HTML

Pézsma

Az átlag-magyarnak eddig csupán a különböző fokozatú diktatórikus hatalomgyakorlás verzióiba volt alkalma belekóstolni. Idehaza a demokráciáról nincs és tulajdonképpen sosem volt személyes tapasztalat. A kitűzendő cél éppen ezért nem a demokrácia-kísérlet feladása, hanem éppen ellenkezőleg: az elkezdése kell hogy legyen. Ha mailt küldenél: pezsmablog@gmail.com

Bejegyzések

Pézsma a Facebookon

Utolsó kommentek

  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:56) Vox populi
  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:49) Dunai hekk
  • Éhesló: update: a politika olyan mélyen belenyúlt ebbe a bűncselekmény halmazba, hogy a vége ez a szégyen lett. Egy a zindex és a hekker cooprodukciójában előadott bűncselekményhalmaz odakerülhetett a 2006... (2017.08.22. 12:42) Dunai hekk
  • Éhesló: update: a politika olyan mélyen belenyúlt ebbe a bűncselekmény halmazba, hogy a vége ez a szégyen lett. Egy a zindex és a hekker cooprodukciójában előadott bűncselekményhalmaz odakerülhetett a 2006... (2017.08.22. 12:16) Vox populi
  • Pézsma: index.hu/belfold/2017/08/21/a_bkk_visszakozott_mar_nem_gyanusitjak_az_etikus_hekkert/ (2017.08.21. 22:30) Vox populi
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:56) Vox populi
  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:49) Dunai hekk
  • Pézsma: Uraim, el tetszenek passzolgatni a probléma mellett. Nem az a kérdés, hogy Oroszország és az USA v... (2015.01.02. 23:29) Szófia-expressz
  • Pézsma: @ern0: Igen, azt hiszem, ezzel most túl nagyot mertek álmodni :) (2014.12.11. 19:41) A hatalom-teszt
  • peterirrrr: Igazából én sokszor elgondolkoztam azon, hogy érdemes-e folytatni idehaza, vagy mondjuk meg lehetn... (2014.02.17. 12:59) Most menjek vagy maradjak?!

Címkék

Lemming bisztró

2012.09.26. 06:21 Pézsma

lemming_04.jpg

Meg lehet-e verni a saját seggét ezer százalékosan bebiztosító Fideszt? És ha igen, hogyan?

Az alapkérdés az előzetes regisztráció részleteinek nyilvánosságra kerülése után sem változott. Az új szituáció viszont, ha lehet, még élesebben rávilágít az ellenzéki politika hiányosságaira.

Az alaphelyzet ismert: mivel lényegében minden intézményt, posztot és pozíciót elfoglalt, a Fidesz politikája elleni tiltakozás egyetlen és utolsó demokratikus eszközének a választásokon való részvétel maradt. A választási törvényt jelenleg éppen ennek megnehezítése érdekében szabják–varrják rövid időn belül immár második körben. Teljesen nyilvánvaló, hogy a cél ismét nem egy társadalmi szempontból jobban működő szabályrendszer kialakítása: minden változtatást célzottan a 2014-es választások várható körülményeihez igazítanak. (Mivel addig még másfél év van hátra, ezért nem lenne meglepő, ha a jövőben is befutna néhány egyéni módosító, amely a mindenkori adott helyzethez igazítja a törvényt, és ha szükséges, persze az alkotmányt is).

Mindezzel kapcsolatban nem árt emlékezetünkbe idézni, hogy a választási törvény első körös Fideszre igazítását még a jelenlegi államelnök, Áder János végezte el, ezért túl nagy ellenállásra nem kell számítani a Sándor palota irányából, miként a többszörösen összerugdosott, megalázott és lefokozott Alkotmánybíróság végső elfoglalása is rövidesen befejeződik két hamarosan nyugdíjba vonuló alkotmánybíró Fidesz-kompatibilis cseréjével.

(Az így létrejött választási bunkertaktika működési mechanizmusáról ebben a posztban esett szó.)

A Fidesz stratégiája tehát nyílt és egyértelmű. Érdekei érvényesítésében nem egyszerűen elmegy a falig (ahogy szépelgő politológusok szeretik jellemezni a hernyótalpas nyomulást), hanem ő maga szorítja falhoz a társadalmat. Nem tiszteletben tartja, hanem saját érdekeihez igazítja a demokrácia kereteit - szolgáltatás helyett kiszolgáltatottá tesz.

De mi a válasza minderre az ellentábornak? Egyáltalán látszik-e bármiféle érdemi reagálás részükről a kialakult helyzetre?

Bár az ellenzéknek az elmúlt két év során bőven lett volna ideje megtanulnia a leckét, és kidolgoznia valamiféle kommunikációs és cselekvési stratégiát, egyelőre úgy tűnik, erre teljességgel képtelenek. Úgy kommunikációban, mint intellektuális vagy szervezeti szinten a legkevésbé sem tűnnek váltásra képes ellenerőnek. Sokkal inkább hasonlítanak egy kissé megilletődötten szakadék felé ügető lemmingcsapatra.

És amíg ez így marad, addig érthető, hogy a szavazók miért tartanak tőlük (is) jelentős követési távolságot, és miért nem tudják magukhoz édesgetni a bizonytalanok soha nem látott méretű táborát.

De mielőtt az ellenzéki szereplőkre térnénk, elsőként nem árt megnézni, kit is kellene legyőzniük.

Orbán, az apostoli király

Orban_Viktor_Fidesz_vezer_a_Parlamentben_fiatal.jpg

Orbán Viktor politikai pályája kétségkívül most ért a csúcsra. A Medgyessy-Gyurcsány éra bénázásának jóvoltából ölébe hullott kétharmados többséggel már-már megszállottan mindent elkövet, hogy tartósítsa hatalmát és felépítse saját politikai emlékművét.

Karrierjének iróniája, hogy afféle falusi Nagy Sándorként, minél messzebb jut a hódításban, a csúcson annál magányosabb, és annál inkább messzebb kerül azoktól az alapoktól, amelyekre politikusi imidzsét építette (ajánlott olvasmány: Karel Capek Nagy Sándor című novellája).

Az egykori kitartó, tanulékony, alkalmazkodó szervezőből és élénk vitapartnerből mostanra messianisztikus, kinyilatkoztató, konfliktusvezérelt pátriárka lett, akiben mára sokkal több az egykori Kádár, mint az egykori Lech Walesa. Orbán alig húsz év alatt lett saját maga reciproka, és vált a legkisebb lázongó pásztorfiúból zsémbes, öreg kiskirállyá.

hajdúk_02_B.jpgDöbrögi legnagyobb tragédiája azonban az, hogy tudja, hatalma csúcsán Ispán és a hajdúk csupán a saját zsoldjukért szolgálják, az „ügyért” egykor vele indult harcostársai pedig (már akik megmaradtak, és nem lőtte főbe őket, vagy nem dezertáltak) bár hűségesküt tesznek neki, de jobbára saját szakállukra fosztogatnak.

Mindez persze törvényszerű: a nyílt cinizmusra és egyeduralkodásra épített birodalom cementje az ostobák számára a fanatizmus, az okosak számára a zsákmány. Így lett a Fidesz-kormány a második ciklus közepére a dilettáns rajongók és számító oligarchák társulatának zugszínháza. (Az első csoportot kiválóan jellemzi a szóvivőségig butuló Selmeczi Gabriella szenátorasszony, a fokozhatatlan lojalitása érdemeként külügyi főmuftivá emelkedő Szijjártó Péter, vagy épp szakmai és morális alkalmatlansága miatt örök hálára kötelezett, ezért főnöke becsvágyát legmélyebben átérző Matolcsy György. A második csoport kapcsán elég fellapozni a közbeszerzési értesítőket ill. Ángyán földosztási naplóját.)

Ekként lett Orbán a „one man show”-ként üzemeltetett Fidesz legnagyobb ereje és gyengesége egyben. Kétségtelen, hogy a feltett tét miatt most már nincsen más választása: vagy sikerül elfogadtatni az általa létrehozott principátust a plebsszel, vagy meg kell érnie a szégyent, hogy egyre többen a szemébe mondják: ma a Fidesz az MSZP.

És valóban, bár a kontextus nagymértékben különbözik, a Fidesz által gründolt kurzus szellemiségében, működésében és módszereiben egyre inkább a nagy kádári kísérlet tervrajzát követi, amely nem kívánt feltétlen imádatot, sokkal inkább a zsibbadt elfogadásra és a támogató passzivitásra alapozott mind a káderek, mind az állampolgárok részéről.

Orbán demokrataként, gazdaságépítőként és külpolitikusként egyaránt megbukott. Viszont továbbra is van egy erős fegyvere ellenfeleivel szemben, amire a belpolitikában számíthat (és most már kizárólag erre, a politikai belpiac megtartására koncentrál).

Mégpedig az, hogy Orbán még mindig az egyik legjobb hazai politikai kommunikátor. Ez nem csupán szónoki képességet jelent. Sokkal inkább azt az ösztönös politikai érzéket, amellyel megtalálja a hatalom megtartásához szükséges támogatói réteget, és ami még fontosabb, az annak megszólításához alkalmas nyelvet.

