalok balatonszárszói nyári egyetemén a 2010-es kampány előkészületeiről és a pécsi időközi polgármester-választás tapasztalatairól.

1-ső rész:


2. rész: 

 

A felvételen Kubatov Gábor beszél arról az adatgyűjtésről, amely alapján a Fidesz nyilvántartást vezet nem csupán a párt saját szimpatizánsairól (rögzítve nevüket, telefonszámukat, lakcímüket, internetes elérhetőségüket, életkorukat és a Fidesz iránti elkötelezettségük mértékét), de melynek tanúsága szerint hasonló nyilvántartással rendelkeznek más pártok szimpatizánsairól is névvel címmel ellátva. Desszertként Kubatov Gábor hallgatóságának még elhenceg jól sikerült kampánycsendsértésekről is, bizonyítva demokratikus elköteleződését.

Kubatov-lista Békés megyéből.jpgAz útmutatások alapján a helyi aktivisták által helyben készített ominózus listákról mutatóba meg is jelent néhány minta például Békés megyébőlilletve Szombathelyről. (Hitelességi fokukat mindenki döntse el maga.)

A párt képviselői természetesen gyorsan letagadtak mindent, melyek közül talán Kósa magyarázkodása sikerült a legkínosabbra

 

 

A Fidesz hivatalosan csupán egy rövid hárító közleményt adott ki. Szintén a reakciókhoz tartozik, hogy hamar megjelent egy videó az MSZP hasonló listájáról (érdekességi fokát sajnos csökkenti, hogy nem az MSZP pártigazgatója demonstrálja a szoftvert, de nem lehet mindig karácsony).

Mindezen nyilatkozatoknak azonban van egy közös eleme: egyik sem cáfolja, hogy a felvételen Kubatov Gábor beszél.

A csütörtök reggeli barátságos Obersovszky-Kubatov interjúban érdekes módon mindebből csak annyi hangzik el, hogy a 2010-es választásokon egyedül a Fidesz adatkezelését találta megnyugtatónak az adatvédelmi biztos.

Arról egy szó sem esik, hogy a Kubatov-lista kapcsán az Országos Választási Bizottság 2010-ben a felvételt hitelesnek ismerte el és elítélő határozatot hozottJóri András adatvédelmi biztos emellett kijelentette, hogy a beszédben említett típusú lista nemcsak a választási törvényt sérti, hanem a büntető törvénykönyv vonatkozó rendelkezéseibe is ütközik, így az adatbázis létrehozásáért felelős személyt büntetőjogi felelősség terheli.

A döntést a Fidesz megtámadta, a Legfelsőbb Bíróság pedig egy igen csak kurta-furcsa indoklás keretében megváltoztatta a Választási Bizottság határozatát. Az indoklás szerint az OVB nem volt abban a helyzetben, hogy „a felvételen elhangzottak megvalósulását is minden kétséget kizáróan bizonyítottnak tekintse”.

office-politics.jpgAz LB talán nem tehetett másként, az esetet ez azonban nem teszi meg nem történtté. Az is kérdés, hogy mi lehet erősebb bizonyíték annál, minthogy maga az elkövető ismeri be a cselekedetet és ecseteli annak részleteit? Hogyan lehet ennél nyilvánvalóbban bizonyítani egy ilyen tettet? Mondjuk Kubatov Gábor kinyomtatja Fidesz fejléces A4-es lapokra a listát, mindegyikre nyálmintát helyez, és kitapétázza vele az LB épületét? (Akik jobb bizonyítási javaslattal állnak elő, azok között ingyenes MySQL licenszeket sorsolok ki.)

A határozat arra mindenesetre tökéletesen alkalmas volt, hogy bebizonyítsa: mivel a dolog természete kapcsán ennél erősebb bizonyítási lehetőség nemigen létezik, ergo idehaza ezzel a tevékenységgel nem lehet lebukni: szabad az út.

A beszélgetésben nem csak ezeken siklottak át (a riporter esetleg megkérdezhette volna, hogy mi igaz mindabból, amit anno Szárszón Kubatov elmondott), de pluszban sikerült néhány hajmeresztő csodadolgot is becsempészni.

Kubatov Gábor például megnyugtatásul elmondja, hogy „Európában számtalan helyen van regisztráció”.

Wrong. Kedves Gábor, Ön hazudik. Ráadásul nem is kicsit, hanem nagyot.

Előzetes regisztráció Európában (és nem mellesleg az egész világon) éppen hogy ritka és kivétel. Nézzük az európai példákat:

Nagy Britanniában az állami címjegyzék hiánya miatt létezett regisztrációs rendszer. De hoppá, éppen hogy nagy eredménynek tartják, hogy 2014-től ez megszűnik!

