HTML

Pézsma

Az átlag-magyarnak eddig csupán a különböző fokozatú diktatórikus hatalomgyakorlás verzióiba volt alkalma belekóstolni. Idehaza a demokráciáról nincs és tulajdonképpen sosem volt személyes tapasztalat. A kitűzendő cél éppen ezért nem a demokrácia-kísérlet feladása, hanem éppen ellenkezőleg: az elkezdése kell hogy legyen. Ha mailt küldenél: pezsmablog@gmail.com

Bejegyzések

Pézsma a Facebookon

Utolsó kommentek

  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:56) Vox populi
  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:49) Dunai hekk
  • Éhesló: update: a politika olyan mélyen belenyúlt ebbe a bűncselekmény halmazba, hogy a vége ez a szégyen lett. Egy a zindex és a hekker cooprodukciójában előadott bűncselekményhalmaz odakerülhetett a 2006... (2017.08.22. 12:42) Dunai hekk
  • Éhesló: update: a politika olyan mélyen belenyúlt ebbe a bűncselekmény halmazba, hogy a vége ez a szégyen lett. Egy a zindex és a hekker cooprodukciójában előadott bűncselekményhalmaz odakerülhetett a 2006... (2017.08.22. 12:16) Vox populi
  • Pézsma: index.hu/belfold/2017/08/21/a_bkk_visszakozott_mar_nem_gyanusitjak_az_etikus_hekkert/ (2017.08.21. 22:30) Vox populi
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:56) Vox populi
  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:49) Dunai hekk
  • Pézsma: Uraim, el tetszenek passzolgatni a probléma mellett. Nem az a kérdés, hogy Oroszország és az USA v... (2015.01.02. 23:29) Szófia-expressz
  • Pézsma: @ern0: Igen, azt hiszem, ezzel most túl nagyot mertek álmodni :) (2014.12.11. 19:41) A hatalom-teszt
  • peterirrrr: Igazából én sokszor elgondolkoztam azon, hogy érdemes-e folytatni idehaza, vagy mondjuk meg lehetn... (2014.02.17. 12:59) Most menjek vagy maradjak?!

Címkék

Bajnai Gordon, a menyasszony

2012.10.05. 01:39 Pézsma

bajnai_06.jpgHa létezik tökéletes ellentéte Orbán Viktornak, akkor az Bajnai Gordon.

Bajnai először is minden képzeletet felülmúlóan, már-már torokszorítóan... unalmas. De míg mondjuk Schiffer András az unalmat hűvös távolságtartással, Kovács László pedig nyúlós semmivel keretezi, addig Bajnainak pont az unalom a sexepilje. Amolyan intellektuális szakértői unalom ez, igazgatói tanácsok hőse jut róla eszünkbe, és Bajnait inkább könyvelőnek néznénk, mint exminiszterelnöknek.

Ha Orbán a csaták és harcok megszállottja, akkor Bajnai az óvodai kakaófelelős, abszolút forradalom-mentes anyagból hajtogatva. Habitusa lelkesedésre és lelkesítésre tökéletesen alkalmatlan, ami máskor talán hátrányára válna, viszont érdekes módon jelen helyzetben éppen ez teszi őt nem is olyan titkos esélyessé. Az állandó fegyverzörgésben és csatazajban ugyanis óhatatlanul egyre nagyobb a kereslet a békére és nyugalomra. Bajnainál pedig talán egy alvó tengeri uborka sem lenne békésebb és nyugodtabb.

Jelentős különbség köztük, hogy Bajnai végzettsége és gyakorlata szerint is gazdasági ember, míg Orbán járatlan ezen a területen. Cserébe Bajnai szónoki képességei alig közepesnek mondhatóak, szemben Orbán néptribuni, sőt -tribüni tehetségével.

Épp ilyen ellentétes Orbán és Bajnai viszonya a hatalomhoz. Orbán kezdetektől vezetőként működött, és nem áll tőle messze a cezarománia: a hódítás és konfrontáció élteti már-már rögeszmésen, pártját épp úgy, mint kormányát a végletekig saját személye köré origamizta. Az orbáni irányítási struktúra a feltétlen engedelmességet váró, egyszemélyi döntéseken és függési viszonyokon, a „centrális erőtéren” alapuló hatalomgyakorlás mintapéldája.

Bajnai viszont az üzleti életben lett sikeres menedzser, és a politikában alapvetően háttéremberként, gazdasági szakértőként vett részt. Ennek megfelelően nem csak nem voltak látványos politikai ambíciói, de helyettes miniszterelnökké válásáig egy szinte láthatatlan, párton kívüli figuraként működött. Egyéves vezetői periódusát is bejelentett módon határozott időre vállalta el, a következő ciklusra nem is jelöltette magát. Úgy tűnt, számára inkább teher a cécó, mint lehetőség a karrierre, ami teljességgel érthető, hiszen az érvényesüléshez nem volt szüksége ehhez a színpadra.

A külföldi kapcsolatkezelést is meghatározta alap-habitusuk: Orbán konfliktusos szabadságharcával szemben Bajnai inkább a kooperatív tárgyalásos irányt követte.

Bajnai legnagyobb erénye tehát, hogy Orbán lehető legélesebb kontrasztja (Gyurcsányról ez például nem volt elmondható), legnagyobb tehertétele pedig az MSZP-vel való kapcsolata.

Bajnait a vezetésével végigvitt egyéves konszolidációs miniszterelnökség nem koptatta el. Elhárította a Gyurcsány-kormány és a világválság által közösen generált csődhelyzetet, mely teljesítményt még a Fidesz is elismerte (igaz, csak külföldön), és be nem vallottan az ellenzéki figurák közül még mindig tőle tartanak a legjobban. A kormányváltás után Bajnai által létrehozott Haza és Haladás alapítvány is tüntetően józan állásfoglalásokkal lép fel. Ráadásul a lakosság körében övé a legnagyobb elfogadottság, vagy legkisebb elutasítottság, ahogy vesszük.

Mindezek miatt Bajnai Gordon az ellenzéki oldal egyik legígéretesebb menyasszony-jelöltje.

(A többi szereplőről itt volt szó: Gyurcsány, Mesterházi, LMP, Milla)

Ugyanakkor rengeteg a változó és ismeretlen vele kapcsolatban az egyenletben. Például, hogy mégis melyik párt kérné meg Bajnai a kezét? Nyilvánvalóan az MSZP-hez volt a legtöbb köze, viszont az MSZP akkora hitelességi deficitet halmozott fel, hogy az ő színeikben való indulás valószínűleg többet rontana Bajnai esélyein, mint amennyit segítene.

Schiffer sem idegen számára, anno együtt vettek részt az Új Nemzedék Mozgalom létrehozásában – igaz, azt meg éppen Gyurcsány alapította a KISZ-utód Demiszből való távozása után.

Esetleg megmaradhat szinglinek egy ellenzéki választási párttömörülés miniszterelnök-jelöltjeként, de ez a pozíció meglehősen ingatagnak tűnik. Vagy indíthatna saját pártot, ehhez viszont igencsak csipkednie kellene magát.

