HTML

Pézsma

Az átlag-magyarnak eddig csupán a különböző fokozatú diktatórikus hatalomgyakorlás verzióiba volt alkalma belekóstolni. Idehaza a demokráciáról nincs és tulajdonképpen sosem volt személyes tapasztalat. A kitűzendő cél éppen ezért nem a demokrácia-kísérlet feladása, hanem éppen ellenkezőleg: az elkezdése kell hogy legyen. Ha mailt küldenél: pezsmablog@gmail.com

Bejegyzések

Pézsma a Facebookon

Utolsó kommentek

  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:56) Vox populi
  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:49) Dunai hekk
  • Éhesló: update: a politika olyan mélyen belenyúlt ebbe a bűncselekmény halmazba, hogy a vége ez a szégyen lett. Egy a zindex és a hekker cooprodukciójában előadott bűncselekményhalmaz odakerülhetett a 2006... (2017.08.22. 12:42) Dunai hekk
  • Éhesló: update: a politika olyan mélyen belenyúlt ebbe a bűncselekmény halmazba, hogy a vége ez a szégyen lett. Egy a zindex és a hekker cooprodukciójában előadott bűncselekményhalmaz odakerülhetett a 2006... (2017.08.22. 12:16) Vox populi
  • Pézsma: index.hu/belfold/2017/08/21/a_bkk_visszakozott_mar_nem_gyanusitjak_az_etikus_hekkert/ (2017.08.21. 22:30) Vox populi
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:56) Vox populi
  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:49) Dunai hekk
  • Pézsma: Uraim, el tetszenek passzolgatni a probléma mellett. Nem az a kérdés, hogy Oroszország és az USA v... (2015.01.02. 23:29) Szófia-expressz
  • Pézsma: @ern0: Igen, azt hiszem, ezzel most túl nagyot mertek álmodni :) (2014.12.11. 19:41) A hatalom-teszt
  • peterirrrr: Igazából én sokszor elgondolkoztam azon, hogy érdemes-e folytatni idehaza, vagy mondjuk meg lehetn... (2014.02.17. 12:59) Most menjek vagy maradjak?!

Címkék

Sofőrsors

2013.03.10. 01:40 Pézsma

ader-janos-es-orban-viktor.jpgÁder János bajban van. Az ízig-vérig pártemberből lett köztársasági elnök dilemmája bizony nem kicsiny. Ő is pontosan tudja: ha a pártrobotok hétfőn megszavazzák, úgy a negyedik alkotmánymódosítási csomaggal olyasvalamit kellene aláírnia, amellyel államfőként kivégzi a már most is ezer sebből vérző alkotmányos rendet. És igen, így az ő szignója fog majd virítani a harmadik köztársaság halotti bizonyítványán. Márpedig sejthetően nem lesz mindig narancsszínű a világ.

Hogy ne legyen kétsége, a párttársak már megüzenték: nincs választása, kötelező aláírnia – de nem kell aggódnia a gyilkosság miatt, hiszen parancsra teszi.

Áder János valószínűleg kinevette volna azt, aki '89-ben azt mondja neki, a haverok egyszer majd arra fogják utasítani, hogy írja alá a magyar demokrácia halálos ítéletét. Persze akkor még ilyesmiket mondott: „Fontos lenne, hogy az állampolgár is kezdeményezhessen vizsgálatot az alkotmánybíróságnál. Bíró ne lehessen politikai párt tagja.”

Állampolgár már egy ideje ugye éppen a Fidesznek köszönhetően nem kezdeményezhet vizsgálatot, és már csak egy aláírásába kerül, hogy az Alkotmánybíróság maga is végképp bohóctruppá váljon. A bírókat felügyelő gazdabíró pedig párttársa felesége lett.