Az első ciklusban ezt a réteget az újra vágyó tüntető fiatalok jelentették, a másodikban a semmi újra nem vágyó békemenet szépkorúi. A fülkeforradalom jelenleg valójában ez utóbbiak fiatalkori slágerét játssza: fokozatosan visszaállítja a húsz évvel ezelőtti pártállami állapotokat. Érdekes megfigyelni azt is, milyen sokat vett át Orbán a Kádárra jellemző hangsúlyokból, egyszerre atyáskodó és közvetlen beszédmódból, amelyben egy kocsmai cimbora és a jóságos, apostoli télapó vonásai keverednek.

hypnotize-someone.jpgOrbán azonban nem egyszerűen populista, sokkal inkább illuzionista és hipnotizőr. A következetlenség és hazugság számára egyszerűen a győztes valóságformálás hatékony eszközei. Hisz abban, hogy az adott helyzetben kifejtett megfelelő intenzitású meggyőződés az ő oldalára állítja a hallgatóságot. És mivel a hitet magára irányítja („én”, „nekem”, „általam”), így bízhat benne, hogy a hallgatóság is hozzá alakít ki elköteleződést, és őt fogja követni, bármilyen szeszélyesen változó, cikkcakkos útról is legyen szó. A megfelelően kondicionált hívő épp úgy tud pl. tiszta szívből ellenezni bármiféle tandíjat, mint ahogy nem sokkal később támogatni az államilag támogatott ösztöndíjak teljes eltörlését.

Orbán tökélyre fejlesztette ezt a duplafenekű stratégiát, amelyben két teljesen különálló sávra bomlik a kommunikált és a tényleges cselekedet (emiatt is kulcsmondat értékű elhíresült állítása, miszerint ne azt figyeljék a vendég urak, amit mond, hanem amit tesz).

Ezen elköteleződés elmélyítésének eszköze a háborús beszédmód is, amely egyszerre erősíti a közösség érzetét (megtámadtak minket, szabadságharcot vívunk stb.), és acélozza az elhatározást: háborús időben nincs kétség, nyafogás, se lágyszívűség, kímélet. Mivel ezt a terepet ismeri, Orbán jól szerepel a csatákban, de képtelen megnyerni a békét. Neki harcra, ellenállásra van szüksége, ha kell, akár a föld alól is. A nagy harcos imázsához azonban sehogy sem passzol a kicsinyes bosszúk iránti olthatatlan szomja, amely Plutarkhoszi hérosz helyett inkább műmájer kültelki verekedőnek mutatja Orbánt.

A miniszterelnök környezete szintén igyekszik elsajátítani a vezér által kimunkált „duplagondolt” és „újbeszélt”, bár tehetség hiányában náluk sokkal kínosabb performanszokhoz vezet a szó és a tett nyilvánvaló ellentmondása (lásd pl. Selmeczi és a Fidesz képviselők: „a regisztráció könnyebbé teszi a választást”, sőt, „boldoggá tesz” nyökögéseit ).

De nézzük, kiket tud mindezzel szemben felvonultatni az ellenzék. Tekintsük először az MSZP vonzáskörzetét:

Mesterházy Attila, a tulajdonságok nélküli ember

(Akiket mélyebben is érdekel a típus, azok számára szívből ajánlom Robert Musil hasonló című kiváló regényét.)

Invisible-Man-in-Mirror-67154.jpgAz ellenzék legfőbb ereje elméletileg a Mesterházy Attila által vezetett Magyar Szocialista Párt. A helyzetről azonban sokat elárul, hogy az MSZP büszkeségének forrása jelenleg bevallottan az, hogy a párt még nem semmisült meg. Pedig de. A pártot még mozgatja ugyan a hatalmi váltólogikából visszamaradt fáradt gőz és a helyi szervezetek reflex-mozgása, de a Medgyessy Péter és Gyurcsány Ferenc által véghez vitt ámokfutás megsemmisített minden, a párthoz valaha fűzött illúziót, bizonyított minden előítéletet, sőt a meglévőket újabbakkal is tetézte.

Mesterházy Attila pedig megörökölt régről minden rosszat, cserébe nem hozott semmi újat. Kívülről nézve Mesterházy az induláskor felmutatott egyetlen erényét, hogy ő nem Gyurcsány Ferenc, a későbbiekben nem tudta továbbiakkal szaporítani.

A működése óta eltelt időben egyedül láthatatlanságával és jellegtelenségével keltett feltűnést. Az olyan karakteres bohócok, mint Orbán, Gyurcsány vagy Vona, és az olyan szürke intellektusok között, mint Bajnai vagy Schiffer, neki a legrosszabb párosítás, a szürke bohóc szerepe jutott. Nem lehet komolyan venni, komolytalannak viszont nem elég szórakoztató.

Munkatapasztalata kizárólag különféle politikai tevés-vevésben merült ki: az egyetem után rögtön miniszterelnöki tanácsadó Medgyessy mellett, a legkülönfélébb bizottságok ilyen-olyan tagja a sporttól kezdve a fogyasztóvédelmen át a gázvezetékekig. A kaméleon-természetű sikeres csinovnyik típusa, aki azonnal tudni fogja, mi a véleménye, amint megmondták neki (médiaajánló: Woody Allen: Zelig, Neurotic: Neked a divat mondja meg, hogy ki vagy).

Mivel szinte kizárólag ebben a politikai levesben szocializálódott, empátiája is ehhez mérhető. Kimutatható egyéniséggel nem rendelkezik, személyes hitelessége is ezzel arányos (ez utóbbiról valószínűleg nem is pontosan érti, miért lenne rá szükség). Mindezek végeredményeképpen leginkább valamilyen politikai célból gyűjtött színtelen, szagtalan semleges gázra emlékeztet.

Igazság szerint tökéletes Fideszes káderanyag, ilyen lehetett Pozsgay Imre fiatalkorában.

Kommunikációs képességeit is a fentiek határozzák meg, a bőbeszédű semmitmondás és a közhelysűrűség olyan fokát képes megvalósítani, hogy fellépése szó szerint éles metszésű lyukat képes vágni a memóriába. Meggyőzőképessége és kisugárzása mindezeknek köszönhetően egy álruhás krumplibogáréval vetekszik.

Aki ezt a politikust követni képes, az valószínűleg az élet más területén is vesztes.

Feri, a szomorú bohóc

gyurcsany_9.jpgGyurcsány Ferenc már egészen biztosan beírta magát a magyar politikatörténet emlékezetes figurái közé, ha nem is az arany lapokra. A kétharmad és Orbán Viktor személy szerint is rengeteget köszönhet neki.

Pedig minden jól indult: a rendszerváltáskor az izgága fiatalember maga volt a modernitás, igaz, hogy a... KISZ-ben, ami ugye alapvetően oximoron. Az abszurdra való hajlamát azután később is megőrizte.

Későbbi nagy ellenfelével hamar egymásra találtak, szinte az első pillanattól megvolt köztük a kémia, ahogy ez az 1989-es felvétel is bizonyítja:

A Medgyessy alatti ifjúsági és sportminiszterség Gyurcsány számára csupán bemelegítés volt, mégis előrevetítette a pancser pechvogel szerep később teljes virágában kibomló főmotívumait. Bár ekkoriban munkája nem sok izgalmas eredményt hozott, alig sikerült kifarolnia a nevetségesen kishal Zuschlag János körül kialakult botrány alól. (Sokat elárul az igazságszolgáltatás frusztrációjáról, hogy a sok százmilliárdos korrupciós nagyüzemben egyedül a piti és ügyetlen Zuschlagra sikerült lecsapnia ószövetségi szigorral.)

Később, a beköszöntő sikernek köszönhetően (miniszterelnökség, pártelnökség), Gyurcsány már a politikai cselekvés teljes spektrumán tudta érvényesíteni a személyiségéből fakadó káoszt.

Gyurcsány becsvágya és nárcizmusa csupán Orbáni mércével mérhető, állhatatlansága, túlmozgása és fokozott verbalitása viszont éppen ellentétes gyökerű. Míg Orbán számára a szónoki beszéd egy, a céljai szolgálatába állított hatékony célszerszám, addig Gyurcsány számára a nyilvános megszólalás alkalom az önünneplésre, csapongó beszédei sokkal inkább a határozott cselekvés tátongó réseit, és legfőképpen hiányát elfedő verbális paravánok. Ez legjobb fellépéseire (mint amilyen például az őszödi beszéd) fokozottan igaz.

gyurcsany_3.jpg

Míg Orbán azért beszél, hogy miniszterelnök lehessen és maradhasson, addig Gyurcsány mintha azért akart volna miniszterelnök lenni, hogy beszélhessen. Ez a szerep ugyanis tökéletes keretet biztosított számára a látszattevékenységek tucatjainak körülbeszélésére. Mindennek forrása valószínűleg az önimádó pojácaság kiélésének olthatatlan vágya, amely szemmel láthatóan elemi erővel tör rá, minden nyilvános szereplés alkalmával.

Gyurcsány tragikomédiája abban rejlik, hogy a mai napig ennek a szerepnek a foglya. Érezhetően máig abban a hitben él, hogy az őszödi körülmények szerencsétlen összjátékának áldozata lett. Még mindig a kiömlött tej miatt siránkozik és a legváltozatosabb csepűrágó módszerekkel próbálja reparálni a múltat (borítékba zárt listák, sejtelmes szivárogtatás a kiszivárogtatókról, és egyéb kartonból kivágott Zorró-kellékek).

Mindez sokat segít neki abban, hogy ne kelljen szembesülnie azzal, hogy az igazi probléma vele nem az őszödi beszéd volt, hanem a rossz kormányzás. Az egymásra dobált, végig nem vitt, reformnak hívott kapkodás, mely során a 8 reformprogram közül egy sem valósult meg. Még félig sem.