És legalább akkora az esély arra is, hogy nem is száll be a buliba. A sok sejtetésbe és habozásba ez is belefér, miközben az idő rohamosan fogy.

bajnai_05.jpgNem szabad ugyanis elfelejteni, hogy Bajnai sokkal inkább egy technokrata figura mint politikus. Nem kellett országot járva, médiafigyelemért küzdve, gyilkos kampányharcban és adok-kapokban választást nyernie. Igaz, nem is verték meg, nem számít bukott politikusnak. Lehet, hogy Bajnai 1987-ben sikerrel meg tudta szervezni a Közgáz menzabojkottját a pocsék kaja miatt, de kérdés, hogy milyen hatékonysággal tudná mozgósítani a választókat az ereje teljében lévő Fidesszel szemben.

Egy év ügyvezetés mindössze arra volt elég, hogy kiderüljön, Bajnaival számolni kell, higgadtsága és szervezőkészsége fontos szereplővé teszi a versenyben. Viszont a pali még mindig csak melegít, és kívülről úgy tűnik, hogy töprengve szirmokat tépeget: induljak-neinduljak-induljak-neinduljak.

(Folyt. köv.: rezsimváltó forgatókönyvek)


Ha tetszett, kövesd a Pézsmát a Facebookon is!

 

473 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://pezsma.blog.hu/api/trackback/id/tr594820976

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bajnai Gordon mém akar lenni 2012.10.05. 19:57:50

Miközben összeesküvés elméletek tucatjai lepték el az internetet Safarov kiadatása kapcsán, a birtokunkba került információk egyértelműen cáfolják, hogy az azerbajdzsáni államkötvény vásárlás, vagy esetleges MOL érdekeltségek állnak az események hátter...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.10.05. 19:51:37

Egy évnyi gyakornoki szakmai múltja van, 24 éve agresszív, gátlástalan megélhetési politikus, aki 1990 óta ki se tette a lábát a Parlamentből, hogy körbenézzen a magyar valóságban. Szónoki képességei rendkívüliek, a tömegmanipulációs trükköket ügyesen ...

Trackback: Hová bújik Orbán Viktor a magyarok elől október 23-án? 2012.10.05. 19:49:34

Orbán retteg. Nem jelenik meg az állami ünnepségeken, nem mond beszédeket nyilvános helyen és kordonnal vetette körbe a miniszterelnöki villát. Retteg attól, hogy megint kifütyülik, hogy megint lebuzizzák, retteg, hogy megalázzák. Ezért inkább nem is m...

Trackback: Miért zuhan le a gyorsnaszád? 2012.10.05. 19:34:22

Amiért Kaczyński gépe is lezuhant: mert senki nem mert beszólni a főnöknek.  Tudományosabb nevén: Power Distance Index Ha így történt, ha nem, ez most részletkérdés. De ha a gépen utazó politikusnak akkora arca van, hogy még a pilótát is leugatja rep...

Trackback: Miért zuhan le a gyorsnaszád? 2012.10.05. 19:34:17

Amiért Kaczyński gépe is lezuhant: mert senki nem mert beszólni a főnöknek.  Tudományosabb nevén: Power Distance Index Ha így történt, ha nem, ez most részletkérdés. De ha a gépen utazó politikusnak akkora arca van, hogy még a pilótát is leugatja rep...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2012.10.06. 10:46:54

@Blogger Géza:
" Ezek sajnos tények maradnak. "
sajnos a tények azt mondják, hogy aki hasonlót állított (magyar nemzet, hörrtv), azok kb 75 esetben voltak kénytelen helyreigazítást közölni, miszerint valótlant állítottak...

Marós 2012.10.06. 10:48:25

@czjanos:

Én meg erre azt mondom neked, hogy tőlünk 5 hektár szőlőt vettek el 1959 februárjában.
Egy A5-ös fecnin, csak annyi volt, hogy a Munkás-Paraszt Forradalmi Kormány nevében..

Azok a területek soha nem tudták azt szőlő, és gyümölcsterméket produkálni Tsz időszakban, mint a mi tulajdonunkban. Beszántották, kiirtották, ledózerolták a területet, táblásították, ahogy azt mondogatták akkoriban és egy nagy sivatagot hoztak létre nulla termékekkel. A kertészet ott 200 hektáron végleg megszünt.
Menj csak végig vonattal a Szolnok-Kiskunfélegyházi vicinálison. Egy hatalmas, nagy semmin mész keresztül, ahol valamikor fantasztikus növénytermesztés folyt.
De a TSZ világnak nem kedvezett a rendszer, a paraszti gazdaságokat felszámolták, így a falvak utód nélkül maradtak.
A mai mezőgazdasághoz sem falu, sem ember nem szükséges.
A mezőgazdaságba 1950 -1980 között, olyan mennyiség pénz áramlott, amit az soha nem fizetett vissza.
Amiről írsz, hogy mekkora mezőgazdaság volt itt és milyen gazdag TSZ-ek voltak, nem igaz. Ez a legendák világa, amire csak rátett a privatizáció. Te is csak azt szajkózod, mert nyilván nem ismered. Tehetős, zömében városi és helyzetben lévő emberek felvásárolták a leértékelt jegyeket. Annyit azért elárulok neked, csak neked, hogy a mostani tulaj felkeresett minket, és 16 millióért megszabadult volna egykori területünkért.
Sajnos, nem reprivatizáció következett be, amit az alkotmánybíróság helybenhagyott a nomenklatúra nyomására..

Ha mezőgazdaságot akarsz látni, menj el a Itáliába.

2llkedő 2012.10.06. 10:50:38

@Marós: "Menj csak végig vonattal a Szolnok-Kiskunfélegyházi vicinálison. Egy hatalmas, nagy semmin mész keresztül, ahol valamikor fantasztikus növénytermesztés folyt."

Mikor volt az a valamikor?

Rémbódess 2012.10.06. 10:50:54

@freetibi:
"No igen, ilyen karakater kell az országnak, az ügyeskedő, elvtelen, alamuszi senki."

Boldog lehetsz, a mostani "karakter" is pont ilyen... :)

coni 2012.10.06. 10:51:33

@Marós:
Rendesen el (akartad) érteni a lényeget. Én csak átmeneti államosításról beszélek, csak éppen annyi időre kerülnek állami kézbe amíg fillérekért továbbadják simicskának és társainak. Megjegyzem erősen megkérdőjelezhető az az állítás is, hogy az ez az állam amelyik tönkretette a gazdaságot nagyon jó gazdája lenne a visszaállamosított cégeknek.

Pop40 2012.10.06. 10:55:33

@Hertelendi:
Na ja, ilyen irányban esetleg érdemes lenne továbbfejleszteni a rendszert.

Hülyeség meg macerás társadalmi rétegeket kirekeszteni, helyettük inkább városokat kéne. Ahol nem a fideszre szavaznak, az nyilván inkompetens város, az ottaniak ne pofázzanak bele a dolgokba.

ursus artos 2012.10.06. 10:58:57

@Hertelendi: "Más? Még valami? "
Ez igen! Szigorúan a tények mentén kivégezted @Maróst

Anselmo 2012.10.06. 11:01:14

Bajnai egyetlen előnye, hogy nem OV, és még nem sározta be a média. Akkor biztos jó miniszterelnök lesz...