Eh, fiatalság, bolondság!

orban_ader2.jpg

Tavaly szeptemberben az ENSZ közgyűlése előtt Áder még így büszkélkedett az általa Európa legmodernebbnek és legfiatalabbnak nevezett alkotmányával:

“Európa legfiatalabb alkotmánya magában foglalja az emberi jogok európai kartájának szinte minden elemét, a fékek és ellensúlyok 1990-ben kiépített jogállami intézményeit. Új elemként pedig alkotmányos – jogállami – korlátokat állít a közpénzek felelőtlen elköltése, az államadósság mértéktelen növelése elé. Magyarország új alkotmánya alkotmányos garanciát ad a nemzetközi jogi kötelezettségek teljesítésére és a nemzetközi jog általánosan ismert szabályainak betartására.”

ader_bamkimun.pngPersze a magán- és pártérdekek mentén sebtében összegórt Alaptörvényre mindez már akkor sem volt igaz. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy ekkora már nagyjából lezajlott a demokratikus intézmények szétverése és elfoglalása. Áder már ekkor is a Fideszes halottak könyvét, egy holt lelkek által skribált, semmilyen megerősítéssel nem rendelkező kísértetalkotmányt próbált elevennek és modernnek beállítani.

Akkor talán még azt gondolta: meg lehet úszni ennyivel, hiszen lehetett volna sokkal rosszabb is. Azután lett. Mégpedig sokkal rosszabb. A vendetta-alapú kormányzás újabb és újabb módosításai olyan szörnyszülöttet hoztak létre, amelyben a demokrácia és jogállamiság önmaga ellentétébe fordult. Ahol az alkotmány funkciója immár nem az, hogy az állampolgárt védje a hatalom túlkapásaitól, hanem hogy a hatalomnak biztosítson jogokat az állampolgárral szemben. A polgári szabadságjogok biztosítéka helyett a jogkorlátozás hatalmi eszközévé vált. Az egypárti Alaptörvény végtére nem lett más, mint alkotmányellenes intézkedések folyvást újrakavart emésztőgödre.

szippantós7.jpg

Persze valószínűleg ő is sejtette, hogy ha felültetik a szippantós kocsi volánjához, akkor nem maradhat tiszta a cipője. Most pedig eljött az idő, és Áder János bajban van. Tudja jól, ha aláírja ezt a feudális förmedvényt, talán kap egy haveri barackot a főnöktől. De nincs több dicsekvés az ENSZ-ben. Nem nézhet ezután egykori brüsszeli kollégái szemébe. Sem a magyar állampolgárokéba. És többé tükörbe se nagyon.


Ha tetszett, kövesd a Pézsmát a Facebookon is!

 

42 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://pezsma.blog.hu/api/trackback/id/tr955125460

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Útmutató Orbanisztán felépítéséhez 2013.03.10. 18:21:26

A "csináld magad" diktatúra korrekt leírása legalább annyira pontos és követhető, akár egy IKEA összeszerelési útmutató. Innen loptam.   "@sam poppat: Azt javasolnám neked, hogy az összes elvtelen orbánistával menjetek ki valahova a végeláthatat...

Trackback: Aranyos János: Orbán spanja 2013.03.10. 18:18:53

Kubatov Gáborunk levelét megírta / Álságos könnyével azt is telesírta. / Csürhének ment levél Pestnek városából / Rémhíreket viszen a Fidesz-székházból. / „Híveim! Gyertek fel a Fidesz-székházhoz / Törnek-zúznak, vernek minket a diákok."   Arany...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vizsla_barat 2013.03.10. 02:31:47

"A well regulated militia being necessary to the security of a free state, the right of the people to keep and bear arms shall not be infringed"
Ennek ellenere a demokracia nagy hazajaban tovabbra is probalkoznak a t politikusok.

Amugy hogy hozhat a parlament alkotmanymodosotast? Ahhoz nem kellene egy alkotmanyozo nemzetgyules?

toportyánzsóti 2013.03.10. 05:41:48

Ezeket a sohasem dolgozó skacokat teljesen tönkrevágta a hatalom opiuma!Sok jót egyébként sem vártam tőlük korábbi kormányzásuk alapján,de ami most van az őrület!Minden korábbi szavukat ígéretüket pofán csulázták,mindenkit semmibe vesznek,tátott szájjal nem hisz az ember a szemének,fülének!