A másik európai példa Franciaország, ahol az állampolgárnak életében egyszer(!) kell regisztrálnia, nem négyévente, mint ahogy a tervezetben áll. (És örüljünk, ha egy egyéni módosító miatt majd nem hetente kell jeleznünk, hogy mi tényleg hajlandóak vagyunk szavazni, istibizti, tessék elhinni).

Azért ez egészen megszámolhatónak tűnik, és a tendencia éppen az, hogy még ezeken a helyeken is a könnyítés felé lépnek, és éppen hogy azt igyekeznek elérni, ami nálunk eddig létezett és működött. Tetszik érteni, számtalan Kubatov elvtárs?

Világszintre lépve is hasonlóak az okok és az irány. Az USA-ban szintén a címjegyzék hiánya miatt volt szükség regisztrációra (ami ugye, nálunk éppen hogy nem hiányzik). Az 1990-es években ugyanakkor több könnyítést is bevezettek, hogy növeljék a részvételi arányt: például az iskolákban, a templomokban, a könyvtárakban, illetve levélben is el lehet intézni a regisztrációt. Néhány államban emellett a szavazás napján is lehetővé teszik a regisztrálást. Ráadásul pont Észak-Dakotában, ahonnan pedig a legtöbb orbáni bölcsesség ered, még erre sincs szükség.

Tehát az arány éppen fordított, és még a kivételnek számító néhány országban is olyan kényszer miatt létezik regisztráció, amely nálunk nem áll fenn, és a regisztrációt vagy épp megszüntetik, vagy igyekeznek minél könnyebbé tenni. Mégpedig éppen azért, hogy növeljék a választási részvételi arányt.

Nálunk viszont szégyenszemre mintha éppen ellentétes lenne a cél (nem is, a „mintha” törlendő).

Szintén végtelenül sunyi húzás Kubatov részéről, hogy úgy állítja be, mintha a regisztrációt egyenesen a Velencei Bizottság kérése miatt kellene bevezetni. Nice try, egyben orbitálisan nagy hazugság (a főnök a parlamentben mindenesetre valószínűleg irigy elégedettséggel bólinthatott). A Velencei Bizottság semmi ilyesmit nem kért, még hasonlót sem.

Kubatov_03.jpgAz mindenesetre pozitívum, hogy a médiában szemtől szembe láthattuk az előzetes regisztráció egyik valószínűsíthető ötletgazdáját és haszonélvezőjét. Az sem lepne meg, ha a Fidesz által 9 évre (azaz 3 választási ciklusra) létrehozandó Nemzeti Választási Központ vezetőjét szintén Kubatov Gábornak hívnák majd (logikus lenne, ha Simicska lehetett APEH-elnök). 

Az adatok mindenestre valószínűleg hozzá vándorolnak majd, hiszen Orbán Viktor szinte egyetlen érve éppen a következő volt a választási regisztráció mellett :

A feliratkozás alapján jóval a választások előtt tudni fogjuk, hogy a magyar választópolgárok hány százaléka dönt úgy, hogy részt vesz a szavazáson.” 

És ez részükről teljességgel érthető és praktikus lépés, hiszen a megfelelő táblázat- és adatbázis-kezelési gyakorlattal a helyben gründolt lista, a nemzeti konzultációs teszt és az előzetes regisztráció alapján már sokkal gazdaságosabban lehet majd a választás napján telefonon, ill. személyesen értesíteni azt a közös metszetbe tartozó beregisztrált pár száz helybelit, aki megteszi, amit megkövetel a haza (nehogy megint ellenzékbe kerüljön). És ez egyben közös érdek is, hiszen a hazának így sokkal kevesebb szórólapra, telefonhívásra, konzervre kell majd így költenie (ja, a nem regisztráltak adójából is természetesen).

Köszönjük, drága Kubatov nertárs, maga tényleg mindenkire gondol!


Ha tetszett, kövesd a Pézsmát a Facebookon is!

 

65 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://pezsma.blog.hu/api/trackback/id/tr964790591

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 120 ok, ami miatt nem szavaznék a Fideszre 2012.09.21. 10:38:28

Fülkeforradalom, gyorsnaszád, alaptörvény, manyup, békemenet, választási regisztráció… Bűnlajstrom 2010 áprilisától 2012 augusztus elejéig. Ha kihagytam valamit, írd meg kommentben! * 1. A Kubatov-lista 2. Pintér Sándor belügyminiszteri kinevezés...

Trackback: Hová bújik Orbán Viktor a magyarok elől október 23-án? 2012.09.21. 10:36:45

Orbán retteg. Nem jelenik meg az állami ünnepségeken, nem mond beszédeket nyilvános helyen és kordonnal vetette körbe a miniszterelnöki villát. Retteg attól, hogy megint kifütyülik, hogy megint lebuzizzák, retteg, hogy megalázzák. Ezért inkább nem is m...