Hertelendi 2012.10.06. 11:03:15

@ursus artos: Senkit nem végeztem ki...beszélgetni szerettem volna...de nem ment:((((

2llkedő 2012.10.06. 11:04:27

@Anselmo: "még nem sározta be a média."

Bajnait besározta a médija. Piktort viszont saját maga sározta be.

ursus artos 2012.10.06. 11:06:19

@Hertelendi: "...beszélgetni szerettem volna...de nem ment:(((( "
Mással sem fog menni olyan tények mentén, hogy Orbán eredetileg Orsós volt...

Pop40 2012.10.06. 11:08:06

@Anselmo:
Igen, az a rengeteg link a helyreigazításokról, amiket fent beraktak, pont arról szóltak, hogy Bajnait még nem sározta be a média.

Blogger Géza 2012.10.06. 11:09:51

@Secnir: Csak nem beszoptad, hogy egy-két lényegtelen részlet kiigazíttatása (pl hogy pár hónappal később lett a Waills első számú vezetője, mint ahogy megvásárolták a Hajdú-Bétet) miatt az alapsztori nem igaz?

Hertelendi 2012.10.06. 11:15:43

@ursus artos: "Mással sem fog menni olyan tények mentén, hogy Orbán eredetileg Orsós volt..."
Nem is hinnéd mennyi emberrel beszélgetek...
Azért nézzetek időnként magatokba is és akkor lehet én se fogom orbánra mondani, hogy orsós...
de hát nem én kezdtem...:)))

2llkedő 2012.10.06. 11:19:03

@Blogger Géza:
Te Gejza!

Ismered a törvényeket? Mert akkor nézz utána, hogy ki miért felel.

2llkedő 2012.10.06. 11:20:03

@Hertelendi: "akkor lehet én se fogom orbánra mondani, hogy orsós..."

Mondd inkább azt, hogy Piktor. Jobban illik hozzá.

Marós 2012.10.06. 11:22:36

@coni:

Még mindég jobb, mint a semmi, mert a tulaj képtelen működtetni..

Marós 2012.10.06. 11:29:05

@félázsiai 2llkedő:

Az a valmikor a 60-as évek közepéig tartott...mert akkor befejeződött a mezőgazdaság teljes szocialista átalakítása...vagyis a kollektivizálása Ezzel megkezdődőtt a táblásítás, vagyis minden korábbi ültetvények fák bokrok kiszántása, épületek , tanayavilág elbontása..
Azért olyan a vidék, mint a most..
De mit csodálkozol.
Ekkor kezdődött a 3 kerület lebombázása és a modern korszerű szalagaházak és toronyházak építése...Így nincs most semmivárosmag az Árpád -hid budai hidfőjénél.
és ezért még Kossuth-díjat is adtak..

Blogger Géza 2012.10.06. 11:30:46

@félázsiai 2llkedő: Tudod, a törvényekben nincs benne az erkölcsi felelősség...

De ha ennyire érdekel a sztori, tessék:

"a Hajdú-Bét és a Wallis könyvvizsgálatát Simor András jelenlegi jegybank elnök cége végezte. A kormánybiztos a vizsgálati anyag végén azt írja, az értékvesztés, a bekönyvelt és a be nem könyvelt követelés összege 3,161 milliárd forint, azaz 2003. január 1. és 2004. január 21. között – a köztudatban a korábbi miniszterelnök, Bajnai Gordon nevével összeforrt – Wallis ennyit volnt ki a Hajdú-Bét Rt.-ből a tulajdonosok és vezetők közvetlen befolyásával. "

www.civishir.hu/hajdu-bihari-hirek/hozzaferheto-a-neten-a-hajdu-bet-8222igaz-tortenete8221/0117120441

2llkedő 2012.10.06. 11:32:47

@Marós: Ugye a 60-as évek közepe az már a cucurizmusban vót? És mint ha akkoriban TSZ-ek lettek vóna?

ursus artos 2012.10.06. 11:34:00

@Hertelendi: a problémám az olyan "tényeiddel" van, hogy Orbán az Orsós.

Hertelendi 2012.10.06. 11:36:35

@Blogger Géza: Jaj Géza te annyira egyszerű vagy:(((
Ennyire félsz a Bajnaitól?
Ok, tudom, ez van kiadva, de akkor is...
Orbánról esetleg...? Persze azon kívül, hogy hős és szabadságharcos...
Ja és hazafi...

Hertelendi 2012.10.06. 11:39:23

@ursus artos: Látom, nem vagyunk egy hullámhosszon...
A te problémád nem az én problémám...:)

luis5 2012.10.06. 11:39:48

@ob.szerver: haver te eltévedtél :-) A Hajdu BÉT a Wallis TULAJDONA volt, mígg arról nem tud senki hogy a magyar állam akárcsak résztulajdonos is lenne a gyulai v kapuvári húscégekben. Nem érzel némi különbséget?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.10.06. 11:42:08

Nekem Bokros hitelesebb volt.
De egy olyan koalíció kéne amiben mindenki benne van.

Hertelendi 2012.10.06. 11:48:43

Ha a politikusaink valóban helyre akarnák hozni az ország sorsát, akkor bárkit be kellene a kormányba hívni, aki értelmes, tud, és akar is tenni az országért. Pártoktól függetlenül...
Na ez tetszene..

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2012.10.06. 11:52:13

@kirsten: @shwarcz bácsi: Kedves kristen és shwarcz bácsi,

„És Pézsma szerinted most van a fidesz a csúcson ?”

Nem azt írtam, hogy a csúcson, hanem hogy „ereje teljében”. Ez természetesen nem a szavazói támogatottságot jelenti, mivel az jelentősen megcsappant. Sokkal inkább jelenti azt a kétharmad eszközével a Fidesz által létrehozott intézményi és törvényi környezetet, amely tulajdonképpen homogénná és egypólusúvá tette a közigazgatási és hatalmi struktúrát. Azaz a Fidesz hatalmával szemben jelenleg nincsen demokratikus ellensúly, és ebből a hatalomtechnikai szempontból valóban „ereje teljében” van. Leváltása emiatt nehezebb feladat.

Az egy nagyon fontos, de némileg más kérdés, hogy mindehhez a bürokratikus túlerőhöz jelenleg már nem társul társadalmi támogatottság. A Fidesz a törvények, alkotmány szabás-varrásával éppen ezt próbálja „kiigazítani”.

2llkedő 2012.10.06. 12:07:03

@Pézsma: "mindehhez a bürokratikus túlerőhöz jelenleg már nem társul társadalmi támogatottság. A Fidesz a törvények, alkotmány szabás-varrásával éppen ezt próbálja „kiigazítani”."