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2013.03.10. 09:22:52

@vizsla_barat: kétharmaddal

jóslatom: nem torpannak meg a labdával üres kaputól 2 m-re

kublerek · www.vasalobolt.hu 2013.03.10. 11:39:46

Elkeserítő ami ebben az országban megy. Nem elég hogy a gazdaság motorja a béka segge alat van még politikailag is mindent alárendelnek Orbánnak. Mikor és ki fogja felelősségre vonni Orbánt ezért az eszement plitikai bűnüzésért?

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.10. 18:02:02

1. A Fidesz-hivek elvárják, hogy hétfőn megszavazásra kerüljön a törvény (hiszen ne pofázzanak nekünk nyugatról).

2. Mivel mégis pofáznak Nyugatról, és ott a pénzcsap, ezért Áder megkapta utasitásba, hogy dobja vissza átgondolásra. Valamint ezzel március 15.-e előtt kicsit le lehet csillapitani az ellenzéket.

3. Március 15.-e után újból nekiveselkednek, és megint megszavazzák. Az EU meg cibálja őket biróság elé, az úgyis odébb van, és a háttérben lehet megint módositani, ha kell (úgy, hogy a hirekben ez ne kapjon publicitást a hivek előtt)

zobod 2013.03.10. 18:09:27

@vizsla_barat: 2/3 + 1 fő kell. Pont ez a hiszti oka. Ha most születik valami szabályozás, amit egy következő ciklusban csak a képviselők 2/3 módosíthat, akkor az jó időre megköti a következő kormányok kezét. Pont, mint a 94-98 közt végrehajtott módosítások.

Éhes_ló 2013.03.10. 18:10:03

@kublerek: az és akkor aki d209-et, a pufajkást és elqrót felelősségre vonta.
De bocsi.
Nem volt ilyen sehol, bármit megtehettek.

Nos buktor vajh miért ne tehetné meg?

Torkosborz 2013.03.10. 18:38:29

@Kőmíves Kelemen:
Aki nyugatról pofázik az nem tud magyarul .
Mit vársz tőlük? Eddig hallgattuk a pofázásukat , de az sem segített. Most már Te (Ti) is pofáztok feleslegesen.Látszik halvány sejtelmetek sincs az alkotmányról, de véleményetek az van.

A cikkíróról: ha ezt a morfondírozást húsz év múlva is olvashatod elsírod magad!

Torkosborz 2013.03.10. 18:44:25

@toportyánzsóti:
Kinek hittél eddig, hogy így el vagy kenődve?
Tátott szájjal a jövőben sem hihetsz a szemednek és ami még rosszabb a fülednek sem.
Győzzön az értelem!

Torkosborz 2013.03.10. 18:49:10

@zobod:
Mi lesz, ha 4/5 is kevés lesz?
Ez a nagyon kisebbségi "ellenzék" errefelé hajtja az országot a mostani elégedetlenségével.

komplikato 2013.03.10. 18:52:56

Annak idején a Fideszben, jó demokrata módra, eltávolítottak mindenféle eszközzel mindenkit aki útjába állhatott volna Orbán Viktor hatalmi törekvéseinek.
Azaz az összes normális képességű konkurens Fidesz tagot.

Ezek egyike volt Áder. Csodálkoztam, hogy visszahívták K.E.-nek. Azon is, hogy elfogadta.

Erre kiderül, hogy csak bűnbaknak kellett???

@Éhes_ló: ????????
Hányszor írták át az alkotmányt? Ja egyszer sem.
Hányszor próbáltak törvénytelen és alkotmány ellenes dolgot csak beleírni? Egyszer sem.
Te miről beszélsz?

nu pagagyí 2013.03.10. 19:40:02

Áder kapott egy esélyt, hogy lejárassa magát. Élni fog vele.

Éhes_ló 2013.03.10. 19:46:24

@komplikato: arról írok, hogy 70 eszement jogellenes akciójáért már nehogy buktor legyen a felelős.
Meg van a legitimitásuk és a többségük az alkotmány módosításához.

Meg is teszik.
Helyesen teszik.