Trackback: A nemzeti bizalom köre - lista készül a biztos választókról? 2012.09.21. 05:57:20

A tervezett új választási rendszerben előzetes regisztrációhoz kötnék a szavazást. Nem rossz dolog, mert növeli a szavazói tudatosságot, a szavazópolgári és állampolgári öntudatot. Hasonló ez, mint egyes országokban az utazási kedvezmények igénybevétel...

Trackback: A nemzeti bizalom köre - lista készül a biztos választókról? 2012.09.21. 05:57:12

A tervezett új választási rendszerben előzetes regisztrációhoz kötnék a szavazást. Nem rossz dolog, mert növeli a szavazói tudatosságot, a szavazópolgári és állampolgári öntudatot. Hasonló ez, mint egyes országokban az utazási kedvezmények igénybevétel...

Trackback: Nagy testvér 2012.09.20. 19:11:35

Mióta személyrte szabott reklámokat tol egynémely dotcom, a párom nem győz röhögni rajtam, miket kapok. Míg őt a legjobb bulikba hívják, nekem csőstül jön a Viagra, meg a bélkislaggozás. Ma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pszichogenetika 2012.09.20. 20:21:23

én hiszek a forradalmi cselekvésekben,és azt is hiszem hogy csaló vezetők pusztulása mint járulékos veszteség, belefér.

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2012.09.20. 20:41:56

@pszichogenetika: Szerintem egyelőre bőven elég az apátiát és a kényelmet legyőzni, az már bőven forradalmi lenne :) Az elmúlt hetek eseményei azt mutatják, hogy idehaza van hely a jóra és igazra az emberek szívében. Ha a tetteket erre építjük, van esély a hazug ostobasággal szemben.

OkoskaTo:rp 2012.09.20. 23:40:49

"miként is kell törvénytelenül adatot gyűjteni és azokkal visszaélni." Jogerős bírósági ítélet mondja ki, hogy nem voltak törvénytelenek, és nem éltek vissza vele. Szóval vigyázz a szádra, mert megdádáz az Annamari!

Ööö. Tényleg. Az ügyészség miért nem indított hivatalból eljárást az ombudsman által jelzett alapos gyanú (különösen érzékeny személyes adatokkal való visszaélés) miatt? Csak nem mert Polt Pétert kézivezérelték odafentről? Azt is nehéz elhinni, hogy egyetlen szoci szimpatizáns sem tett feljelentést, hogy esetleg szerepel a listán. Azokat is mind fektették.

Májking 2012.09.20. 23:59:06

És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy ez a szarjankó ellopta magának a Fradit!

vénkujon 2012.09.20. 23:59:24

az a nap volt az öklözés világnapja, amikor lajos bement az atv-be.:D

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2012.09.21. 00:06:51

@OkoskaTo:rp: Az LB közleményényét elnézve nem bűncselekmény, hanem bizonyítottság hiányában változtatták meg a határozatot. Kubatov szerint ő maga mindet elkövetett, amit csak tudott. Esetleg kérdezzék meg őt :)

Brix 2012.09.21. 01:44:17

Igen, cserében a fidesz később Jóri András adatvédelmi biztost, mandátuma lejárta előtt kinyírta és kirugta
Az előzetes választási regisztráció mellett egyetlen érv sem hangzott el, mivel nem is lehet érvelni mellette. A fő cél egyértelmű: lehetőleg minél inkább távol tartani a lakosság 50-60%-át is kitevő, pártokhoz kevéssé kötődő, bizonytalan szavazókat, akik sokszor protest szavazók és az utolsó pillanatban döntik, el hogy szavazni mennek
Mivel kevesebb ember fog elmenni szavazni, igy megválasztott parlament legitimitása is kisebb lesz. Az, hogy lesz 15 nap a választás és a regisztrálás utolsó határideje között, szintén nonszensz. Mi van, ha a kormány akkor lép egy olyat pl.: szükségállapot bevezetése, amire esetleg már reagálna plussz 1 millió szavazó, de már nem lesz lehetősége rá. Orbánék elkezdtek össze-vissza kapkodni, folyton változtatják a törvényeket, mert biztosak akarnak lenni a győzelemben. Belátták, hogy folyamatosan csökken a népszerűségük, mivel a gazdaság és ezzel együtt az emberek életszínvonala mélyrepülésben van, igy csak a választási törvény átalakításával nyerhetnek

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2012.09.21. 01:55:07

@Brix: Igen, ezt sajnos én is így látom, éppen ezt tárgyalta az előző poszt is:

pezsma.blog.hu/2012/09/19/listasag_fel_egeszseg

HomicideWatch (törölt) 2012.09.21. 02:08:45

Az utolsó pillanatban hogyan lehet eldönteni, hogy elmegy szavazni? Hogyan lehet úgy felelósen választani?
Ki akadályozza meg a bizontlanokat, hogy regisztráljanak? Ettől még donthet úgy, hogy végül nem megy el. Miből gondoljátok, hogy a bizonytalanok nem a fideszt választják. Valószínűleg több köztük a fidesz szavazó.