""""""Az emberek ma nemcsak azért bizalmatlanok a politikával és a politikusokkal szemben, mert a hivatalban lévő kormány gazdaságpolitikájának leginkább ők látták kárát, hanem azért is, mert az ………. évek óta visszaél a jóhiszeműségükkel és megfosztotta őket a tisztánlátás jogától. Amilyen gyorsan elillan a demokráciába vetett bizalom, olyan keservesen nehéz visszaszerezni . A …….oldal képtelennek bizonyult erre, sőt attól sem riadt vissza, hogy a napi politikai túlélés reményében olyan lépéseket tegyen, amelyek kül- és belföldön egyszerre rombolják hazánk tekintélyét . A demokrácia eszméjével összeegyeztethetetlen módon 20.. után jog- és alkotmányellenesen elmozdították azokat, akik nem kívántak asszisztálni felelőtlen politikájukhoz. A ………., ………. , ….. vezetői ismerhették meg elsőként, milyen is a …………….. kormány felfogása a jogállamiságról . …………. , ………….. , hivatalból történő elmozdítása csak az első lépés volt a demokratikus intézményrendszer leépítéséhez vezető úton. Ha úgy diktálta érdekük, kriminalizálták, ha kellett, antiszemitának bélyegezték az ellenzéket . Ha arra volt szükség, akkor megkísérelték tudatosan szembefordítani egymással az egyes választói csoportokat. S mindeközben görcsösen ragaszkodtak a kormányzati hatalomhoz, még akkor is, amikor világossá vált, hogy bizalom és támogatás hiányában az ország kormányozhatatlanná vált . Ezzel megfosztották az embereket a demokratikus véleménynyilvánítás és az önrendelkezés szabad gyakorlásának lehetőségétől."""""

ob.szerver 2012.10.06. 12:13:40

@luis5:

"A Hajdú-Bét cégcsoport az ország egyik legnagyobb baromfi- és víziszárnyas-feldolgozója és -értékesítõje volt. A társaság finanszírozási problémái 1998-ban kezdõdtek, amikor az ázsiai, a brazil és az orosz válság miatt elveszítette külpiacainak egy részét, és ezzel egy idõben a belföldi piacokon is csökkentek az árak. A társaság jelentõsen eladósodott, mintegy 25 milliárd forint hitelt halmozott fel. Már 1998-ban és 1999-ben is veszteséges volt, amikor 1999-ben a társaságnál tulajdonosváltás történt. Ekkor szállt be tulajdonosként a Wallis Rt., amely 1999-ben többségi tulajdonos lett. Ebben az időszakban - 2000-2005 között - Bajnai Gordon volt a Wallis Rt. vezérigazgatója. Az új pénzügyi befektetõ nyolcmilliárd forintot tett a cégbe. A korábbi drága hiteleket visszafizették, és a hitelállományt hatmilliárd forintra csökkentették. A társaság 2001-ben nullszaldóssá vált, azonban a hazai piacon az állami tulajdonú konkurenciával a versenyt nem tudta felvenni, ezért nem tudott jövedelmezõen mûködni. 2003-ban a víziszárnyas-piac összeomlása miatt további jelentõs veszteségek érték. 2003 második felében a cég vezetése a helyzet normalizálása érdekében reorganizációs programba kezdett, ekkor azonban a beszállítók közül többen felszámolási eljárást kezdeményeztek ellene a Hajdú-Bihar Megyei Bíróságon. A társaság bízott a reorganizáció sikerében, ezért a debreceni feldolgozóüzemét bérbe adta, és székhelyét korábbi telephelyének közelébe helyezte át. 2004. január elejére azonban a bankok felmondták a hitelszerzõdéseiket, és gyakorolták a korábbi biztosítéki szerzõdéseikbõl eredõ jogaikat. A legnagyobb hitelezõ pénzintézet a 2002-ben megkötött hitelszerzõdésben biztosított egyoldalú vételi opciós jogát érvényesítette, a Hajdú-Bét Rt. nagy értékû ingatlanjaira vételi jogát bejelentette, és az ingatlanokat a Hajdú-Bét Rt. vagyonából egyoldalú jognyilatkozatával kivonta. Az elvonási értékkel a hitelállományt csökkentette. 2004. január 12-én az APEH is inkasszót nyújtott be a cég bankszámlái ellen, ezt követõen a Hajdú-Bét Rt. már a bankszámlára érkezõ árbevétellel sem rendelkezhetett. A januári munkabéreket még a debreceni gyár elõre kifizetett bérleti díjából rendezték, azonban a február 10-én esedékes munkabérek kifizetésére már semmilyen fedezet nem állt rendelkezésre, ezért a január 22-én megtartott közgyûlés határozott arról, hogy a társaság bejelenti fizetésképtelenségét, és azonnali felszámolást kért önmaga ellen, tekintettel arra, hogy a bankszámlák zárolása csak a felszámolás jogerõs megindulásával oldható fel. A felszámolási eljárás megindítása 2004. január 29-én vált jogerõssé."

Hány bukott per kell, hogy abbahagyjátok a gágogást? Pedig az eszetek meglenne hozzá. Mármint a gágogáshoz.

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2012.10.06. 12:16:52

@félázsiai 2llkedő: Igen, ezek nagyon jól reciklikálható szövegek :)

Az első mondatot is nyugodtan bennhagyhattad volna:

„Magyarországon a demokráciába, a jogállamba és az alkotmányosságba vetett bizalom forog kockán, és az elmúlt nyolc évben kormányzó ...oldal minden cselekedete rontotta az újrakezdés esélyeit.”

És persze a cím: Itt az idő, hogy helyreállítsuk a demokratikus normákat!

Vannak nem avuló klasszikusok.

2llkedő 2012.10.06. 12:23:44

@Blogger Géza: "Tudod, a törvényekben nincs benne az erkölcsi felelősség..."

Milyen erkölcsi felelősségről papolsz már megint?

Ha nem tartja be a törvényt, akkor az erkölcsös?

2llkedő 2012.10.06. 12:25:19

@Pézsma: "az elmúlt nyolc évben"-t nem pontoztad ki.

Wl 2012.10.06. 12:27:55

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

"Nekem Bokros hitelesebb volt.
De egy olyan koalíció kéne amiben mindenki benne van. "

Ez már kezdi elérni a mi oligarchánk nem oligarcha, de ha mégis, akkor az jó oligarcha szintet :)

Bokros megszorítása => helyes lépés, látszik benne a szakmaiság
Bajnai meghszorítás => reform, látszik benne a szakmaiság
Orbán megszorítás => sanyargassa a szegény embereket, zavarjuk el... :)

2llkedő 2012.10.06. 12:29:56

@Wl:
"Bokros megszorítása => helyes lépés, látszik benne a szakmaiság
Bajnai meghszorítás => reform, látszik benne a szakmaiság
Orbán megszorítás => sanyargassa a szegény embereket, zavarjuk el..."

Az első kettő ezt is ígérte. Piktor viszont nemmegszorítást ígért, hanem kánaánt kolbászkerítéssel.

Wl 2012.10.06. 12:29:57

@Hertelendi: Valóban ez lenne az optimális megoldás. De a párt és/vagy érdekfüggetlen politikus egyelőre elméleti kategória :(

2llkedő 2012.10.06. 12:32:55

@Pézsma: Remélem, nem lesz aktuális!

Lencsés István 2012.10.06. 12:35:09

Igen ellentéte . ORBÁN jó , Bajnai rossz .

Wl 2012.10.06. 12:38:00

@félázsiai 2llkedő: Hát nem tudom, a '98-as meg a 2006-os választásokkor nem ilyesmi szlogeneket hallottam. A dübörög a gazdaság, meg ugrik a pannon puma, valahogy nem ezeket vetítette elő.