Az őszödi beszéd és a rá hivatkozó tüntetés-sorozat alibinek kiváló a bukáshoz, de csak eltakarja a lényeget. Gyurcsány a verbális hetvenkedéssel elfedett következetlenséget és a politikai tetterő hiányából kinövő káoszt testesítette meg. Mivel ez a kiszámíthatatlan csapongás és tétovaság állandó ingerült bizonytalanságot eredményezett (és nem csupán politikai ellenfelei körében), ezért ő volt az egyetlen, akit tulajdonképpen az is utált, aki nem gyűlölte.

gyurcsany535.jpg

Pedig ezt a státuszt eddig nem volt képes kiharcolni sem a pufajkás múltját blazírtan vállaló Horn Gyula, sem a nyugati demokráciát hivatalból elhárító Medgyessy Péter, sem darabolós elmebeteget kitüntetésre iszlám diktatúráknak átadó Orbán Viktor.

A lekonyuló ágban a kifáradó Gyurcsány még elérte, hogy az ok nélkül is nyakra-főre elővett fasisztázással felhozza és elfogadottá tegye a szélsőjobbot, majd a súgó, a technikusok és a nézők együttes akciójával végül letuszkolták a színpadról.
Ezalatt Orbánnak tulajdonképpen semmi más dolga nem volt, mint egymondatos stencilezett populista szórólapokat osztani a nézőtéren, és néha kicsit megdobálni a színpad hősét, ha az áldásos kampánytevékenysége közben kissé fáradni látszott.

Mindezen különbözőségeik ellenére Gyurcsány és Orbán szellemi értelemben nem ellenzékei egymásnak. Elitista, központosító és pozícióhalmozó hatalomgyakorlásuk, valamint azon meggyőződésük, hogy a demokrácia iránti elköteleződés kizárólag verbális magaviselet kérdése, mindkettejüket a Kádár-kor jellegzetes tanítványává teszi.

(Kettejük küzdelméhez ajánlott irodalom a Homérosznak tulajdonított Íliász-paródia, a Batrachomiomachia azaz Békaegérharc.)

Az első részben szubjektív megközelítésben ennyit az MSZP, DK ellenzéki forrásvidékéről.

A folytatásban következik: Bajnai, Schiffer, Milla.


Ha tetszett, kövesd a Pézsmát a Facebookon is!

 

213 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://pezsma.blog.hu/api/trackback/id/tr934803430

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: The Public Machine 2012.09.26. 20:34:41

Nagyjából a parlamenti ciklus fele telt el, ilyenkor érdemes félidős számvetést tartani. A napi történésektől, aktuális vitáktól hátrébb lépve összerakni egy képet: merre is tartunk. Megkísérlek én is felállítani egy ilyen képet, amelynek egyetlen krit...

Trackback: The Public Machine 2012.09.26. 20:34:35

Nagyjából a parlamenti ciklus fele telt el, ilyenkor érdemes félidős számvetést tartani. A napi történésektől, aktuális vitáktól hátrébb lépve összerakni egy képet: merre is tartunk. Megkísérlek én is felállítani egy ilyen képet, amelynek egyetlen krit...

Trackback: Pártok akadályozzák a közmegegyezést 2012.09.26. 19:01:43

Szórakoztató képes erkölcstan és etikaoktatás. Bármilyen választáson, szavazáson lennie kell igen, nem és tartózkodom lehetőségnek. Tehát a listás szavazásnál is, az egyik pártra, egyik képviselőre sem választásnak. Egyik Pártra S...

Trackback: Pártok akadályozzák a közmegegyezést 2012.09.26. 19:01:35

Szórakoztató képes erkölcstan és etikaoktatás. Bármilyen választáson, szavazáson lennie kell igen, nem és tartózkodom lehetőségnek. Tehát a listás szavazásnál is, az egyik pártra, egyik képviselőre sem választásnak. Egyik Pártra S...

Trackback: Pártok akadályozzák a közmegegyezést 2012.09.26. 19:01:09

Szórakoztató képes erkölcstan és etikaoktatás. Bármilyen választáson, szavazáson lennie kell igen, nem és tartózkodom lehetőségnek. Tehát a listás szavazásnál is, az egyik pártra, egyik képviselőre sem választásnak. Egyik Pártra S...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2012.09.26. 08:26:29

Ez megint nagyon betalált, a törökgabós íráshoz hasonlóan.

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2012.09.26. 11:10:09

@ern0: Gondoltam, a nagyon evidens dolgokra nem kell kitérni :)

lfleto 2012.09.26. 19:02:00

Nagyszerű. Főleg az, hogy Bajnai visszatérése legfőképpen Mesterházy és az MSZP jelenlegi vezetésének az érdekeit sértené. A szocialisták egy alacsony részvétel mellett a jelenlegi 48 helyett akár 65-70 mandátumot is szerezhetnek a Parlamentben úgy, hogy kiejtik Gyurcsányt (szakítva a sikertelenségével) és nem kell szórakozniuk az LMP-vel és más, számukra az SZDSZ-re emlékeztető kétes szövetségesekkel sem. Ez győzelem lenne, főleg, hogy a parlamenti létszám is jelentősen csökken. Egzisztencia van, pártszervezet van és Orbán sem lehet örökké... Majd 2018-ban, vagy 22-ben megbukik, aztán jöhet Mesterházy, az új miniszterelnök, aki még fiatal, szinte újhullámos... Ha belép Bajnai a képbe, kisajátítja a "sikert", ami Mesterházy és csapata kiszorulásához vezethet a párthatalomból. Na ez nagyon nem kell a csapatnak.
Győzelem? Ahhoz nem csak a Fideszt, a Jobbikot is le kell győzni, főleg Borsodban, ami szintén nem lehet könnyű...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.09.26. 19:03:25

Gratula, tökéletes elemzés mindegyik vezérről.
Kiváncsian várom a folytatást.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.09.26. 19:03:47

Egyik Pártra Sem
www.facebook.com/EgyikPartraSem

Küldetés
Alapítani kell egy mozgalmat, egyesületet, pártot. A neve: Egyikre Sem. Jelvénye a teljes fehérség. A fő célja, hogy egy ilyen szavazat is érvényes legyen és számítson. Szerintem, a szavazólapon elég sokan beikszelnék.
Leírás
I.§. Bármilyen választáson, szavazáson lennie kell igen, nem és tartózkodom lehetőségnek. Tehát a listás szavazásnál is, az egyik pártra, egyik képviselőre sem választásnak. Az e nélkül lefolytatott választások lényegében választási csalások.

II.§. Hasonlóan, mint a gazdaságban a monopolellenes törvények, a politikában sem lehessen egyik pártnak és semmilyen tömörülésnek, vagy egyénnek sem 48%-ot
meghaladó törvényalkotói és hatalmi befolyása. Ezzel el lehet kerülni a 1948-1989 tartó egypárti és a jelenlegi 2010-től tartó többpárti diktatúrát. A pártok inkább csak akadályozzák a közmegegyezést.

III.§. A parlament és a közvetett demokrácia egy elavult intézmény. Helyette meg kell teremteni a közvetlen és kiszélesített demokráciát. 200-400 ember sohasem dönthessen egy ország érdeke felől. Azok maximum a szavazásra feltett változatokat előkészíthetik és megvitathatják. Minimum 250 000 fő, sokkal gyakoribb váltásban, mint 4 évenkénti választás, szavazzon meg minden egyes fontosabb törvényt. Ennek lehetőségei már régen megvannak.

IV.§. Ameddig átmenet van a közvetettből a közvetlen demokráciába, addig is az országgyűlésben minden szavazás titkos. Tilos és súlyosan büntetendő a frakciófegyelemből elvárt, vagy elrendelt szavazási rend. Jelenleg, a kötelező szavazás elrendelése miatt, elég lenne 4 embernek, egy-egy pártonként, ülni szavazáskor. A többi csak díszletnek ül, vagy alszik bent.

J.László 2012.09.26. 19:04:00

@ern0:
A szocik lopnak, mint a szarka, úgy akartad mondani.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.09.26. 19:07:34

@lfleto:
Naivitás azt gondolni, hogy bármelyik párt is kormányváltásra készülne 2014-ben.

1. A Fidesznek sajnos még mindig nagyobb a népszerűsége a többinél.
2. Jó magyar szokás szerint mindenki úgy gondolja az ellenzékből, hogy ők egyedül a tutik, és eltaktikázzák magukat.
3. A regisztráció és egyéb szabályok miatt lehetőség nyilik az ellenzék (és az esetleg belépő újak) által szétaprózni a szavazatokat.
4. Szerintem az esélyekkel mindegyik ellenzéki párt tisztában van, és a Fidesz által okozott ámokfutást is látják. Hülyék lennének 2014-ben ebbe a szarba beleülni nyakig (és kurvára igazuk is van). Majd a Fidesz kitrágyáz maga alól ha tud (nem fog sikerülni), és 2018-ra a népszerűségük sehol sem lesz.

soproni1 2012.09.26. 19:17:54

Az a baj, hogy egy ortodox jobboldali gazdaságpolitikával nem lehet választást nyerni, mivel a választó korú lakosság 90 százaléka baloldali nézeteket vall. Ezért van az, hogy a papagájt Bodrinak neveztük el. Ha jönne egy Bajnai-Bokros duó megint összefognànak a hardcore kommunista szavazók, mint a tandíj, vizitdíj szavazásnál. Itt nem a politikusokkal van baj, hanem velünk, szavazókkal.

jankenudli (törölt) 2012.09.26. 19:22:54

Ha a szocik bármilyen hátrányos tulajdonsága rejtve maradt volna előttünk, ők mindig sietve előállnak és emlékeztetnek bennünket rá :)

Aki utálja a Fideszt, még az is elgondolkodik, hogy ez még mindig jobb a koncepciótlan káosznál, ami Ferkó alatt volt. És nem csak az emlékekből táplálkoznak ellenérzéseink, hanem a szoci arcok önvallomásaiból is. "Több nyugdíjat, miért csökkentik a nyugdíjat, hö! Itt masíroznak a fasiszták és a nyugdíj csökken" Nem jöttek rá, hogy a tartalom nélküli szócséplésért és persze a lopásért lettek elhajtva. Az egy dolog, hogy Budai tehetségtelen és ostoba lény, nem sikerült megbuktatni senkit, ettől még a szocik loptak.