Patreides · patreides.blog.hu 2012.09.21. 02:09:13

"A Fidesz részéről mindenesetre kirívó cinizmusnak számít..."

Nem értek egyet.
A Fidesz részéről ez már nem számít kirívó cinizmusnak.

petikécske (törölt) 2012.09.21. 02:31:04

Mindegy mit agyaltok, nyerünk.

M_R 2012.09.21. 05:45:35

@Kocsis Máté: Nem nyerni fogtok, hanem nyelni :O Mindazt amit szátokba ver az ország :)

felcsutisuttyo 2012.09.21. 05:50:53

Be kell fejezni a regisztrációról, és a fidesz saját csaló választási törvényéről a találgatásokat. NEM LESZ VÁLASZTÁS!!!! HA A NÉP NEM HÜLYE AKKOR (inkább arról beszéljenek) több milliós emberből "BÉKEMENETET szervez (a nép nevében) és MEGDÖNTI A DIKTATÚRÁT, mert egy diktatúrát demokratikus úton nem lehet leváltani.
Ha nem akar jobbágy sorba, alattvaló sorba élni vagy éhen halni a Nép, akkor nem hagyja , hogy csaljanak, hazudjanak, uralkodjanak a hatalomért felette!!!!!!!!!

felcsutisuttyo 2012.09.21. 05:52:00

Persze a "Békementben" mindenki kezében legyen jó magyar BALTA, ( hasznos lehet ,az már bevált)

felcsutisuttyo 2012.09.21. 05:53:08

Persze egy örmény terrorista is elintézhetné a dolgot:)

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.09.21. 06:10:13

szarügy igaz? nem lesznek felesért, és zsák krumpliért, gulyásért szavazó lumpentömegek.... ?! ciki mi?

czjanos 2012.09.21. 06:33:32

"Mert most megtehetjük" mondta a hírhedtté vált egri képviselőnő a Székhelyi-ügy kapcsán.

funfun 2012.09.21. 06:36:42

Kálmán Olga for president! Hát Lalikirály be lett alázva rendesen.

2llkedő 2012.09.21. 06:42:51

@HomicideWatch: "Miből gondoljátok, hogy a bizonytalanok nem a fideszt választják. Valószínűleg több köztük a fidesz szavazó."

És te ezt miből gondolod? A fidesz szavazó az nem bizonytalan. Viszont akinek az utolsó pillanatban rálépnek a tyúxemére, az az utolsó utáni pillanatban pofán nyomja a rálépő láb gazdáját.

2llkedő 2012.09.21. 06:44:57

@FILTOL: "nem lesznek felesért, és zsák krumpliért, gulyásért szavazó lumpentömegek.... ?!"

Ahhoz, hogy tömegek legyenek pénz is kell. Pénz pedig a jelenlegi kormány és csatlósainál áll rendelkezésre. Szar ügy mi?

forgalomkorlatozas · http://forgalomkorlatozas.blog.hu/ 2012.09.21. 06:57:16

@FILTOL: Úristen, hogy lesz így akkor Fidesz-győzelem?!

roka 2012.09.21. 07:12:50

A Haza mindenek előtt :)

mirigy187 2012.09.21. 07:26:29

@FILTOL: Abba kéne hagyni a legendák gyártását. Eddig egy embert ítéltek el az is fisdeszes volt. Nem beszélve, hogy a 2010-es választásoknál voltak érdekes vándorlások a fidesz oldalán

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.09.21. 07:31:28

@Pézsma: Mit bizonyítottak be az utóbbi hetek?

pjm 2012.09.21. 07:36:42

@FILTOL: ez a lumpentömeg az édes anyád is....

elwood 2012.09.21. 07:59:17

egy pontatlanság:

"mi lehet erősebb bizonyíték annál, minthogy maga az elkövető ismeri be a cselekedetet és ecseteli annak részleteit?"

a történelemben sokáig így volt, de mivel beismerő vallomást megfelelő eszközökkel el lehet érni, ezért újabb jogrendszerekben ennek kicsi, vagy semmi jelentősége nincs

a többi része persze igaz, és szomorú

Bogyó 2 2012.09.21. 08:04:56

@HomicideWatch:
Fél évvel előtte hogyan lehet eldönteni kire fogsz szavazni? Ha kiderül, hogy a miniszterelnök a legnagyobb III/III-as, ha kiderül, hogy ellopott 100 milliárdot, ha kiderül, hogy a párt aláírt egy megállapodást A Tiszántúl Romániához csatolásáról, akkor is Fidesz és Fidesz? Bármit megtehetnek, mert te már most tudod rájuk szavazol? Ez a felelős választás? Nem, ez birkaság, mész avezérürü után a szakadékba is.
Igen, a felelős és nem lefizetett, klientúrához tartozó választó az utolsó pillanatig mérlegel, a legutolsó információt is feldolgozva, saját véleménye szerint, nem úgy, ahogy dróton rángatják a pártközpontból.