Ez ráadásul nem törvénytelen.
Törvénytelen (szó szerint) az alkotmánybírók solyómi felfogása a "láthatatlan" alkotmányukról, aminek ideje véget vetni, mert hihetetlen károkat okoz.
Törvénytelen az alkotmányozás és a törvényhozás jogát elvitatni a szabad választásokon megválasztott országgyűléstől.

Arról írok, hogy a haha vonulgatásait és médiafelfújtját nehogy összekeverjük a társadalmi támogatottsággal. Viccből sem.

Arról írok, hogy annyira jelentéktelenek ők 70-en, vagy 300-an, hogy buktorék még rendőrt se küld rájuk, se a várost bénítani hivatott vonulgatásuknál, sem hídfoglalós marháskodásuknál, sem a "székházfoglalásuknál", elég ha a minden médiában megjelenő kommunikációjukban rányomják őket sorosra, libásra és a társaikra és ha agresszívnak, jogsértőnek mutatják őket, akár az egyetemen, akár a szákház falain, erkélyén, előcsarnokában, kertjében.
Meg is teszik, mert nem a barátaik, hanem az ellenségeik.

Erről írok:
www.tarki.hu/hu/news/2013/kitekint/20130227_valasztas.html

Arról írok, hogy folytassák csak így, mert minden ilyen akciójuk buktort és jobbikot erősíti Budapesten és vidéken még inkább.

Nem érted, mi?

komplikato 2013.03.10. 19:53:13

@Éhes_ló: Kb. egy sor nem volt benne aminek ne ellenkezőjét gondolnám. Most mit írjak rá, hogy hülye vagyok és nem értem? :D
Az alkotmány a törvénykezés alapja, nem egy lego ház amit Pistike szétszedhet ha nem tetszik neki, vagy kicseréli az ablakokat és ajtókat falra.

kopp-ti 2013.03.10. 20:04:00

@Éhes_ló:
Még nincs egy éves sem a gránitszilárdságú , saját maguk által írt alkotmány és már negyedszerre kell módosítani. Ez mindent elárul a munkájuk minőségéről. Nem rég mondta egy okos ember , hogy az az alaptörvény , amit kéthavonta át kell írni , az nem alaptörvény , hanem csak egy fércmunka.
A legitimációjuk már akkor kétségessé vált , amikor az AB által alaptörvény ellenesnek ítélt törvényeket beleemelték az alaptörvénybe ezzel folyamatossá téve a törvénytelenséget.

ne most 2013.03.10. 20:07:53

Olyankor jön rá az ember, hogy mennyire szerette ezt az országot, mikor az utolsó előfizetését mondja le. Tök lényegtelen mit ír alá Ádler, semmin nem változtat. Az emelkedőn már visszafelé csúszik az egész egyre gyorsuló ütemben. Lehet integetni.

Éhes_ló 2013.03.10. 20:20:54

@komplikato: az alaptörvény az amivé a politikai elit teszi. Lehet ilyen és olyan is.
Ki mondja meg milyennek kell lennie, ha nem azok, akik erre törvényi felhatalmazást kaptak?
A 70 hülyegyerek?
A parlamentből kibukott poszt szdsz és média-kultúrhatalomba rohadt sleppje?
Elqró vagy a libás 2006 után?
A maoista barroso, vagy a senki által soha semmire meg nem választott velencei bizottság?
Hillary, soros?

Az határozza meg - sajnos-hála Istennek - akinél a törvényhozói hatalom van.
Az meg már csak olyan, mint a társadalom 23+45 év után. Beteg, tökéletlen és jövőtlen.

Éhes_ló 2013.03.10. 20:25:44

@kopp-ti: ezek szép érvek, de indifferensek egy elqrt évszázad után.
Az a nem semmi, nem ennek hatalmi-törvényi kivetülése.
Szerinted ez a fércmunka.
Szerintem meg egy olyan társadalom az, ahol a múlt rendszer mocskát még nem vitte el az idő, vagy nem takarította el a nép.
A legitimáció fogalmának olvass utána.
Hülyeségeket írsz ezzel kapcsolatban.

komplikato 2013.03.10. 20:28:12

"az alaptörvény az amivé a politikai elit teszi. Lehet ilyen és olyan is."