Az SZDSZ meg..haha! Bár Horn Gábor tagadja, hogy az MSZP körül settenkedik. Mivel hazudik, tehát igen és az MSZP már ezzel elvágta magát ismét. Az ország harmadik élő, leggyűlöltebb emberével programot íratni gáz.

Netuddki. 2012.09.26. 19:26:37

Felesleges orbánt ennyire "fényezni". Egyszerűen egy gumicsimmás megélhetési "politikus". Egyetlen célja van, hogy saját magának, családjának és szűk haveri körének meglegyen az átlagon felüli életszínvonal. Amit az igavonó... akarom mondani magyar állampolgárok biztosítanak a számukra. Mit kapunk mindezért tőlük cserébe? Nagy büdös lószerszámot a hátsónkba.

Mit nem kapunk? Egy normális adórendszert, tiszta átlátható közpénzelköltést. Kb. ez a két legfontosabb program amivel nálam egyáltalán szóbajöhet egy párt a következő választásokon. Ha nincs ilyen akkor csinálni kell és elzavarni ezeket a megélhetési politikusokat valamelyik multihoz a szalag mellé dolgozni. Akkor majd legalább valami fogalmuk lesz róla mi az amikor meg kell dolgozni a napi betevőért...

J.László 2012.09.26. 19:27:39

Érdekes elemzés Orbán Viktorról. Biztos van benne némi igazság. Aki 1990 óta önmaga reciproka lett az ezzel együtt sokkal inkább Demszky Gábor. '90 előtt szamizdatos, a biztonsági szervek által megfigyelt ellenzéki. 2006-ban szervilisen kitünteti az ellenzéki tüntetéseket rendőrterrorral szétverő, szemkilövető rendőrfőnököt. Beszavaztat egy egykori III/III-as ügynököt a fővárosi közgyűlésbe, hogy biztosítsa többek között annak a pártnak a helyi hatalmát, amelyik ellen annak idején szervezkedett. Szomorú pályafutás.
Biztos nem ide illik, hiszen nem Demszky a cikk témája, de ha van Magyarországon önmaga inverzévé vált politikus, hát az sokkal inkább ő mint Orbán.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.09.26. 19:32:57

Remek elemzés, jó írás.

Az MSZP és Fidesz, Orbán avagy Gyurcsány droidoknak is adtál táptalajt bőséggel.

A valóságban ugyan kevesen vannak, de a blogokat ők uralják.

Netuddki. 2012.09.26. 19:34:29

@J.László: Gondolom ha a demszkid indul a 2014-es választásokon akkor majd szóba jön. Különben meg kit érdekel?

2012.09.26. 19:36:16

@Pézsma: Szép írás. Ennek a cikknek a megírása több kogníciót feltételez, mint amennyivel az országgyűlési képviselők összesen rendelkeznek.

Netuddki. 2012.09.26. 19:36:50

@Trompf: :)
A gyúúrcsány meg az orbááán, ellopják a zemberek pénzét...

GFJ meg megy Thaiföldre. Lehet neki van igaza...

Netuddki. 2012.09.26. 19:38:33

@J.László: Ugyanmár! Most ne próbáld már lepasszolni! Nem kell...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.09.26. 19:39:12

@jankenudli:
Hatalommániás szociopatákkal és tolvajokkal tele van a padlás mindenhol.

Nálam a ki a jobb versenyt gazdasági szempontból a GDP arányos hiány, a munkanélküliségi ráta, korrupciós helyezet alakulása dönti el.

A többi szempont szinte lényegtelen, tekintve hogy ostoba önelégült avagy tolvaj szociopatákkal vagyunk körbevéve minden párt részéről.

Ezen szempontokból, kicsivel, de a Fidesz vezet. Ami persze nem azt jelenti hogy jók, mert mindenki tudja hogy nem. Csupán annyit hogy ezen szempontból az MSZP-től jobbak.

puffatag 2012.09.26. 19:39:39

@J.László: az elmúlt 22 évben ki lett millárdos miniszterelnöksége alatt??? te kis papagájgáj, elárulom: egyedül idolod (vagy munkaadód)a grazi ápolt--- a törpe ma százmilliárdos ingatlanvagyonnal bír... oszt ez hogy jön ki neked, te kis szaniszló csanádka?

soproni1 2012.09.26. 19:40:12

@jankenudli: hogy hol masíroznak a fasiszták, azt csak az tudja, aki néz hiradót. Ellenben most az sem tudja befizetni a csekkjeit, aki 3 éve még tudta. őket az sem vígasztalja, hogy a " a siker küszöbén állunk és tehetséges nemzet vagyunk". A politikus dolga, hogy lopjon ( mint mindenki, akinek lehetősége van rá), de a lakosság biztonság érzetét nem ez alakítja, hanem a közvetlen környezete. Ezért lenne megoldás egy kis állam. Ha elbocsájtanák az állami alkalmazottak felét, akkor rögtön lenne egy baloldali mozgalom, aki hergelné a népet. Mindegy, hogy hívják. Amíg a lakosság utálja a tőkét, a profitot ( a másét), addig itt fogunk vergődni. Talán egyetlen megoldás, ha sokan kimennek nyugatra, sok év mulva visszajönnek . Talán....

J.László 2012.09.26. 19:45:10

@puffatag:
A Fidesznek nem előzetes regisztrációt, hanem kemény cenzust kellett volna bevezetnie. A látszat ellenére ma Magyarországon sajnos proletárdiktatúra van.

jankenudli (törölt) 2012.09.26. 19:45:17

@Trompf: Igen, de ne feledd, a szociopata szó tartalmazza a "szoci" becézést is :)

Szerintem sokan kimennek és kinn maradnak és ennyi. Szerény javaslatom az Osztrák-Magyar Monarchia újbóli megalakítása lenne, bár a Svájci-Magyar még jobban tetszene.

Netuddki. 2012.09.26. 19:46:40

@Schindler Pistája: Na, megjöttek a zsidózók is...

2012.09.26. 19:46:53

@Schindler Pistája: Szerintem arról akkor fog írni, ha az elborult elméjű tanulatlan nácik kényszerképzeteit tárgyalja részletesebben...

jankenudli (törölt) 2012.09.26. 19:47:27

@jankenudli: Bocs, a második fele soproni1-nek ment, csak összefolytak a dolgok :)

6.Lеnin 2012.09.26. 19:47:40

@J.László: Ja! A fidesz az új szocik?

Netuddki. 2012.09.26. 19:48:01

@J.László: Pontosan, fideszes komcsi diktatúra. Az első titkára meg az orbánod...

soproni1 2012.09.26. 19:48:21

"Nálam a ki a jobb versenyt gazdasági szempontból a GDP arányos hiány, a munkanélküliségi ráta, korrupciós helyezet alakulása dönti el." @Trompf: A megrendelést nemfizető állam, a vállakozást megfojtó adóhatóság, a gyilkosságokat ,rablásokat eltussoló rendőrség, a pénzért is szar szolgáltatást nyújtó közalkalmazottak, a különadók miatt elhalasztott technológiai fejlesztések jobban bosszantják azokat, akik dolgoznak.

6.Lеnin 2012.09.26. 19:49:22

@J.László: "az ellenzéki tüntetéseket rendőrterrorral szétverő, szemkilövető" - Ma, Madridban a parlament védelmében a spanyol rendőrök gumilövedékekkel lőtték a tüntetőket.

laci_52 2012.09.26. 19:49:40

Igen, meg lehet verni a Fideszt, de csak '18-ban.
A '14-es győzelem még simán az ölükbe fog hullani...

J.László 2012.09.26. 19:49:46

@kovi1970:
Félreértettél. A választók 30% komplett hülye, mint pl. te. Sokszor ők a mérleg nyelve a választásokon. Ez a "modern" proletárdiktatúra. Így értettem.

soproni1 2012.09.26. 19:50:18

@jankenudli: igaz. A svájci magyar jobb lenne, mert ők még nem ismernek minket. Az osztrákok sosem felejtik el, hogy 1848-ban fellázadtunk a munka ellen.

6.Lеnin 2012.09.26. 19:51:48

@Trompf: "Nálam a ki a jobb versenyt gazdasági szempontból a GDP arányos hiány, a munkanélküliségi ráta, korrupciós helyezet alakulása dönti el." - és ezek közül melyikben jobb a Fidesz?

manhattan (c) · http://manhattan.webspawner.com/ 2012.09.26. 19:54:49

Tetszett ez a feltételezés: az Orbáni cikkcakkos út.

Nem azért, de én erre már 8 éve rájöttem. 2004-ben!!:

manhattan válasz | megnéz | könyvjelző 2004.02.07 16:12:53 © (570)

Évzáró ellenzék értékelö 2003

Alkalmas-e Orbán miniszterelnöknek?

Egyértelmü a válasz: ennek semmi jele. Söt, az alkalmatlanságát sorzatban exponálja. Ilyen az EU ügy (lentebb). Az a politikus, aki az ország stratégiai ügyeiben nem tud egy határozott vonalat követni, hanem évente cikk-cakk kurzuson mozog, az jobb ha nem ácsingózik országvezetöi poziciókra.