elwood 2012.09.21. 08:05:00

még a 15 napról
a fidesz rezsim kiépülését 30-35%-nyi aktív szavazó, és ugyanennyi passzív nem választó hallgatólag támogatta, már akkor jól játható volt mi következik, nem először kerültek kormányra

az eltelt két évben mindenkinek világossá kellett válnia, hová vezet ez, nemcsak a gazdasági, de a jogrendszert is szétverték

ha ez nem elég ahhoz, hogy a választók felismerjék mit kell tenniük, akkor a 15 nap nem oszt, nem szoroz

azt kapja az ország amit a lakói megérdemelnek

Bogyó 2 2012.09.21. 08:06:16

@Kocsis Máté: Egyetértek. Nyertek. Az ország többsége meg veszít.

Hertelendi 2012.09.21. 08:06:19

@Hegyimеdve: Szőröstalpú te otthon anyázzál
amúgy a te román kurva anyád!

wip 2012.09.21. 08:07:02

Egy biztos, kubatov csicskái rólam beírhatták, hogy utálom a fideSSnácikat, rájuk akkor sem szavaznék, ha az utolsó párt lenne/mint ahogy utolsó gazemberek a vezetői/. Szerintem nem volt véletlen a "kétharmad" sem, ilyen-olyan manipulációval szerezték meg a szavazatok "többségét", aminek tisztaságában ma, most is erősen kételkedem, és mocskosságában biztos vagyok.

drolt 2012.09.21. 08:07:50

Örülnék némi olyan előremutató elemzésnek, amellyel a saját árkába lehetne dönteni a fideszt. Regisztrációról, választási eljárásról stb. általuk hozott szabályok ellenére (mellett), de nem valamiféle békemenet, meg nem megyünk szavazni, meg hasonlók, hanem kubatovi módszereket is felvállaló csapda (van hozzá némi alap, amit maga a fidesz szolgáltat, ez pl. az elszegényedés)..

Bogyó 2 2012.09.21. 08:10:53

@elwood: Igen, csak szerintem az kevés, hogy felismerjem, hogy ne a Fidesz. Ettől még nem leszek szerelmes az MSZP-be. Még mindig nem világos, hogy csöbörből vödörbe kerülnénk-e. S nem biztos, hogy eljutok oda, hogy a nevemet adjam bármelyikhez is, tessék ezt nekem meghagyni, hogy az utolsó pillanatig mérlegelhessek.
Persze, megtehetem, hogy nem megyek el, vagy érvénytelent nyomok, de miért kell ehhez duplán fárasztani magam?

wip 2012.09.21. 08:11:14

Csak idézni tudok még egy bejegyzésből:
"diktatúrát demokratikus úton nem lehet leváltani." Ennyi...

elwood 2012.09.21. 08:16:34

@Bogyó 2: nincs szó mszp-ről
az én lapomon 6 párt közül lehetett választani

ha bekerül az mdf vagy seres mária, vagy bárki más akkor nincs 2/3

amíg nem mész el másra szavazni, csak azért, hogy megmutasd, hogy a mostani nem jó, addig azt gondolják, hogy jól csinálják.

mirigy187 2012.09.21. 08:17:24

Össze vissza hazudoznak a regisztráció bevezetésének okával kapcsolatban.
1. Már van egy jól felépített névjegyzék szóval semmi szükség sincs egy újjabbra nem beszélve, hogy nálunk vannak az emberek talán a legjobban nyílvántartva európában + tavaly volt egy népszámlálás.
2. Az a gyenge érv, hogy máshol is van regisztráció nosz ez sem egészen igaz. Európában a franciáknál és az angoloknál van. Az angolok 2014-ben eltörlik az előregisztrációt nem beszélve, hogy a szavazás napján is regisztrálhatnak a franciák pedig életükben egyszer regisztrálnak aztán soha többet. A belgáknál kötelező a szavazás de az más tészta.Az USA-ban nem kötelező minden államban ahol kötelező ott csak akkor ha az illető másik államba költözik.

3. Mi az hogy levélben két héten belül küldjük vissza? Miért? Kipostázzák 2013 szeptemberében akkor miért nem lehet mondjuk év végig visszaküldeni? Csak nem arra mennek rá, hogy sokan kidobják vagy elfelejtik esetleg úgy lesznek vele, hogy ráér még és akkor ebből a változatból kiesnek?