Pont ez ad okot aggodalomra, 23 éve hazudozós, lopkodós, erkölcstelen arcok voltak a politikai elitünk, függetlenül a magukra aggatott politikai álarcoktól ... nem szeretnék ilyen arcoknak kiszolgáltatva lenni sem azt nem szeretném bárki más lenne.

Tartom továbbra is azon állításomat, hogy a Magyar Köztársaság Alkotmány alapján új alkotmány létrehozásához 4/5-ös többség volt benne meghatározva.

De azt a véleményt is tartom, hogy a lakosság támogatás és népszavazása nélkül eleve nem kellett volna annak SEM léteznie.

Éhes_ló 2013.03.10. 20:37:37

@komplikato: tegyél ellene.
1 év múlva választások lesznek.
Ahhoz, hogy válassz, nem kell székházat foglalni.
Sem a TV székházát, sem egy pártét.
Amit írsz- a módosítás törvényi feltételéről - nem állja meg a helyét.
Az utolsó mondatoddal nincs vitám.
Mégis megtörtént, nem ok nélkül.
Akárcsak a köztárasági elnöki intézmény ellehetetlenítése és még sok minden más.

ppppalika 2013.03.10. 20:56:34

@Kőmíves Kelemen: "Áder megkapta utasitásba, hogy dobja vissza átgondolásra"

Azt mondták az okosok, hogy erre nincs lehetősége. Ha nem akarja aláírni, akkor le kell mondania.

komplikato 2013.03.10. 21:12:13

@Éhes_ló: Ettől még nem kell, hogy elhiggyem amit egyesek próbálnak sulykolni, miszerint annyi a demokrácia, hogy ha nem tetszik valami, akkor 4 évente szavazgatok és reménykedem mint egy lottó szelvénynél, hogy nem vesztek rajta ...
Elég feltűnő volt amikor a Fidesz anno 2002-ben fennhangon hirdette, hogy teljesen törvényes úton megbuktatható az akkori kormány, majd pár hét után kussolni kezdtek a témában, most pedig egy csomó ember a kedvükért fújja a 4 év témát.

Egyszerűen ők ott akkor befostak, hogy ha alkalmaznak ilyen lehetőséget, másnak is eszébe juthat ellenük.

Másik ilyen furmány, a "nincs semmilyen alternatíva", azaz nincs kit választani, akkor jó lesz így is. Pedig logikusan ha csak rossz megoldások vannak, akkor is a legkisebb rosszat érdemes választani. Azt meg majd a választó eldönti szerinte mi az.

hungarisztan 2013.03.10. 22:16:24

Nem helyes az a megközelítés, amely szerint Áder most szállt be a szippantóskocsiba.

Végig ott volt Viktor mellett, látta, mi merre megy, részt vett benne, tán még segített is éceszgéberként. Mint ahogy most is ott van megbízható emberként, lojalitásához kétség nem férhet. Már csak azért se, mert a főnöke ezt nem tolerálja senkitől.
Pont ugyanolyan hajlékonygerincű, mint a többi.
Bűntárs.

kopp-ti 2013.03.10. 22:25:30

@Éhes_ló:

Épp a múlt rendszer mocska készül újra elárasztani az országot. Azok akik éppen a Rákosi-rendszert építik újra , az MSZMP káderképzőjében szerezték a diplomájukat.
A regnáló hatalom legitim módon szerezte meg a hatalmat , de már régen elvesztette a társadalom támogatását. Csak az elvakult fanok és a haszonélvező klientúra támogatja . A kisebbség diktatúrája épül éppen.

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2013.03.10. 22:31:13

@hungarisztan: Kedves hungarisztán,
Igen, ott volt, mint egy a vezérkarból, megcsinálta a pártházikat: például a vakondvadászatot, magukra szabott választási rendszert stb.

Viszont a mostani funkciójának más a felelősségi köre. Ebben a pozícióban nem felettese sem a párt sem a miniszterelnök. Nem köti frakciófegyelem, pártfegyelemi, bírság és egyéb nyalánkságok. Ebben a pozícióban ő nem a Fidesz egyik alapító tagja, hanem a köztársaság első számú polgára.