Ha 2009-ben lett volna egy új választás, ahol Bajnai lerak egy programot, miszerint ezeket meg ezeket megszorításokat csinálja, és ezeknek ilyen meg ilyen hatásai lesznek, de később ezek ilyen és ilyen hatásai miatt nektek jó lesz, akkor azt mondanám, hogy igazad van. De sajnos (szvsz mindkét oldal bánhatja, hogy akkor nem volt előrehozott választás) ez nem így történt, így ezekre felhatalmazás hát hogy is mondjam, nemigen volt...

"Piktor viszont nemmegszorítást ígért, hanem kánaánt kolbászkerítéssel."
A kánaán kolbászkerítéssel inkább a vesztésre álló fél nagyon magsasszintű reakciója volt az őket ért, lásuk be többnyire jogos kritikára. Akkoriban az volt a mainstream vélemény, hogy nincs is programjuk. Így hát hogy ígérhettek volna bármit is?

ursus artos 2012.10.06. 12:53:55

@félázsiai 2llkedő: "Az első kettő ezt is ígérte. Piktor viszont nemmegszorítást ígért, hanem kánaánt kolbászkerítéssel."
Hát azért ez nem éppen így volt. A kolbászkerítést az emeszpé nyomatta ezerrel az emberek fejébe.
Az első nem igért semmit, ki lett nevezve.

Pop40 2012.10.06. 13:06:24

@Lencsés István:
Mindig meglepő látni, mennyire egyszerű is egy hozzád hasonló hülye világképe:)

subtotal 2012.10.06. 13:46:45

@csorsza: Viktor nagyon büszkén feszít az összes avatásán, szóval igen, az mindent visz, bunkókám...

Az én falumban egyébként a Bentley a menő...BMW, tucatautó, nekem is van 2...

Lencsés István 2012.10.06. 13:52:18

@Pop40: Az a hülye aki monndja te anonim geci . :) ;)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.10.06. 13:53:36

@Wl:
Bokros megszorítás :viktor jól él belőle.
bajnai megszorítás :viktor jól él belőle.
viktor megszorítás :viktor jól él belőle.
Igazad van.Végül is semmi különbség köztük.
Legközelebb korábban kelj kisgyerek!:))
Egyébként bajnai nekem nem igazán hiteles.
De ha ő ott van egy koalícióban akkor legyen ott a jobbik is,hogy ellensúlyozzák egymást.

Hertelendi 2012.10.06. 14:14:23

@Lencsés István: Szevasz Kolompár Géza!
Mi ez a lencsésistván hülyeség? Megint berúgtál az este?

butus 2012.10.06. 14:17:24

@Marós: És ezek nem voltak főfoglalkozású aktivisták:
Stumpf István - MSZMP tag, az utolsó kommunista belügyminiszter Horváth István veje, Hazafias Népfront alelnök; Járai Zsigmond - MSZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök; Matolcsy György - MSZMP tag, III/2 ügynök; Martonyi János - MSZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök; Chikán Attila - MSZMP tag; Pintér Sándor - MSZMP titkár; Boross Péter - MSZMP tag; Ligetvári Ferenc - MSZMP tag; Boros Imre - MSZMP-titkár, III/2 ügynök D-8; Balogh Gyula - MSZMP tag; Mikola István - Hazafias Népfront, elnök; Fónagy János - MSZMP tag; Vonza András - MSZMP tag; Szabadi Béla - MSZMP tag, munkásőr; Varga Mihály - KISZ titkár; Deutsch Tamás - KISZ titkár; Orbán Viktor - Gimnáziumi-egyetemi KISZ titkár; Kövér László - KISZ-titkár, a Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa; Pozsgai Imre - MSZMP KB tag; Szűrös Mátyás - MSZMP KB tag...és titkár.
Tudtommal egyik sem MSZP-s.

Guillaume sous guillotine 2012.10.06. 14:27:26

Bajnai az Isten. nem baj hogy nála technokratább miniszterelnök nem volt, elvett egy havi közalkalmazotti bért és egyhavi nyugdíjat. azért ezt ne feledjük el

Pop40 2012.10.06. 14:29:27

@Lencsés István:
Látom humorod is van, nem csak kiforrott világképed, meg eszed:)
Az "anonim geci" a fideszes sejted neve, vagy ott így szólítanak meg benneteket?

czjanos 2012.10.06. 14:56:41

@Jari Litmanen: Igen, de nem a haverok zsebébe tömködte.

Lencsés lstván 2012.10.06. 15:07:50

@Pop40: Tanulj meg írni anonim ! Fáj az igaz ? Nekem tényem van !

Lencsés lstván 2012.10.06. 15:09:04

@Hertelendi: Két üveg bor az nekem semmi anonim ! Ez tény és nekem az van !

lorantka_а_gall 2012.10.06. 15:12:21

Látom a sok elmebeteg fideszes összefosta magát Bajnai nevétől. :-))

ftk 2012.10.06. 15:17:48

@soproni1: Több millió? Volt itt annyi egyáltalán?

ursus artos 2012.10.06. 15:30:06

@lorantka_а_gall: "Látom a sok elmebeteg fideszes összefosta magát Bajnai nevétől. :-)) "
Ja, most tőle? Régebben Gyurcsánytól fostuk össze magunkat nem?
Aha.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.10.06. 16:30:48

Bajnai már mondta valakinek, hogy ő szívesen lenne miniszterelnök (jelölt) egy elképzelt koalíció élén, vagy már a felvetés első része is teljesen kitalált dolog, mint az evolúció elmélet?

futás csicskák! 2012.10.06. 16:31:35

rákosgeci mindakető
romakormány kelesz nemsoká aszt magyarok szaladhatnak innén

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.10.06. 17:09:37

Istenem, de szép látni, hogy szarják össze magukat a fityiszzombik, ha csak Bajnai szóba kerül! :-D

futás csicskák! 2012.10.06. 17:14:37

@Vrogoarrr!: majd nemröhögöl huszévmulva nem lesz hazátok meglásd dicsak

2llkedő 2012.10.06. 17:28:27

@ursus artos: "A kolbászkerítést az emeszpé nyomatta ezerrel az emberek fejébe."

"""""9. Milyen intézkedéseket javasol a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség a probléma kezelésére és miért?

A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná. Ez olyan gazdasági növekedést ösztönző politikát jelent, mellyel ki lehet törni a negatív spirálból, és munkahelyteremtéssel, adócsökkentéssel tartóssá lehet tenni az ország felemelkedését. A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés. """"""

2llkedő 2012.10.06. 17:29:42

@Wl: "Akkoriban az volt a mainstream vélemény, hogy nincs is programjuk."

Mi volt a programjuk? Csak nem az, hogy "Csak a fidesz"?

π/kőc 2012.10.06. 17:33:21

Nem hinném, hogy B. Gordon menyasszony, azaz ratyi lenne, én legalább is ilyet róla még nem hallottam.