Bogyó 2 2012.09.21. 08:19:13

@HomicideWatch: "Ki akadályozza meg a bizonytalanokat, hogy regisztráljanak?"
Senki, de miért kell? Legközelebb meg a regisztrációhoz is regisztrálni kell? Hány kör lesz még, mire jó ez? Tudjuk kik laknak az országban? Tudjuk, létezik lakcímnyilvántartás. Aki nem ott lakik, ahogyan ebben van, rendezheti , mert ez más dolgok miatt is fontos, nemcsak a szavazás miatt, s kötelező volt eddig is, ezután is. De ez elenyésző, eddig sem volt ezekkel probléma, mellesleg pont az ilyeneket kevésbé is zavarja. Ha úgy tetszik a lakcím-rendezés is megfelel egyfajta regisztrációnak, csak jóval több az értelme és haszna, mitöbb, pótolja azt. Innentől kezdve hadd menjen szavazni mindenki amikor és ahogyan akar. Nem ez lenne a normális? Milyen érdekes, eddig így is volt. Most mi az a sürgető kényszer ami miatt ez nem jó? Az ország érdeke, a demokrácia kiteljesedése?
Mindannyian tudjuk, hogy nem. Pártérdek, oligarcha-réteg kerül az ország érdeke elé. Szomorú irányba halad ez a nép.

mirigy187 2012.09.21. 08:19:49

Tök mindegy ki lesz kerül hatalomra. A fidesz annyira teletömte saját embereivel az apparátusokat hogy a következő kormánynak semmi mozgástere nem lesz kivéve ha nem lesz nekik is 2/3-uk de erre semmi esélyük nem lesz.

mirigy187 2012.09.21. 08:21:16

Persze fél évvel ezelőtt még a fidesz támogatta a kopogtatócédulák gyűjtését aztán most rájöttek, hogy annyira nem jó a buli most már nem kell, ha így haladnak a választások előtt 1-2 héttel kitalálják, hogy írják át a választási törvényt mert megtheteik ugye aztán utána mindenki bekaphatja.

mirigy187 2012.09.21. 08:24:23

Amikor valamelyik debil fieszes kiejti a száján, hogy így kiszélesedik a választás akkor le tudnám köpni a tv-t. Attól szélesedik ki hogy kizárják azokat akik nem regisztrálnak? Mondjuk a buta trolljaiknak ezt elő tudják adni de azért vannak még gondolkodó emberek.

Bogyó 2 2012.09.21. 08:27:58

@elwood: Ez biztos, hogy így van, de ezt a jogát - az ügyek intézéséből való kivonulás jogát - is meg kell hagyni a választópolgároknak. Az is egy döntés, hogy rábízza a többiekre mit döntenek, de ezáltal mentesül az erkölcsi felelősség alól is, ha úgy érzi, gazemberek vezetik/vezetnék az országot. Ha úgy látja, hogy 4 gazember közül lehet választani, ne legyen már kötelező neki, de az utolsó pillanatig legyen arra is módja, hogy ezen a nézőponton változtathasson. Mert kiderül, hogy az egyik mégse olyan gazember, vagy a többi jóval nagyobb. Igen, ilyesmi az utolsó napokban is kiderülhet, ismerek olyat, aki hosszas beszélgetések után az utolsó napokban döntötte el, hogy rendben, mégis elmegy szavazni. Mert pont akkor lehet felrázni a bizonytalanokat, az apatikusokat, mert mindenki akkor foglalkozik leginkább a témával. Ezt a lehetőséget veszik el, s szerintem ez nem a demokratikus döntést erősíti. Ellenkezőleg. A fanatikusok, a véleményüket a tényektől függetlenítők részaránya nő, azaz azoké, akik kevésbé racionális és átgondolt döntést hoznak. Mert ők ugye évekkel előbb is tudják, kire szavaznak.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.21. 08:40:28

és obersovszky még mindig ott van, még mindig em bujdosott el, ez a legszomorúbb.

Bogyó 2 2012.09.21. 08:42:43

@wip: Igen, de ez itt nem diktatúra. Ez olyan autokrata, a demokratikus hatalomváltás lehetőségét beszűkítő, oligarchikus féldemokrácia. A hatalomváltást a jelenlegi, sőt a tervezett jogszabályok is elméletileg lehetővé teszik. Csak rengeteg akadályozó, nehezítő körülményt tettek bele, az új rendszer úgy van kitalálva, hogy a szociológiai, demográfiai jellemzők alapján ugyanolyan szavazati aránynál a jelenlegi kormánypártok részére jóval kedvezőbb eredmény szülessen, mint előtte. Elsöprő átrendeződésnél bukhatnak, ezért nem diktatúra. De az itt is látható irányított tömegek, az iratlan demokratikus játékszabályok semmibe vétele, azaz az antidemokratikus gondolkodásmód miatt a reális hatalomváltás nagyon megnehezített.
Gondoljunk bele, hogy ha 1975-ben kiírják a szabad választásokat, nyert volna-e az MSZMP? Minden bizonnyal, mert övé volt a média, a hatalomban az összes kulcspozíció. Nagyjából ez van most is. Megszállták az összes fontos döntést hozó intézményt, s beszűkítették az eltérő vélemények megjeleníthetőségét, ráadásul, az előzőek is valóban elkúrták, erre még mindig sokan emlékeznek. Éppen ezért a gyakorlatban a mostani kormánypárt nagyon nehezen váltható le. Ha nem lenne net, meg pár mutatóban fennmaradt médium, illetve az Eu, amely miatt nem mernek mindent meglépni amit egyébként megtennének, akkor itt már lukasenkói állam lenne.