Elvileg.

Éppen ezért lesz érdekes, melyik kötődés és felelősségtudat lesz benne erősebb, ami várhatóan sokat elmond majd róla és a hazai állapotokról is.

Éhes_ló 2013.03.11. 08:55:18

@komplikato: én nem írtam ilyet, ezért kérlek ezzel ne terelj. Én arról írtam nem kell sem TV sem pártszékházat foglalni, ha az ember fia a demokráciában tiltakozni akar valami ellen.
Van rá törvényes út elég, szabad ember vagy élj a törvények szerint én is ezt teszem.
Lehet ellenün nem törvényes eszközöket is használni, de ennek felelősségét azok viselik, akik ilyen útra lépnek. Én nem bíztatnák rá senkit, nem véletlen, hogy bukto is visszariadt - mint azt helyes írod - 2006-ban és 2002-ben is.
Fontos határ ez, aminek az átlépését alaposan meg kell gondolnia bárki is fontolgatja ezt.
De azt is látni kell ugyanakkor, hogy 70-300 fővel nem megy. Ez már 2006-ban is kiderült, holott az akkori rezsim nagyságrendekkel népszerűtlenebb volt és durvábban is lépett fel az ellene tüntetőkkel, tiltakozókkal szemben.

Sehol nem írtam, hogy ne lenne alternatíva, választási lehetőség a választásokon.
Az mindig van (értelmesebb embereknek legalább is).

Éhes_ló 2013.03.11. 09:02:50

@kopp-ti: összetéveszted a kisz és mszmp kb-t és tagjait az alapszervezetekkel, hátérintézményeikkel és az ott karrierbe kezdő kisztitkárokkal, lótifuttikkal.

Nem véletlenül, nyilván, hiszen szekerese, elqró, libás, lendvai, szanyi és pártjuk mocskát rámaszatolnátok bárkire, aki a rendszer valamely szintjének részese volt.
Mintha nem ismerhetnénk a különbséget köztük.
Ismerjük.

A hülyeségeidet a hatalomról tartsd meg kérlek a hahás haveroknak. Olvasd el a törvényeket és a közvéleménykutatásokat.
Egyik sem támasztja alá, hogy buktór bármit is elvesztett volna.
Sőt.
Ha most vasárnap lennének a választások, ismét 2/3-os többsége lenne. Jobbik nélkül, amely a 3. legerősebb párt jelenleg.
www.tarki.hu/hu/news/2013/kitekint/20130227_valasztas.html

A többi blabla, csak az kérésem: magatoknak mantrázd, mert itt és a képernyőkön vicces, vagy inkább szánalmas a valóság ilyen mértékű tagadása.
Kevesen vagytok, mint macisajtban a brummogás és buktor még ki sem osztotta a sallerokat sem a libásnak, sem a szarházinak.
Az még előttetek van.

Éhes_ló 2013.03.11. 09:06:31

@Pézsma: gondolom minimum annyi lesz benne a felelősségérzet, mint a patkányban antallék alatt, majd a pufajkás idején, bokros Ab előtt megbukott minden mocskos trükkje kapcsán.

Nem lesz nehéz dolga ádernek, ha ez a mérce...

toportyánzsóti 2013.03.11. 19:04:47

@Éhes_ló: Most hétvégén dupla narancsbukta volt polgármesterválasztásokon,tehát hallgass viktorkára és vegyél vissza az arcod méretéből.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.12. 01:23:24

Tetszik a szippantós hasonlat.

Olvastam egy könyvet. Másnak sem ártana!
bunkobrendelmatyi.blog.hu/2013/03/11/22_mondatok_egy_narancs_szinu_konyvbol

Éhes_ló 2013.03.12. 09:39:18

@toportyánzsóti: lehet ezzel áltatnotok magatokat, de vannak akik mérnek és nem hazudoznak.