De nézzünk néhány további kritériumot:
......
Vajon látható-e Orbánnál, hogy (idejében) érzi az ország meg az emeberek problémáit, s tudná mely problémák hol égetnek, s lenne rá akármilyen pozitiv válasza?
Egyszóval: bizonyitotta-e Orbán az elmúlt idöszakban, hogy hatalomátvétel esetén tudja miröl szól a magyar story és alkalmas vezetni az országot?

A kérdésekre Orbán eddigi teljesitménye egyértelmü válszat ad: Nem, ugyanis Orbán eddig sorozatban bukik meg az alkalmassági teszteken. Orbán nem erölteti meg magát, hogy a pártját, frakcióját erösitse, vezesse. Orbán nem él együtt a napi eseményekkel, nincsenek fundamentális, aktuális mondanivalói. Ö elvonult a frakciótól és pártjától a polgári grundfoci békés világába, történelmi föutcákon sétál és megjelenései a "Grimm apó meséi" storyra redukálódott le, amit ö államföi nagyságot reprezentáló nagybeszédeknek képzel. Orbán észrevehetöen belesétált abba a tévhitbe, hogy Kossuth alteregót alakit, aki a nagybeszédek által kvalifikálja magát vezérnek, nem pedig az aktuális,a mindennapi emberi energiát kivánó munka eredményeképp. Csakhogy a hétköznapi ember is elsösorban a mindennapi munkájából él meg, nem pedig a heti egyszeri vasárnapi liturgiából. Vagy a haverjai közt grundfocizva.
Orbán beszédeiböl pedig érzödik, hogy csak részben érti, hogy mik történnek az országban és hogy "Mozdulni kell!!!" (ene). Orbán a maga által kreált álomvilágban él. S amikor nagy néha kimegy a hétköznapok realitásába akkor a story arról szól, hogy odavan már régen az a valahai legendásan jó gondolkodó és itélöképessége:

Cikk-cakk Viktornak újra fontos lesz az EU

Orbán V-re 2002-ig még a legnagyobb rosszindulattal se lehetett volna azt mondani, hogy a politikusok közül nem egyike a legnagyobb EU elkötelezetteknek. Emlékezetes a 98-as lendülete, amikor "nekiment" az EU-s diplomáciai Bólogatójánosoknak és konkrétan rákérdezett a csatlakozás stratégiájára és idöpontjára. A szervezetben és környékén komoly pánik tört ki, ugyanis addig nem volt divat, hogy ilyen ügyekben az EU néhány szervén kivül (Bizottság, ET) más is gondolkozhat és elmondhatja véleményét, kérését. Minenesetre az Orbáni kérdések hatottak és egy éven belül az EU is kész volt a konkrét és kedvezö válaszokkal. A 2002-es választásokig az éppen akkor futó csatlakozási tárgyalásokból adódóan is Orbán hatalmas lendülettel kormányozta az országot az EU fele.

Az elszántság azonban elég nagy féket kapott, miután Orbán ellenzékbe került. A Medgyessyék által nagyon lezárt (s szerintem is rosszul lezártnak tartott) utolsó fejzetek után azonban Orbán lassanként belesétált a stratégiai hibába: a hátrányosra sikerült feltételeket lassan összekapcsolta az EU csatlakozás egész értelmének megkérdöjelezésével, a belpolitikai érdekeivel s üzenete kicsengése alapvetöen az volt, hogy igy nem is érdemes csatlakozni.
Orbánnak az "úgy támogatom, hogy nem-támogatom" cikk-cakk EU politikája egyértelmüen kicsúcsosodott a csatlakozási népszavazáson.
Orbán valójában a jobboldali szavazók távolmaradására játszott (ezen persze vitakozhat aki akar), nem pedig a csatlakozásra való egyértelmü felszólitásra (ezen nem lehet vitakozni). Orbán V igy kegyetlen nagy politikai bukfencet mutatott be, miszerint saját 4 éves elökészitö hozzájárulását is lenullázta.

Milyen érdekes játék azonban a politikai csatamezö! Amint a Medgyessy-kormány populáris osztogatós féléve kipukkadt és helyette a fosztogatós napok köszöntek be, Orbán V. ismét felfedezte az EU imádatát. A közelgö EU parlamenteri választásokban ugyanis politikai lehetöséget fedezett fel: a szavazás megmutathatja, hogy ki az úr a (magyar) házban, melyik pártnak van 2004-ben nagyobb hitele a nép elött.

Igy Orbán V. aki az elmúlt másfél évben nem nagyon törte össze magát, hogy az ország EU csatalakozásáról akár egy jó szót is szóljon, hirtelen egyre nagyobb kedvvel szónokol és lelkesit az EP választáson való részvételröl.
Érdekes ez a "Ne menj el szavazzni az EU-ra, de menj el szavazni a parlamentereire"-féle Cikk-cakk Viktor stratégia. Tulajdonképpen csak egy kérdésem lenne: Orbán még érti saját magát??

2012.09.26. 19:55:57

@Schindler Pistája: ...szánalmasan nevetséges...

Publius Decius Mus 2012.09.26. 19:56:31

Elképesztő milyen sokan elfelejtették, hogy a valódi diktatúra valódi örökösei az MSZP. Félelmetes, hogy nem tűnik fel nekik a jogi, személyi állománybeli, mentalitásbeli utódlás. Persze lehet Stumpfozni, meg Pozsgayzni, de a számok makacs dolgok.

Két hatékony segítsége volt azon kívül, hogy a nyugat is támogatta, mert már megegyeztek vele a stratégiai értékek átvételéről.

Az egyik a média, mely a rendszerváltás egyik legsötétebb szereplője. Hatalmas horderejű dolgokról még csak nem is hallottunk - a mostani büntetőügyek is mutatják ezt. A valódi tényfeltárás, nálunk nem létezett mint műfaj.

A másik az SZDSZ, mely szélsőséges liberalizmusával összezavarta a társadalmat és betiltotta a szólásszabadságot.

Szóval a Fideszt és Orbánt a hozzám hasonlók küldték. Küldetése az MSZP megsemmisítése és a szélsőséges liberalizmus leleplezése.

Gazdasági szempontból már későn érkeztek, lásd;
index.hu/gazdasag/penzbeszel/2012/09/26/mi_a_baj_a_magyar_adossaggal/

Tita nick 2012.09.26. 19:57:45

Két év után rinyáltok, hogy jajj a Fidesz..... Mi nyolc év rinya után lélegeztünk fel. nyugika. Még van hat évetek rinyálni kis türelmetlenek.

2012.09.26. 19:59:14

@Publius Decius Mus: Komcsi panelproliktól mit vársz, nekik még mindig Kádár elvtárs az isten. Pusztulnak ki lassan, nemsokára megszűnik az MSZP.

2012.09.26. 20:00:50

@Tita nick:

Lesz az több is.
Aki nem bírja, annak javaslom a Budapest-tel aviv járatot, csak oda.

Wl 2012.09.26. 20:01:40

"Az osztrákok sosem felejtik el, hogy 1848-ban fellázadtunk a munka ellen. "
Érdekes, a kiegyezés után valahogy felfele ívelt az ország sorsa. Ha a Magyarok a munka ellen lázadtak volna, akkor teljes káoszba kellett volna, hogy fulladjon a kiegyezés utáni időszak. (miután a forradalom részben elérte a célját)

Lehet mégse grillezésre kellett volna használni az a fránya törikönyvet?

profilo 2012.09.26. 20:03:14

Remek poszt!

Jöhet a második rész.

J.László 2012.09.26. 20:03:59

@NeeeI Armstrong:
Erre miből jöttél rá 1989-ben?

Tita nick 2012.09.26. 20:04:08

Hiányzik az Internacionálé mi, kispajtások. Meg a balos sajtó zsíros állásai, meg már ti akartok magatok közt osztogatni, mert már két éve nem tehetitek. Meg aztán hatékonyabban tudnátok az ország ellen tenni, még jobban eladósítani az IMF puszipajtásaiként.

Valami lehet benne... (törölt) 2012.09.26. 20:05:00

Ha nem megy el senki szavazni, mindegyik párt 0 szavazatot kap. :)

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.09.26. 20:05:11

@2З45: A GDP arányos hiány alakulásában és a munkanélküliségi ráta alakulásában az MSZP-től nincs rosszabb.
Javaslom a google data explorerét, eurostat adatokat, az összevetésre.
Az MSZP nemcsak Magyarországon volt a legszarabb, hanem egész Európában.
Ez az oka, hogy amíg 2002-ben a Szlovákok elött voltunk szinte minden gazdasági mutató tekintetében, 2010-re szinte mindenben utolsóak lettünk.

J.László 2012.09.26. 20:05:42

@soproni1:
"Az osztrákok sosem felejtik el, hogy 1848-ban fellázadtunk a munka ellen."
Ez egyedülálló értelmezése az eseményeknek, az biztos.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2012.09.26. 20:06:38

Orbán és normálatlan sleppje egy darab szar!
Minden más formáció csak jobb lehet náluk.
Ez már egyértelmű és világos.

vakapad 2012.09.26. 20:07:00

Csak úgy mondom, nem mintha ezzel valakinek is szent hitét meg tudnám ingatni, hogy Gyurcsány 2008-ra rendbe hozta a gazdaságot, még úgy is, hogy nyilván a derék blogíró szintén sorban állt, a reformlépések kezdeti csíráit leszavazandó. És mivel Orbán NYILVÁNOSAN ígérte meg, hogy neki akárhány Albert házaspár van még a tarsolyában, azaz bármivel próbálkozik Gyurcsány azt derék népünk és az AB hathatós segítségével el fogja söpörni, nem tudom, hogy mi a fityfenét tetszik számon kérni rajta.