Kutchek (törölt) 2012.09.21. 08:46:30

Már a Zalaptörvénynél megmondták, azért nem lesz népszavazás rla, mert hülyék a zemberek.

Az ellenzék helyében pedig nekifeküdnék, hogy minél több ember regisztrálja magát.
Ilyen két év után a fidesznek max. a törzsgárda maradt, azt kell lekörözni....

Hertelendi 2012.09.21. 08:46:40

@Bogyó 2: Végre egy normális komment! És sajnos igaz is:(

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.09.21. 09:00:58

Jóérzésű magyarok és polgárok!

Ezeket is le kell váltani és el kell zavarni a fenébe és/vagy a p.csába!

Tegyél meg mindent a kormányváltásért!

REgisztrálj ha kell, bár az AB el fogja kaszálni, agitálj, küzdjél, győzd meg a fásultakat, le kell váltani a bóvli fideszt.

Bóvli kormány, bóvli Orbány, bóvli magyar foci!

Magyarország és nem így szeretlek!

tjunior 2012.09.21. 09:13:11

@FILTOL: na mondjuk ez az egy, tényleg csökkenti a fidesz esélyeit

drolt 2012.09.21. 09:25:00

@Bogyó 2: korrekt hozzászólás, és én éppen erre mondtam (írtam), hogy örülnék egy elemzésnek, amely megmutatná (javasolna), hogy ilyen körülmények között mi a megoldás (legalábbis a lehetőség), ha valaki kormányt akar váltani.....

csárli hárper 2012.09.21. 09:32:07

persze, hogy bejön neki a regisztráció, hiszen olcsóbb mint tömegével utaztatni, bejelentgetni a "lelkes aktivistákat" akik még éjfélkor is sorban álltak, azokba a választókerületekbe ahol nem biztos a siker...most elmegy a paraszt és regisztrál, most csak szólnak neki és ugrik...ingyé'

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2012.09.21. 09:38:27

@Bogyó 2: Pontos.
Ne felejtsük el azoban, hogy ennek a rendszernek messze nincs (még) olyan háttere és támogatottsága, mint mondjuk az mszmp-nek volt 1975-ben. Ez egyelőre egy sebtében felhúzott ad-hoc principátus. Ráadásul most nincs a kezükben az a pacifikáló gazdasági jutalmazó képesség, amellyel az állampárt anno megvette a hallgatólagos együttműködést. A mostaninak az alapja inkább a csalódottság, fásultság és a fősámán szómágiája, nem a támogató társadalmi kollaboráció. Pont ennek pótlására van szükség az adminisztratív machinációkra, különben bukik a mutatvány.

Hegyímedve 2012.09.21. 09:46:59

Szeretnek elnezest kerni minden kommentirotol a tegnapi csunya beszedert. Az az igazsag, hogy rossz passzban vagyok.

Balazs Gabor, Csikszereda

belekotty 2012.09.21. 10:10:01

@Hegyímedve: Hosszú í-vel írod a hegyi szót, nem használsz ékezetet, ma regisztráltál. Úgy tűnik te csak egy magyarul félig tudó román vagy.

teglagyar3 2012.09.21. 10:38:52

Emberek!

FELHIVAS!!

Az orszagra ujabb hatalmas veszely leselkedik!!!!
ROZSA MIHALY A MUNKANELKULI SZABADSZAJU LIBERALIS BLOGGER UJRA A HATALOMBA KESZUL!!!!!
AZ ELLENSEG ARCA:
erlauer3.nolblog.hu/files/rmisi.jpg

EZT MEG KELL AKADALYOZNI, EZ MINDEN MAGYAR KOTELESSEGE!!!!

SEGITENETEK KELL!!!

Ime a bizonyitek:
kuruc.info/galeriaN/hir/ehesdk02.JPG
MEGJELENT A KOSSUTH TEREN EZ A HAZAARULO FEREG!!! SEGITENETEK KELL, HOGY NE JUSSON UJRA A HATALOMBA!!! KONYORGOM SEGITSETEK!!!!!!!!!!!!

EZ MINDENNEL FONTOSABB! A SAKKFIGURAK MAR KESZEN ALLNAK!!! A FLOTTA A PERZSA OBOLBEN, A JAPAN KINAI FORRONGAS, ESZAK KOREA, AZ EURO VALSAG!!!! EZ MIND MIND RA VEZETHETO VISSZA!!!!!!!!!

Ezert kell megallitani, hogy ne keruljon hatalomra mert ki fog torni a harmadik vilageges!!!! Mindez annak erdekeben tortenik, hogy a liberalizmus utana teljes fenyeben egethesse fel a bolygot minden jot elpusztitva!!!!!