Ha most vasárnap lennének a választások, ismét 2/3-os többsége lenne. Jobbik nélkül, amely a 3. legerősebb párt jelenleg.
www.tarki.hu/hu/news/2013/kitekint/20130227_valasztas.html

A többi blabla, csak az kérésem: magatoknak mantrázd, mert itt és a képernyőkön vicces, vagy inkább szánalmas a valóság ilyen mértékű tagadása.
Kevesen vagytok, mint macisajtban a brummogás és buktor még ki sem osztotta a sallerokat sem a libásnak, sem a szarházinak.
Az még előttetek van.

toportyánzsóti 2013.03.12. 19:34:23

@Éhes_ló: Ne szenvedj biodíszlet,ha már 2 mondat megugorja az elmédet.Dupla narancsbukta volt,mi olyan bonyolult?

hungarisztan 2013.03.12. 23:01:44

@Pézsma:

Kedves Pézsma,

„Ebben a pozícióban nem felettese sem a párt sem a miniszterelnök. Nem köti frakciófegyelem, pártfegyelemi, bírság és egyéb nyalánkságok.”
Ugye ezt iróniának szántad? Mármint hogy nem függ sem a párttól, sem a minielnöktől?
ÁJ pont olyan báb, mint az összes többi gombnyomkodó, akik keresztényi ellenvetés nélkül fogadják el a társadalom legelesettebbjeinek a bűnözőkké minősítését.
Áder pont olyan nímand, mint a többi senkiházi élősködő. Nagyon is jól tudja, melyik kéz eteti (vastagon érdemei felett), nagyon is jól tudja, mibe nem szabad beleharapnia. Őt egyes-egyedül a vezér iránti lojalitása tette oda, ahova. Nem csak most, mindig. Magától semmire nem jutott – épp most kezdene önállósodni? Vajon hány percbe telne eltávolítani a posztjáról és megfelelő bólogatójánossal (szóvicc szándékolatlan) helyettesíteni? Mihez kezdene azután? Miközben rajta lenne a stigma, hogy ellent merészelt mondani? Ennél sokkal jelentéktelenebb ügyekben ellentmondó emberek is repültek (mit repültek: még a civil állásaikba is utánuk nyúlt a bosszúszomj!), és aki figyel, az a más hibájából tanul. Márpedig Áder rutinos játékos. Orbán hatalomépítési technikája az, hogy nem tűr maga mellett konkurrenciát. Aki egy másodpercre is kacérkodott a gondolattal, hogy okosabb lehet a főnöknél, az mind taccsvonalon kívül van (Pokorni, Navracsics, Szájer stb.), aki viszont lederiválta, hogy merre kell nyalni és merre taposni, abból még akármi is lehetett.
Áder nagyon jól ismeri ezt az informális kapcsolatokon alapuló, kontraszelektív urambátyám-országot – hiszen ők maguk építik ilyenre. Ádernek, ha nem akar utcára, vagy jobb esetben is valami kádertemetőbe kerülni, nincs választása. Bepróbálkozhat esetleg ismét egy formai szemfényvesztéssel: nagy csinnadrattával nem írja alá, lám, lám, itt demokrácia van, fékek és ellensúlyok. Aztán egy hét múlva lényegében változatlan formában átmegy a dolog stikában.

„Ebben a pozícióban ő nem a Fidesz egyik alapító tagja, hanem a köztársaság első számú polgára.”
Szerinted ezt ők átlátják? Érzik?
Szerinted nem Viktor volt az első, aki smitpajával, majd később kövérlacával látványosan beleszart a közjogi méltóságok fogalomkörébe – úgy is mondhatnók, totálisan degradálta azok presztizsét, jelentését és jelentőségét?
Lehet, hogy első polgárnak tartja magát, de hogy nem a köztársaságot szolgálja, hanem egy csokis segget, az rozsdás bökő.

„melyik kötődés és felelősségtudat lesz benne erősebb”
Felelősségtudat? Ne már!
Ezek az egyetlen felelősséget saját maguk jóléte iránt érzik! A jelen módosítás is éppen erről szól.