Mindenesetre az irományból megtudtuk, hogy mindenki hülye, kivéve a gyevi ... blogírót. Hogyhogy ennyi ésszel ilyen kevésre tetszett vinni?

2012.09.26. 20:07:09

@Publius Decius Mus: Vagy lehet, hogy inkább jobban emlékeznek, mint te.

Például az ilyenekre:

"[...] A hozzám legközelebb állók, Kövér László és Fodor Gábor velem együtt egyfajta szociálliberális meggyőződésűek. A Századvég című lapunknál ugyanakkor dolgoznak olyan reformkommunista szerkesztők is, mint Stumpf István és Wéber Attila. Őket változatlanul barátaimnak tartom, de egyszersmind politikai ellenfeleimnek is."
(HVG, 1989. augusztus 26.)

vagy

"A Fidesznek igenis van elvi kiindulópontja... a modern XX. század végi liberalizmus."

illetve

"Szeretném leszögezni, hogy... a szocialista politikai gondolkodás és gyakorlati politika számunkra nem az ördögtől való... A kommunisták utódpártja, az MSZP esetében... az eltelt másfél év alatt... odáig fejlődtek a dolgok, hogy talán már a következő választási ciklusban hiteles szociáldemokrata párttá válnak... A magyar demokrácia stabilitása érdekében úrrá kell lennünk rossz emlékeinken."

hu.wikiquote.org/wiki/Orb%C3%A1n_Viktor

Tita nick 2012.09.26. 20:08:44

@Orbán a magyar nép ópiuma!: Pl. a maszop. Na, neked sincs ízlésed.

J.László 2012.09.26. 20:11:37

@Schindler Pistája:
A liberálisok (sajtó, tv, stb.) hatékonyabb néphülyítők, mint a kommunisták. Erre már réges-régen rá kellett jönnöm.

2012.09.26. 20:12:32

@Schindlеr Pistája: Ezzel is csak azt bizonyítod, mennyire képes valaki megtagadni az emberi mivoltát. Csak annyiban különbözöl egy veszett állattól, hogy az legalább nem akar embernek tűnni.

Te a legkártékonyabb fajta vagy: a LELKES BUTA!

J.László 2012.09.26. 20:13:15

@J.László:
Az ellenzéki kerekasztal megállapodást nem felrúgta, mert nem írta alá, így nem volt mit felrúgni. Ezt a megállapodást az SZDSZ sem írta alá.
Milyen veszélyes beszédet mondott? Nem értem. Mi volt az a veszélyes beszéd?

J.László 2012.09.26. 20:14:05

@NeeeI Armstrong:
Az ellenzéki kerekasztal megállapodást nem felrúgta, mert nem írta alá, így nem volt mit felrúgni. Ezt a megállapodást az SZDSZ sem írta alá.
Milyen veszélyes beszédet mondott? Nem értem. Mi volt az a veszélyes beszéd?

Publius Decius Mus 2012.09.26. 20:16:37

@DICKtátor: Erről beszéltem. Előveszel nem jellemző dolgokat, félrértelmezhető szavakat, mondatokat és elfelejted az a lényeges történéseket. Ez egy gyógyíthatatlan dolog. Nem akarlak megváltoztatni, nem lehet. Csak az általam megválasztottak megsemmisítik a pártodat, az MSZMP-t és szövetségeseit. Ezért tartom őket.

2012.09.26. 20:17:49

@J.László: Azért annyira nem. Szegény kis SZDSZ is hogy rábaszott a sok magyarellenes propagandára :)

J.László 2012.09.26. 20:20:20

@"No one was shot" - hazudta a tróger zsidó:
Ez igaz. El kell ismernem. A magyar nép szíve és esze a döntő pillanatokban azét a helyén van. 2010-ben összetettem a két kezem, hogy az első megsemmisült. Már csak a másik van hátra.

fefe79 2012.09.26. 20:20:20

@"No one was shot" - hazudta a tróger zsidó: mert aki utálja a Fideszt, az csakis zsidó lehet. Aha. Óriási logikai teljesítmény, ezek szerint itt lassan többségben vannak a magyarokhoz képest a zsidók. Akkor ez még Magyarország?

Orbán a magyar nép ópiuma! 2012.09.26. 20:22:15

@Tita nick:
A bármilyen szó jelentésébe a szegfűsök is beletartoznak!
Tanulj meg magyarul! Ne legyél szardarab, mint Orbán! Benned talán még van remény. A felcsúti Napóleonban már semmi sincs.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2012.09.26. 20:24:21

@Schindlеr Pistája:
Demszkáj nem zsidó.
Ő bevalottan náci!
Maga barom!

2012.09.26. 20:24:57

@J.László:

Plusz az LMP és a DK, na meg a civilnek hazudott balliberális szekták (TASZ, Helsinki Bizottság, AI, 4K, Milla, Szolidaritás, meg a fasz tudja mennyi van még ezekből).

Orbán a magyar nép ópiuma! 2012.09.26. 20:25:44

@potyi2000:
Erő? Milyen erő?
A fingom szele szétfújná ezt az impotens narancsbandát.
Nem kell ide semmilyen erő, összeomlanak ezek maguktól is.

2012.09.26. 20:26:14

@Publius Decius Mus: Szóval, ami nem téged igazol, az nem jellemző vagy félreértelmezhető? Veled ellentétben nekem nincs pártom. A szkepticizmus egészséges, a te szervilizmusod azonban valóban gyógyíthatatlan. Kövesd csak uraidat!

@Schindlеr Pistája: Anyád nem a kálvária térre járt?

2012.09.26. 20:26:56

@fefe79:

A judeoliberálisok szar kis gyűlöletkisebbség, csak az óbégatásuk hangos.

Publius Decius Mus 2012.09.26. 20:27:39

@Orbán a magyar nép ópiuma!: Kizárólag hazudozással meg személyeskedéssel is lehet kommentelni, mondanivaló nélkül, erre te vagy a legjobb példa. Nem semmi!

durcás 2012.09.26. 20:28:37

@Kőmíves Kelemen: 2018!! El tudod képzelni, mi lesz ebben az országban? Hol fogunk a "tabellán" állni?
Ilyen oktatásüggyel, ilyen egészségüggyel, ilyen deprimáltsággal....IMF ide, EU oda...A Nostredamus már látta.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.09.26. 20:30:57

@durcás: Én nem azt irtam, hogy húdejó ez nekünk, csak ez a realitás.
Ebből a Fidesz-érában okozott károkból 20 évig nem fogunk kikecmeregni, az tuti...

(én is itt élek, ugyanúgy érzem a bőrömön)

Anselmo 2012.09.26. 20:33:58

lehet hogy a demokrácia a legjobb rendszer, de együtt jár a polulizmussal. a nép nem feltétlenül okos, viszont könnyen befolyásolható. amelyik politikus jobban ki tudja ezt használni, az a befutó, és kiszorítja azokat a politikusokat, akik józanabbul próbálnak viselkedni.

fefe79 2012.09.26. 20:35:48

@"No one was shot" - hazudta a tróger zsidó: nosza, de hát Orbán jelenlegi szavazói ellenzéke már nem csupán törpe kisebbség... akkor lehet, hogy ők mégsem mind zsidók, meg nem kell őket Izraelbe transzportálni az ellenvéleményük miatt.

Makkasz 2012.09.26. 20:38:07

Nagyon klassz az írás.

A különös nagy hiba benne, az majd az általam nagyon várt további részekből majd kiderül, hogy a fideszt nem baloldalról, hanem kizárólag demokratikus jobboldali, jelenleg nem létező párt tudja majd kiütni a nyeregből.

A rendszer nem egy választásra, és új hatalmaskodó alá lovat tolásra, hanem lebontásra és újraépítésre érett.

soproni1 2012.09.26. 20:41:00

@Schindler Pistája: nem azon kell siránkozni, ki ölt meg kit ! Demszky goj. A fél ország zsidó, buzi meg hülye picsa. Mikor kit utálunk.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.09.26. 20:41:41

@lfleto: A regisztráció a Jobbikot érinti a legrosszabbul, és az LMP-t a legjobban.

durcás 2012.09.26. 20:42:40

@Kőmíves Kelemen: Optimista vagy! Még csak most kezdődik. És ez a sok hülye meg zsidózik, mintha ez lenne a legnagyobb gond! Alkalmatlanok vagyunk a nyugalomra, a boldog szürkeségre. Több száz éve.

Mensikov 2012.09.26. 20:44:56

@Schindlеr Pistája: nem minden metélt zsidó...csak mondom...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.09.26. 20:45:20

@durcás:
Ha nagyon szarrá válik a helyzet, akkor lécelünk.