Az azonban bizonyos, hogy nagyon sármosan somolyog.

géza bá 2012.10.06. 19:37:34

hu itt mindenki megbolondult?

shwarcz bácsi 2012.10.06. 19:53:59

@Pézsma: Ebben teljesen egyetértünk. A mindenáron a hatalomban maradni, ékes példája ez. A hangsúly, itt a " mindenáronon " van.
Fenysebessegel közeledünk, az egypártrendszer, a totális államhatalom, és a teljes állami kontroll felé.
Mikor volt ilyen a magyar történelem során, és milyen irányzatnak hívtak azt?
Egyébként annak idején, Antall József azt mondta : " tetszettek volna forradalmat csinálni ..."
Nincs rá garancia, hogy megússzuk ...

Lencsés István 2012.10.06. 21:34:48

@Hertelendi: Mondat végén pont van , ha nem tanulsz meg írni , nem lesz miről kommunikálnunk .

Blogger Géza 2012.10.06. 22:04:39

@félázsiai 2llkedő: Kösz a linket, hát ezen halálra röhögtem magam. :) Hogyaszongya Gordonkának nincs ciprusi offshore cége, ellenben vagy egy ciprusi cég, amelynek a szülei a tulajdonosai és az élettársa a kézbesítési megbízottja :D

De a legjobb a vége:

"Végezetül a miniszterelnök ismételten hangsúlyozni kívánja, hogy Bajnai Gordon és kormányának szakértő tagjai egy évre vállalták a gazdasági válság kezelésére szóló megbízást, a jövő év tavaszán megrendezendő választásokig. Azután Bajnai Gordon nem kíván politikai vagy állami vezetői szerepet betölteni – tudatta a Kormányszóvivői Iroda."

Nemsokára kiderül, ebben is hazudott-e...

waldorfbalcon 2012.10.06. 22:09:01

@Blogger Géza: Géza, neked ugye fogalmad sincs milyen fontos feladatot is lát el egy kézbesítési megbízott, ugye?

Blogger Géza 2012.10.06. 22:11:10

@waldorfbalcon: Peched van, épp nemsokára mi is beírunk egyet a társasági szerződésbe. :)

waldorfbalcon 2012.10.06. 22:19:25

@Blogger Géza: Nagyszerű, akkor fel tudod mérni az eset súlyosságát, igaz?

Blogger Géza 2012.10.06. 22:49:46

@waldorfbalcon: Abszolút! Nyilván teljesen véletlen, hogy az adott cég Bajnai szülei tulajdonában van, és az élettársa a kézbesítési megbízott! Ez bármikor előfordulhat egy véletlenszerűen kiválasztott céggel! :)

Marós 2012.10.06. 23:14:23

@félázsiai 2llkedő:

A kolhoz jellegű szövetkezések szervezése 49-50 években indult és kb. 63-65-ös évek között befejeződött
Ezt nevezték a mg. szocialista átszervezésének.
Ez gyakorlatilag a föld és egyéb termelőeszközök elvételét jelentette. (A mi földünk 59februárban esett ennek áldozatul, vagyis akkor vették el az 5 hektár szőlőterületet. Sokan makacskodtak a faluban , aminek az lett az eredménye, hogy kiment a munkásőrség, vagy a rendőrség rohamcsapata és jól megverték a tulajt. Ha ez sem segített, kapott 1-2 nap gondolkodási időt , majd addig verték amíg beadta a derekát. Számosan belehaltak a verésbe, a súlyos ütlegelésekbe, amiről nem volt szabad beszélni természetesen senkinek, mert aki pofázott, azt is jól megverték .Ez volt a kollektivizálás leghatásosabb technikája. Mindenki gyorsan tanult…)

Marós 2012.10.06. 23:19:28

@coni:

szerintem lehet állami céget is jól vezetni.
Gondolj pl. Renault-ra
Az egyik legjobban működő gyár Fr.o-ban

Marós 2012.10.06. 23:24:00

@butus:
Minden rosszban van valami jó is..

Legalább biztosak lehetünk abban, hogy az általad felsorolt Mszmp tagok nem voltak spiclik. A besúgok, mind pártonkívüliek voltak...
Ez volt Magyarország...

waldorfbalcon 2012.10.06. 23:57:47

@Blogger Géza: Láttál már családi céget? A mienk is pont így működik. Hihetetlen, nem?

Marós 2012.10.07. 00:37:12

@Pop40:

Az MSZMP hatalmi beágyazottsága 1945-ben kezdődött és tartott 1990-ig. Ehhez jön még a jogutódként deklarált MSZP 12év hatalma 2010-ig. Nyilvánvaló, hogy kapcsolati rendszerük 57 évet kostál.
A FIDESZ hatalma mindössze 6,5 év a mai napig, tehát a politikai beágyazottsága is csak ennyi, hiszen korábban ellenzékben voltak. Ellenzékben nem lehet lopni…
Ez csak egy demagóg válasz annak, aki azt állítja, a FIDESZ többet lop, mint az MSZP lopott.

A legnagyobb lopások Budapesten történtek, mint láthatjuk. Ennek pedig az SZDSZ volt a kedvezményezettje, mert a budapestiek voltak olyan hülyék, hogy egy pártot 20 évig hatalomban tartottak. Ez a hosszú idő, pedig melegágya lett az olyan mértékű korrupciónak, hogy a becsületesebbje kilépett az SZDSZ-ből amikor a korrupció mértéke már elfogadhatatlan volt számára.

Horthyt emlegetve és összemosni a FIDESZ-el szamárság, hiszen 1945 után a jobboldalt nem csak megfosztotta az új bolsevik rendszer államosítás és egyéb zabrálás címen a vagyonuktól, hanem 49-től internálták, kitelepítették ezeket a szerencsétleneket. Ezzel a gyakorlatilag a magyar polgári réteget lefejezték.
Sajnálatosan ,1944 márciusi német megszállást követően zsidóságot elhurcolták és a vagyonuk préda lett. Velük együtt tűnt el a magyar kereskedőréteg és kézművesség jelentős része, amelynek teljes szétverése 1956-ig teljesen befejeződött. Emiatt nincs kereskedői sem kézműves polgári réteg Magyarországon.
A parasztságot is teljesen szétverte a diktatúra az ötvenes évektől, miután javaiktól megfosztották, emiatt a falvakból megindult az elvándorlás. Megszűnt a mezőgazdasági szakértelem hagyománya.Megszünt a családi gazdaság és apa-fiú szakmai hagyomány továbbvitele.
A munkásréteg sokáig tartotta magát, de a politikai elzártság, nem utolsósorban a politikai vezetőink analfabétizmusa nem tudott műszaki fejlődést biztosítani az iparnak.Lemaradtunk.
A rabló privatizáció végleg betett az iparnak és mezőgazdaságnak.
Semmi nem számított, csak az ingatlan megszerzése, majd nyereséggel való továbbadása.
Mára kiderült, a vagyont ugyan megszerezni tudták, de működtetni már nem tudják az uj tulajok. Ennek isszuk a levét. Ha változtatni akarunk, a változásokat az alapoknál kell kezdeni.
Senki sem fog rajtunk segíteni, sőt kihasználják gyengeségünket mások.
Tudomásul kell vennünk, ha tetszik , ha nem, hogy olyan ország gazdaságával kell versenyezni, ahol évszázadok óta a tulajdonosok vagy leszármazottaik azonosak. Tudomásul kell vennünk, hogy ott vállalkozások és kapcsolataik sok évtizedesek , netán több mint 100 évesek. Ennek megfelelően gazdaságos a tevékenységük, jók a nemzetközi kapcsolati rendszerük, megfelelő a termelési infrastruktúrájuk, innovatívak és jó minőségűek a termékeik.