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2013.03.13. 00:05:19

@hungarisztan: Kedves hungarisztan,

nem, nincsenek illúzióim. Amit írtam, termézszetesen a pozícióról írtam.
Emellett a szégyenérzet néha képes furcsa dolgokra. Öreg korára még Kádárt is megzavarta. Egy kor után már elkezdenek gondolkodni, hogy hogyan is áll a lelkiismereti számla. 
Ehhez persze jellem és szív kell, ezért lesz ez egy ilyen teszt.
Ázsiában nem számított ritkának, hogy uralkodók öreg korukra buddhista kolostorba vonultak, rendezni a cehet.

Nem várok ilyesmit Ádertől, nagyon meglepne vele. Pedig ezzel megmenthetne a lelkéből és nevéből egy a darabot, már ha ha ez fontos neki.

opponalo 2013.03.13. 00:24:44

Éhes ló: "Ahhoz, hogy válassz, nem kell székházat foglalni.
Sem a TV székházát, sem egy pártét."

De ahhoz azért ajánlatos, hogy választók tízezreit befolyásolja egy párt. Na és a médiát is el kell foglalni, akár a közintézmények befolyásos pozícióit. Oszt jónapot!

Viszont a király meztelen :)

vizallasjelentes.blogspot.hu/

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2013.03.13. 00:54:57

@hungarisztan: Csak egy példa, mivel is jár az arc elvesztése:

A müncheni hivatalos látogatáson lévő házelnök, Kövér László szerdán találkozott volna 
Barbara Stamm-mal, a bajor parlament keresztény-szociális elnökével, de Stamm lemondta a találkozót, írja a Heti Válasz. Barbara Stamm sajtóosztályának közleménye a héten megszavazott, sokak által bírált alkotmánymódosításra hivatkozik.

index.hu/belfold/2013/03/12/a_bajor_parlament_elnoke_lemondta_talalkozojat_koverrel/

A régi barát CSU.
És mennyi ilyen lesz még.

nandras01 2013.03.13. 02:33:45

@Pézsma: nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy ilyen súlyos diplomáciai figyelmeztetésre nemhogy '90 óta, de talán még soha, a magyar történelemben nem volt példa.
amikor és ahol a magyar diplomata persona non grata volt, eleve meg sem kísérelték egy magas szintű találkozó kierőszakolását.
orbán egyszerűen nem hitte el, hogy azok a figyelmeztetések, amelyek jóelőre elhangzottak, bármilyen konkrét következményeket vonnának maguk után.
most izzadhatnak a habonyművek, hogy megmagyarázzák a megmagyarázhatatlant.
persze meg fogják magyarázni, és átlagjózsi el is fogja hinni...

házelnök 2013.03.13. 04:23:38

Tegnap elkezdtem nézni a kósát Kálmán Olgánál, szívesen rátaposnék a szemüvegére.

Éhes_ló 2013.03.13. 08:37:47

@toportyánzsóti: a te szellemi képességeidről is képet lehet alkotni, amikor összekevered az időközi helyhatósági választást a pártot választani akarók közvéleménykutatók által rendszeresen mér pártszimpátiáival.

De ez legyen a te és a családod gondja.

toportyánzsóti 2013.03.13. 09:04:35

@Éhes_ló: Neked is csak a valóság érzékelésével van gondod,fényevő kolompkövető.Nem a szemednek hiszel,inkább a hírhamisítóknak,bértollnokoknak,akiket gyermekeinket kábszerterjesztő gyilkos kurvafuttató maffiatagokkal rugdostató narancsmaffia fizet!Jól érzed közöttük magad,félszerzet?!Egyszer majd a te gyermeked is sorra kerülhet,gratula.

hungarisztan 2013.03.13. 21:39:58

@Pézsma:
„Emellett a szégyenérzet néha képes furcsa dolgokra.”
Már majdnem válaszoltam neked, hogy milyen szégyenérzetük van ezeknek (a példákat nem sorolom, ismertek), de ez a roppant gerinces ember megelőzött.

index.hu/belfold/2013/03/13/ader_alairja_a_modositast/

Csodák pedig nincsenek.

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2013.03.13. 22:42:33

@hungarisztan: Könnyűnek találtatott. És valóban, ez nem is csoda.
A csoda az lesz, ha képesek leszünk változtatni ezen a bordélyon.
süti beállítások módosítása