Csak sajnos nem tudja mindenki itt hagyni ezt a szarkupacot, ami narancs szinben fog tündökölni.

fefe79 2012.09.26. 20:45:39

@MolnarErik: nyugi, hamarosan minden ellenzéki pártot betilt Orbán, ez a mostani kör még csak az etetés.

pjm 2012.09.26. 20:47:56

@lfleto: nyugi, a srácok szépen megverik magukat úgy 40 év múlva...Know-how by jános kádár

soproni1 2012.09.26. 20:48:04

@MolnarErik: egyébként, ha megfigyeled, az LMP pont olyan párt, mint a fidesz volt liberális korában. Ha most megnőnek, 15 év mulva ők is ideológiai jogász párt lesznek. Sajnos ezt hozza a kapuzárási pánik meg a test elsavasodása.

durcás 2012.09.26. 20:49:34

@Kőmíves Kelemen: Ők elöbb lécelnek le, mint gondolnánk, de a kupac marad.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2012.09.26. 20:55:38

@Tita nick:
Szomorú önvallomás ez.
Imádkozom majd a lelkedért a hétvégi AntiBiszku vonuláson.

gomorra 2012.09.26. 20:56:04

Nagyon jól írsz, kedves posztoló. Kicsit hosszan ugyan, de körültekintően és igazan. Azt talán sajnálom, hogy nem hangsúlyoztad, hogy azért ilyen senki gyurcsány és orbán is, mert egyik sem, soha de soha, de soha sem tett keresztbe két szalmaszálat sem, nem ismerik az életet, nem ismerik a küzdést, egyedül a hatalom (bár ezt írtad), a fontos számukra. S így ugye érdekes is lenne, ha jó emberek, jó vezetők lennének.

Én ezt úgy fogalmaztam meg saját tömör változatomban, hogy gyurcsány takarodj, orbán takarodj!

Bocsánat a kisbetűzésért, csak azért teszem, hogy tanuljon minden elitista, hogy ha ennyit teljesítenek mint ez a két szaralak, akkor őket is csak így fogom tudni illetni.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.09.26. 21:07:26

@Tita nick: Ezt a hozzászólást kinek címezted? Kik a kispajtások?

J.László 2012.09.26. 21:16:16

@wеgam:
A ti diktatúrátok van, igen. A lumpenek döntik el a választásokat.
Különben miért itt rinyálsz? Nem tudsz angolul, vagy mi van?

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.09.26. 21:16:31

Április közepén cikkeztünk arról, hogy Siklóson az adóslistán két helyi, kormánypárti fideszes képviselő cége is szerepel. Most szeptember vége van, de a két cég még mindig megtalálható a listán - a tartozásuk pedig tovább nőtt.

Április 18-án cikkeztünk arról, hogy Siklóson az önkormányzat portáljára kikerült nyilvános adóslistán két helyi FIDESZES kormánypárti képviselő is szerepel cégeik miatt.

Az április közepi állapot a következő volt: Kalmár László József, a KK Autócentrum Kft. ügyvezetője - valamint a Fidesz-KDNP 03-as egyéni választókerületének képviselője - 1 793 005 forintnyi iparűzési adóval tartozott. Bogyó Gyula - ugyancsak Fidesz-KDNP képviselő a siklósi 06-os egyéni választókerületben - cége, a Digitech Hungary Bt. áprilisban 68 025 forintnyi iparűzési adó-hátralékkal bírt.
Szeptember utolsó hetében ismét ránéztünk a dél-baranyai városka portálján elhelyezett nyilvános adóslistára, hogy történt-e változás a két képviselő cége kapcsán. Történni történt, ugyanis még több tartozást sikerült felhalmozni a két társaságnak.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.26. 21:26:11

"Meg lehet-e verni a saját seggét ezer százalékosan bebiztosító Fideszt?"

Én megtaláltam a megoldást! Alapítok egy pártot, aminek az lesz a neve: "Ezekre a köcsögökre nem szavazok!". Ha sikerül országos listát állítani az E.K.N.Sz-nek, akkor garantált a 60%!

Ha kicsit finomítom, akkor "Ezekre nem szavazok" és akkor lehetne ENSz. :)

2012.09.26. 21:31:04

@MolnarErik: " A regisztráció a Jobbikot érinti a legrosszabbul, és az LMP-t a legjobban."

Hatalmas butaság/hazugság (attól függően, ki írja).

Először is a Fidesz a Kubatov-listájával utcahossznyi fórral indul.

Másodszor legkevésbé az LMP szavazói elkötelezettek/lelkesek/elvakultak, a Jobbik sokkal jobban el ebből a szempontból. Meglehet nézni,hogy hogyan aránylik a teljes lakosság és a biztos szavazók közti pártszimpátia aránya. Az LMP-é a legalacsonyabb. Sajnos.

KG2000 2012.09.26. 21:34:33

Egyre erősebb bennem a meggyőződés, hogy valójában a z "egyszerű" emberek, a bloggerek, mint ez a blogger legalább annyira felelősek Magyarország csődjéért, mint a poltikusok vagy oligarchák, hivatásos bírák, újságírók, emberijogvédők stb.

Miért is?

Mert teljesen abszurd a gondolkodásmódjuk. Pl. lekádározza Orbánt, több bekezdésen keresztül gyönyörködik a mondatvirágaiban. Valójában azonban teljes képtelenség az, amit ír. Egy pár példa. Kádár alatt nem lett volna abban a helyzetben az rendőrség/ügyészség/bíróság, hogy a Horthy-rendszer egy még élő miniszterét hagyja szabadon futkosni. Biszku Orbánék alatt azt csinál, amit akar. Vagy itt van Dániel elvtárs, aki leöntött egy HORTHY szobrot, és hogy is szól a bírói ítélet? "erkölcsileg pozitív tartalmú és társadalmilag hasznos figyelemfelhívás volt" Ilyen ítélet Kádár alatt ELKÉPZELHETETLEN lett volna. És lehetne még sorolni. Ha egy ország lakosságánák többsége IS tényleg ennyire elrugaszkodott a valóságtól, akkor hogyan lehetne a csődből kilábalni. A kilábalás első előfeltétele ugyanis a realitás érzéke, és hajlandóság arra, hogy reálisan értékelje az ember a helyzetet. A blogos még csak meg sem próbálja ezt.

2012.09.26. 21:35:33

@Pézsma: aztán nehogy ez is egy olyan írás legyen, amiben az objektivitást hangsúlyozandó, mindenkinek kiosztasz egy-egy pofont, hogy lássák: mindenki hülye, csak te vagy helikopter.

J.László 2012.09.26. 21:43:22

@wеgam:
Erről van szó. Előtte Gyurcsányt, Megyót, stb.
Nem feleltél a kérdésre: miért nem otthon osztod az észt?

J.László 2012.09.26. 21:45:11

@wеgam:
Sosem tudtam elképzelni, hogy egy magyar cseléd hogyan kommunikál egy pakival a meki mosogatójában. Mutogattok egymásnak?

komissarlajos 2012.09.26. 21:46:02

ajánlott olvasmány: Karel Capek Nagy Sándor című novellája). Ajánlom: Isac Asimov: Alapítvány és Birodalom... Ahol az Öszvér tündököl és utána egy zárt intézmény kerítésén belül éli nyugodt, másokra nem veszélyes életét.

gomorra 2012.09.26. 21:47:00

@KG2000: KG, KG, nem KGB-s vagy te?
Nagyon is igaz az, hogy orbán egy ócska populista kádárista kölök!

Kádárban is volt populizmus, amikor ragaszkodott a 3.60-as kenyérhez. Mert hogy az jár a dolgozóknak, hogy annyi legyen a kenyér. Lófasz jár a dolgozónak, annyi jár, amennyiért megdolgozik, dolgozók alatt értve a gyárigazgatót is. Magyarul Kádár is elrugaszkodott a valóságtól, ahogyan ez a szar orbán is, csak fújja-fújja a magáét, egyszer balról jobbra, aztán jobbról balra, Ócska kis gazember.
Én pedig úgy gondolom, hogy igenis a lehető legjobb az internet, a blogolás, a lehető legdemokratikusabb valami.

Így aztán mégiscsak KGB-s vatte, KG2000!

komissarlajos 2012.09.26. 21:48:43

@TrueY: Ez jó! Figyellek. Melletted leszek.

soproni1 2012.09.26. 21:48:47

@KG2000: Kádár rendőrsége, elnyomó testületei tele voltak a Horthy rendszer keretlegényeivel. Mivel egy rendszerváltással sajnos a lakosságot nem lehet kicserélni. Kádár haza csalogatta a külföldre menekült nyilasokat ( pl. Pàger Antal nagy szinészünket ), hogy bizonyítsa, a rendszer megbocsájt. A lakosság többsége kádárista, Orbán csak nekik játszik.meg a tö bbiek is.

komissarlajos 2012.09.26. 21:50:29

@gomorra: Nos, ha valaki populista akkor gondolkodj el...

J.László 2012.09.26. 21:50:56

@KG2000:
A legszebb - mondhatnánk: a legabszurdabb - az, amikor a komcsik kádározzák Orbánt a leghangosabban.

KG2000 2012.09.26. 21:51:54

"...Gyurcsány és Orbán ... a Kádár-kor jellegzetes" tanítványai - írja a blogos. Erre én azt mondom, hogy aki elfelejti az 1987-89 közötti Fideszt, és 1989. jún. 16-át, amelyeknek igenis máig tartó jelentőségük van, lásd Dániel elvtárs dühödt szélmalomharcát például, annak nagy zavar van az agyában. De folytassuk csak. A blogos egy-két mondattal azután, hogy létrehozta a Gyurcsány=Orbán=Kádár egyenlőséget, beharangozza Bajnait, Schiffert, a Millát. Nos, mi is a közös bennük és Gyurcsányban? Bajnai, Schiffer és GY. 1989 környékén a szétbomló KISZ és haldokló utódszervezeteiben EGYÜTT áztatták a lábukat a langyos vízben, és persze élvezték a még mindig meglévő privilégiumokat. Csak goooglezni kell, vagy Wikipédiázni, ha valaki a részletekre kíváncsi. Úgyhogy Kafka a blogoshoz képest egy naturalista-realista író.