Ha ezt nem ismerjük fel,akkor marad a sötét, eladosodott jövő és az elvándorlás, mint 50 évvel ezelőtt a falvakból..

Blogger Géza 2012.10.07. 02:27:22

@waldorfbalcon: Az lenne hihetetlen, ha ezek után kijelentenéd, hogy semmi közöd hozzá! Olyan gordonkásan...

waldorfbalcon 2012.10.07. 03:42:09

@Blogger Géza: Szerintem te egyszerűen túlliheged a pártszolgálatot. Pihenned is kéne néha.

butus 2012.10.07. 08:41:10

@Marós: Tudod, engem csak az zavar, hogy nem értem a gondolkodásodat. A Fideszes MSZMP-s bagázsban az a jó, hogy ők nem voltak besúgók szerinted, mert a besúgó az mind párton kivüli volt. Akkor mi a bajod az MSZP-sekkel? Azok sem voltak párton kivüliek, kivéve azokat, akik akkor még gyerekek voltak.
Változatlanul kitartok amellett, hogy egykutya mind, Te pedig úgy gondolkodsz, hogy az "én kommunistám jó kommunista, a másik kommunista rossz kommunista."

2llkedő 2012.10.07. 08:56:26

@Blogger Géza: Én i jót röhögtem az általad belinkelt Budai Gyula féle erőlködésen. Egy olyan valakire hivatkozol, aki eddig csak lejáratta magát, nem sikerült semmit se bizonyítani. Mondjuk nem is csoda úgy, hogy a "teljes igazság" a részéről csak azt jelenti, hogy annyit ír le, ami az ő feltételezésébe bele illik. A többi rész, mint ha nem is létezne. Csakhogy a bíróság azokat is figyelembe veszi.

"Azután Bajnai Gordon nem kíván politikai vagy állami vezetői szerepet betölteni – tudatta a Kormányszóvivői Iroda."

Nemsokára kiderül, ebben is hazudott-e..."

A 2010-es választásokra vonatkozóan mondta, hogy nem kíván részt venni.

De ha már itt tartunk, akkor meglátjuk, hogy Piktor ha jön az IMF, akkor megy-é?

2llkedő 2012.10.07. 08:59:26

@Marós: Kössz, hogy leírtad. Mondjuk ezt én is tudtam, újat nem mondtál.

Az, ami Történt Veletek, agy fájdajmas dolog, de ettől a mai dologhoz mi köze van? Ha ezen rágódsz, akkor sose fogsz a jelenben élni.

subtotal 2012.10.07. 09:11:04

@Blogger Géza: azután nem is vállalt vagy te azt gondolod, hogy azt jelenti, hogy soha többé?
Akkor értelmezd ezt: Ha jön az IMF én el...

subtotal 2012.10.07. 09:12:32

@félázsiai 2llkedő: :)))
frissítenem kellett volna, akkor nem írom le +1x ua, mint te.

2llkedő 2012.10.07. 09:25:24

@subtotal: Hazug embert hamarabb utol érik, mint a sánta kutyát.

Nem tudom, Gejzának mi a véleménye arról, hogy Gyurcsányék hamarosan ott lesznek, ahol lenniük kell. Mit ért hamarosan alatt? Az olyan, mint az ideiglenesen hazánkban állomásozók?

subtotal 2012.10.07. 09:41:02

@félázsiai 2llkedő: a hamarosan az olyan, mint a konvergálás és ez nekik elég is...

Marós 2012.10.07. 11:54:16

@butus:
Nem így van!
Sajnos az érdemi vita helyett majdnem mindenki szamárságokkal és demagóg szöveggel próbálja meggyőzni a másikat.

Én igyekszem elkerülni a demagógiát, persze egy idő után előfordul, hogy beszállok.
Aki meg káromkodik, trágárkodik, arra a legritkábban válaszolok.

Amit kifogásolsz, az csak egy demagóg válasz azoknak, akik kifogásolják, és leköcsögözik, ha egy volt MSZMP-s vagy mezei KISZ-titkár ma már jobboldalon politizál. Minta neki nem lenne joga az amire másnak van.

Erre mondom én: nem baj, ha korábban MSZMP-s volt, legalább nem volt besúgó, garantáltan.
Azt mindannyian tudjuk, annyi esze volt anno az MSZMP-nek, hogy a besúgókat nem a párttagokból szervezték, hanem a párton kívüliekből, akik előszeretettel verik a mellüket, hogy ők az igaziak.
Még iskolás korunkból tudjuk, hogy a besúgó, erkölcsileg a társadalom legalján van.
Megbízunk benne, úgy tesz, mintha a barátunk lenne vagy jó kollégánk, miközben árulkodik besúg, ezzel visszaél a bizalmukkal és kárt okoz nekünk.

De vissza a párttagsághoz.
Jó néhány embert ismertem a környezetemből, aki csak azért lett párttag, hogy nyugodtan pofázhasson, kritizálja a rendszert. Semmi előnye nem lett a párttagságából, inkább hátránya volt, mert fizetett egy csomó tagdíjat és még gyűlésekre is járnia kellett, munka után, és még a titkára is molesztálta, hogy ne pofázzon a taggyűlésen, mert akkor jutnak haza sohasem..
Azt is tudjuk, ha őszintén belegondolunk, hogy kifejezetten párttagsággal nem lehetett előbbre jutni. A párttagság még semmi garanciát nem jelentett a fizetésemeléshez, vagy jobb beosztáshoz.
Sokkal inkább a kapcsolatok, sógorság, komaság, pia-pina haverság számított.
Aztán voltak olyanok, akiknek nem is kellett párttagnak lenni, meg pofázhattak is, meg lakást is soron kívül kaptak, mert apuci, anyuci elintézte. Egyszerűen korrupt volt a szocialista társadalom..
Tehát nem kell mellre szívni amit korábban írtam.. Semmiség, demagóg állításra , demagóg válasz..

Köszönöm a névsort, amit írtál. Természetesen ismerem ezeket az embereket és a múltjukat is, viszonylag jól. Erre az a válaszom: Nálam nem az számít, ki honnan jött, hanem az, mit ér el a jövőben...
Ez az én, szerintem demokratikus, véleményem

Marós 2012.10.07. 13:03:48

@félázsiai 2llkedő:

Kösz a "vigasztalást".
Mondhatom válaszként: minden , mindennel összefügg, tehát nem mellékes a múlt sem, a jövőt illetően.

Annyit fogadj el tőlem, relatíve jól ismerem a mezőgazdaságot.
A gond abban rejlik, hogy nálunk privatizáció zajlott le és nem REprivatizáció, mint az NDK.ban és a cseheknél.

Ennek lett a következménye, hogy zömében városlakok szerezték meg ügyeskedéssel a volt falusi tulajdonokat. A városlakok, akik, egyébként városokban dolgoznak. Nekik volt lehetőségük elsősorban beutazni az országot a privatizációs árverésekhez, rendelkeztek valamilyen tőkével,..stb stb.