Hogy hogyan tudtok segiteni?
PUSZTITSATOK A LIEBRALIZMUST A MINDENNAPJAITOKBAN, MINDENKIT FIGYELMEZTESSETEK RA, HOGY AZ SZDSZ VESZELYES!!!!!! NE FELEDJETEK EL MENGELICAT ES MAGYAR BALINTOT!!!!!! ENGEDJETEK A DUHOTOKET DEMSZKYRE, ES HAGYJATOK SZARNYALNI A HARAGOTOKAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.09.21. 11:01:48

@teglagyar3: Ki ez a faszi, hogy mindenhol ezt a zagyva kommünikét kell olvasnom?

Squid 2012.09.21. 11:14:12

Kubatov arroganciája és cinizmusa egyszerűen bicskanyitogató, tudja hogy mindent megtehet és tudja hogy megússza. Mert a Zemberek hátán nem hogy fát lehet vágni, de lángvágóval vonatsínt is lehet darabolni akkora birkák vagyunk!

Meddig lehet überelni és forralni még az emberekben a dühöt? Én speciel belevenném ezt a bácsit egy akkora seggberúgásba hogy éhen haljon a levegőben annyit repüljön!

Elijah_Baley 2012.09.21. 11:37:27

Par eve tema volt itt a sajtoban h miert is jo a putyini vilag. Most,h egesz jol haladunk egy kellemes kis authoriter rencer fele, sokan elkezdtek sipakolni.. nektek nem lehet a kedvetekre tenni. Ugyfelkapun 2 kattintas oszt szavazhattok. Nem,mintha volna kire.

whatsoever 2012.09.22. 09:56:03

@Kocsis Máté: Elárultad magatokat, h csak ez számít. Grat. A politika értékválasztás. Nyer 500 ezer ember, 5-6 millió meg éhezni fog. Mert még a kínai szalagmunkásokkal sem tudunk versenyezni, ha nincs beruházás és ha az árak németek, az adók meg svájciak. Magyar emberek fognak belehalni. Nem gond? Kereszténynek valljátok magatokat....... Taigetosz.

pszichogenetika 2012.09.26. 15:21:18

@Pézsma:Hogy a szívekben még mennyi férőhely van, és mire? Az még titok, de az hogy a riadalom félelemmé nőtte ki magát az Bizonyos. Ha értelmezem amit mondasz, akkor ez a szív forradalma lehetne, de FÉLELEMMEL A RÁDIÓ SEM MŰLÖDIK

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2012.09.26. 17:33:53

@pszichogenetika: Ahogy én látom a hatalom hibája általában az, hogy lekicsinyli az egyes emberek vágyát a jóra és a szabadságra. Előbb utóbb meggyőzi magát, hogy csak a pörköltszaft és a gázár érdekli a kisembert. Persze az is. De az önbecsülés és úgy általában a becsülhető dolgok iránti vágy mindenkinek a sajátja, ahogy a szemérmetlen hazugság is ezt az önérzetet erodálja. Hogy aztán mindez milyen formában kerül a felszínre, és csupán valami ellen vagy valmiért is, no az egy nagy kérdés, és egyáltalán nem mindegy.

Igen, én hiszek abban, hogy a hazugságot előbb utóbb lerúgja magáról a társadalom, mint a fa gyökere a betont.

pszichogenetika 2012.09.26. 20:37:58

előbb- utóbb! De a történelmi és gazdasági helyzet inkább az utóbbit szorgalmazná. Önbecsülés alapja az önismeret és a méltóság. Éhséggel zsarolt nép méltósága elszárad a lélekkel együtt. A kormány az ami, de hogy ezt kiszolgálja az értelmiség.......... ................................................................................?!

Szúrófény 2012.09.27. 03:26:09

@Brix: A kormány kizárólagos létcélja az, hogy a felső tízezer gond nélküli egzisztenciáját és akadálytalan meggazdagodását biztosítsa, és ezeket a privilégiumokat korlátlanul vigye át utódaira, és minden nem oda tartozót, ezen privilégiumoktól távol tartson, és azokból kizárjon. Az ország komoly és tisztességes elemeinek nagy többsége csaknem teljesen visszavonult a politikai arénától, amely a nagybirtokosok, a rövidlátó vármegyei potentátok és a finánc-tőke ipar lovagjainak működési terévé lett... A szellemi munkás középosztály nagyobb része proletár színvonalra süllyedt.
A széles néprétegeknek az, az érzése, hogy az ország nem a népé, hanem néhány tízezer emberé, akik a ha­talmat gyakorolják, és a hatalommal visszaélnek, hogy minden állami intézmény milliók szenvedése árán csak eme kevesek rövidlátó politikáját és önző céljait szolgálja
Jászi Oszkár: Magyar kálvária, magyar feltámadás, Bécs, 1920. szept
süti beállítások módosítása