A fejlett mezőgazdasággal rendelkező országokban a földtulajdonosok, velünk ellentétben falusiak, akik ugyan részben kiegészítésképpen a városokban dolgoznak, mit bejárók, de viszik a mezőgazdaságot, állattenyésztést a favakban, családi vállalkozásként. Zömében az idegenforgalomban, szolgáltatásokban és falusi feldolgozó üzemekben dolgoznak. Ezért látsz nyugaton szalagparcellákat. Az sok családi vállakozást jelent.
Egyébként nem szokás a nyugati országokban a földet eladni, tehát a tulajdonosi kör lényegében évszázadok óta ugyanaz..Eladni soha, legfeljebb bérbeadás létezik..

Miután Magyarországon úgy alakult a tulajdonosi kör, ahogy alakult a privatizációval, a magyar mezőgazdaságból kiesett a kertészet, konyhakerti növények termesztése, és kiesett az állattenyésztés is. (A hiedelemmel ellentétben a hazai szőlőtermesztés is töredéke a 50-es évekbeli szinthez.) Megszűnt a növénytermesztés és az állattenyésztés szimbiózisa, ami nélkül nincs hatásos mezőgazdaság.
Nálunk a városlakók által megszerzett földterület megmaradt táblában és közös megmunkálásban. Emiatt látsz nagy tábla búzát, kukoricát, napraforgót , repcét. Egy városlakó tulajdonost, csak az érdekli, mennyi lesz a közös terményből befolyt pénz, majd azt feléli, külföldre kiviszi, stb Nem foglakoznak a macerás kertészettel , állattenyésztéssel, reményfeldolgozással.
Emiatt nem látsz magyar feldolgozott termékeket a boltokban, vagy alig..
És ezért fogalmaztam úgy, hogy a magyar mezőgazdaságnak a jelenlegi formájában nincs szüksége a falvakra…
A gyenge, egysíkú mezőgazdaság pedig nem igényli a falusi iparosodást sem…

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2012.10.07. 13:54:01

@Marós: Kedves Marós

mivel látom, erősen foglalkoztat a téma, figyelmedbe ajánlom Ungváry Krisztián írásait, aki ma feltehetően a legtájékozottabb kutató ügynökkérdésben. Persze lehet hogy ismered őket.

A lényeg, hogy a „párttag garantáltan nem volt besúgó” állítás, amit többször is említettél, félrevezető lehet. Ez nem volt beszervezést gátló szempont, miként az, hogy számos párttag tisztviselő ún. „hivatalos kapcsolat”-ként kényszer nélkül segítette a belső elhárítást, nem ad számukra felmentést, sőt. Szóval ez azért egy kicsit összetettebb kérdés.

Olvasnivalóként:

index.hu/belfold/2012/04/18/intezmenyesitett_hazugsag/

index.hu/velemeny/2012/05/17/hogyan_definialjuk_a_halozati_szemelyt/

Bízom benne, hogy segít árnyalni a képet.

butus 2012.10.07. 14:35:41

@Marós: Kedves Marós!
Azt azért változatlanul nem értem, hogy amennyiben ilyen jó véleménnyel vagy az MSZMP-ről, akkor miért utálod az MSZP-? Hisz még azt is Te emelted ki, hogy az MSZP elismeri a jogfolytonosságot!
Engem minden esetre nem sikerült meggyőznöd, én változatlanul fenntartom a véleménymet mindkét oldalról és Bereznay Andrással értek egyet:
www.kibulizottorszag.net/tartalom.html

2llkedő 2012.10.07. 14:39:52

@Marós: "Kösz a "vigasztalást".
Mondhatom válaszként: minden , mindennel összefügg, tehát nem mellékes a múlt sem, a jövőt illetően."

Nem "vigasztalásképp" írtam, hanem tapasztalatból. A múlton nem lehet változtatni, de a jelenen és a jövőn igen. Viszont ha a múltban élsz, akkor nem veszed észre a jelen lehetőségeit. Ha én így gondolkodtam volna, akkor ma valszeg nem leveleznénk. Én is siránkozhatnék azon, hogy a szüleimet, meg a tágabb családom nagyrészét a huszas éveim elején elveszítettem. De nem ezzel foglalkozom. Nagyon fáj, az természetes. Mondhatnám, ha itt lennének, akkor mennyivel másabb lenne minden. De nincsenek itt, tehát azzal kell foglalkoznom, hogy én mit tudok megtenni úgy, hogy odafentről büszkék legyenek rám.

Rozsomák2012 2012.10.08. 18:21:06

@kela-bá: Nagyon köszönöm, megnéztem a krizis videot.Nagyjából eddig is tudtam, hogy miről szólnak a dolgok. A szakértőket csak azért írtam,mert minden megoldhatatlan bajunk ellenére nekem az "eset" személy nem jó,mert még azt a kevés jóindulatot, összetartást is megosztja ami egy nemzetállamot ideig-óráig fenntarthat. Egyébként az ő oxfordi féléves-éves ösztöndíja 89 előtt szintén a kiválasztottságról szólt, csak egyénisége kicsit másképp "fejlődött". Sajnos az igazi baj az, hogy szél ellen nem lehet sípolni és a " világ proletárjai egyesüljetek" jelszó lejáratódott, így nem igazán tudom mit lehetne tenni.

kela-bá 2012.10.08. 19:04:28

@Rozsomák2012: "a világ proletárjai egyesüljetek jelszó lejáratódott, így nem igazán tudom mit lehetne tenni."
Igazán kedves,visszajelzett ! Ne aggódjon, bízzon magában, és szeretteiben. Sajnos a "turáni átok" még hat... bizonyára hallott róla. Ha mégsem itt olvashat róla, és más reményt adó írásról is.
www.logoszvilag.hu

@félázsiai 2llkedő:@butus:
@Pézsma:
Jó olvasni az Önök bejegyzéseit,ajánlásait is. Ha van idejük látogassonak el a "logoszvilágba".

Jó egészséget Mindnyjuknak !

kvadrillio 2012.10.13. 20:26:20

a világ proletárjai egyesüljetek jelszó lejáratódott,

dehogy járatódott le, csak ma "LÉTMINIMUM ALATT ÉLŐK"-NEK HÍVJÁK ŐKET ÉS SOKKAL TÖBBEN VANNAK !

Szúrófény 2012.12.26. 17:34:42

@Rémbódess: ORSZÁGUNKNAK EZERFÉLE

Országunknak ezerféle bajai,
Nem mai, Gyurcsány, Bajnai
Kövezték az egyenes utat,
Mely a pokolba juttat,
Loptak, löktek neked,
Uralmukat elviseljed!
Te ne figyelj közben másra,
Szorgos ország pusztításra!
Te meg ezt nyugodtad higyedd,
Ez alattuk mindig, így lesz
Csak meg kell szavaznod
Ördögnek lelked eladod
Mindennek, egy az akadálya,
Kiürült a bőség forrása!
Kölcsönt többet nem adnak!
Örülj most már a kamatnak!
Téged meg elzavartak,
Így nyugodtan szidhatod,
Ki elpucolja a szarod!

2012-12-20
süti beállítások módosítása