J.László 2012.09.26. 21:55:12

@wеgam:
Milyen meló lehet, amit 5 font órabérrel jobban fizetnek, mint itthon? Ez annyira szomorú. Egy rakás ilyen totál lúzer veri itt magát nap mint nap. Sírni való. De legalább az észt ne akarnátok osztogatni.

komissarlajos 2012.09.26. 21:58:42

Végül: irodalmi műveltségét ezen blognak nem firtatva felajállom, hogy nézzetek utána: Állítsátok meg Arturo Uit!

miaturo 2012.09.26. 22:03:59

Nagy élvezettel, egyetértéssel, és elkeseredéssel olvastam. Várom a folytatást, de még inkább a konklúziót.

soproni1 2012.09.26. 22:05:24

@KG2000: a június 16-i beszédet Stumpf apósa mondatta el Orbánnal. Igaz ezt nem írja a wikipédia. Ne legyenek illúzióid, a rendszerváltók nem a Marsról jöttek. Ez olyan, mint a pszichiáternél a tintapaca. Ki mit lát bele. Hálásak lehetünk az akkori ellustító rendszernek, hogy vér nélkül sikerült fejlődnünk. A kevés tehetséges ember akkor is, utána is megtalálta a helyét a gazdaságban. A többség meg várta, hogy munka nélkül úgy éljen, mint a Ewing-ok. Ha lemegyek a rokonokhoz vidékre, még mindig azt mondják, hogy nem ilyen rendszert akartak. Pedig minden rendszer olyan, mint amilyet a többség akar.

KG2000 2012.09.26. 22:06:06

@J.László: vegyük pl. a diplomaplagizálás-ügyet, amely Schmitt lemondatása után kavart vihart. Gyurcsánynak 2 diplomája van, de egyik diplomamunkáját sem "találta". Orbán, amikor követelték tőle, feltette az internetre a diplomamunkáját, amely nem mellesleg ma is vállalható, az akkori lengyel társadalmi mozgalmakról (vagyis a rendszerváltásról) szólt. Ezek kisjelentőségű dolgoknak tűnnek, de nem azok. De a blogos azért felállítja az egyenletét.

KG2000 2012.09.26. 22:07:59

@soproni1: Nem igaz, én írtam Orbán beszédét...

komissarlajos 2012.09.26. 22:09:09

Nos; 1 nagy hülye faszok vagytok! Összesen! A Magyar Helyesírás Szabályai c. könyvet még nem is hallottátok, hogy létezik 1878 óta. (Frissítve: 2001-be.)

KG2000 2012.09.26. 22:11:39

Az sem zavarja a blogost a "tisztánlátásban", hogy az ellenzék és hadtestei külföldön Orbánt folyamatosan fasiztázzák belföldön és külföldön. Akkor most Sztálin vagy Hitler Orbán? Mindkettő, vágná rá Dániel elvtárs. Itt tartunk ma, 2012. szept. 26-án.

komissarlajos 2012.09.26. 22:13:05

Te és a többi rázza itt az eszét! orbánviktor viszont ott lesz a következő B.L. mérkőzés díszpáholyában. A kölykével együtt. (Természetesen saját pénzén, saját testőrrel.)

pástétom 2012.09.26. 22:13:23

Nagy nekiveselkedéssel megírt, meglehetősen hosszúra sikeredett, de üres puffogtatásoktól és unalomig szajkózott mantráktól hemzsegő, tartalmilag gyakorlatilag a nullával egyenlő írás. A szomorú bohóc titulus pedig - ha már használjuk - leginkább Schiffert illetné meg. Ezt még régebben a Farkasházy illlesztette rá Andriska becses személyére, meglehetősen találóan. Schiffer, mint szürke intellektus... haha.

J.László 2012.09.26. 22:14:55

@KG2000:
Orbán diplomadolgozata első osztályú. Biztos azt is Stumpf apósa írta, ahogy olvasom itt kicsit feljebb. Mit tesz Isten, Gyurcsány egyik dolgozata sincs meg, ami pedig rekonstruálható, az megegyezik egy másik dolgozattal. Közben anyázzák Schmittet plagizálás miatt, aki lemond emiatt, Gyurcsány pedig dagadó nyaki ütőerekkel perrel fenyeget. Ez az abszurditás mellett korunk másik sajátossága, vagy talán éppen elválaszthatatlan része annak: a kettős mérce következetes alkalmazása. Blogszerző barátunk tökéletesen fordítva ül a lovon.

soproni1 2012.09.26. 22:16:44

@KG2000: az lehet, de az öreg Horváth mondatta el. Egy temetést meg kell szervezni. Szerintem Nagy Imre hamvait is eljátszotta valaki. Mostmár nem is vagyunk annyira büszkék rá, mert kiderült, hogy ő is kommunista volt, sőt moszkovita. Az még nem derült, ki, hogy a felkelők sem akartak kapitalizmust, de annak is eljön az ideje. bízom benne.

komissarlajos 2012.09.26. 22:18:17

Kezdjetek el regisztrálni, mert öreganyátokat is lekáderezi Kubatov elvtárs. Amennyiben azok komcsik voltak, úgy te csak akkor szavazhatsz, ha felajállod az első éjszaka jogát (lány- és fiú gyermeked) esetében a vezérnek. Ez a 2/3-ad. (Ha nem tudnád te köcsög)!

komissarlajos 2012.09.26. 22:22:01

@soproni1: Történelmi ismereteid nagyon hiányosak. Nem most derült ki, hogy Nagy Imre kommunista volt! Ő akkor is kommunista volt, 1956.ban. (Keresd a Szovjet Kommunista Párt története c. könyvek közt a Nagy Imrére vonatkozó utallásokat)

J.László 2012.09.26. 22:24:21

@soproni1:
"Az még nem derült, ki, hogy a felkelők sem akartak kapitalizmust, de annak is eljön az ideje. bízom benne."
Ez mindig is tudott volt.

rockjano 2012.09.26. 22:26:45

@KG2000: Orbán egy erőszakos, cinikus, de kétségtelenül ügyes kisdiktátor.

Igazi vidéki értelmiségi. Kicsit homofób, kicsit rasszista, kicsit antiszemita álklerikális szaralak. Sikeres szaralak.

Olyan ő mint mi magyarok vagyunk, azért is szeretik olyan sokan, magukra ismernek benne...

Gurcsány pojáca, Mesterházy műanyag ember, Schiffer-Bajnai merev értelmiségiek.

Nincs tökéletes csak kisebb rossz... Akárki jön mindenkiben csalódunk úgyis...

J.László 2012.09.26. 22:28:57

@soproni1:
"a június 16-i beszédet Stumpf apósa mondatta el Orbánnal."
2002-ben a választások előtt jelent meg Debreceni könyve Orbánról. Abban legalábbis úgy van leírva, hogy Orbán és Kövér írták a beszédet. Debreceni nem orbánista, ezért bátorkodom rá hivatkozni.

soproni1 2012.09.26. 22:31:52

@komissarlajos: amíg nem volt ez a sok tv csatorna meg internet, addig a szomszédaim 56-ot, mint kommunista ellenes megmozdulást ünnepelték. Akkor jött homokszem a gépezetbe, amikor rájött a baloldal, hogy tulajdonképp ez az ő ünnepe és elkezdtek koszorúzni. A történelmi ismereteim valóban hiányosak, mert nem érdekelnek a legendákra épülő, utólag felépített események, ráadásul akik olyan korúak a családomban, hogy átéltek dolgokat, egymásnak ellentmondóan mesélnek. Minél öregebb a nagypapa, annál jobb tanuló volt az iskolában.

komissarlajos 2012.09.26. 22:34:07

@J.László: Az emlékezet nagy úr! 1956-ban a felháborodott magyar népre az szabadult rá, hogy a „felkelés“ első napjai után megjelentek a börtönökből kieresztett bűnözők ezrei. Egy Sztahanovista oklevél miatt (apám, bányász) akartak lelőni a szabadságharcosok, én 6 ÉVES VOLTAM!

2012.09.26. 22:37:17

A második képen először azt hittem Selmeczi van Orbán mögött, de most már látom, hogy ez a dajcs leánykori képe...Olyan szép! :)

J.László 2012.09.26. 22:37:19

@KG2000:
"kicsit rasszista, kicsit antiszemita álklerikális"
Írja kicsit feljebb egy hozzászóló. Teljes zűrzavar. Rasszista, antiszemita, de ugyanakkor kádárista. Néhány éve kismussolinizték, most kádározzák. Egyik mondat cáfolja a következőt. Itt van előttünk az orwelli látomás.

soproni1 2012.09.26. 22:37:28

@J.László: Kövér sem volt az a kifejezett antikommunista, mint a másik jómadár Pozsgay sem. Ha eljátszunk a gondolattal, hogy 1989- ben rendszer visszaváltás lett volna, akkor is ugyanezek a tehetséges, többet akaró emberek lennének a hatalmon, hiszen Kádár már öreg volt. Az elitet kiválasztott emberek alkották mindig. Ez nem a véletlen műve.

J.László 2012.09.26. 22:40:52

@soproni1:
Teljesen igazad van. Az 1989-ben 26 éves felcsúti Orbán Viktor kiválasztott ember volt, így tökmindegy, mi történt azóta, így is - úgy is ő góré. Csak úgy. Mert kiválasztották őt Kádár janicsárjai.

komissarlajos 2012.09.26. 22:41:44

@soproni1: Folytatva az előbbi „dolgozatomat“, bár nem szándékoztam téged megszólítani, elmesélem, hogy a szabadságharcos emberek akkorák voltak (köztük sokan, hogy a puskát a főldön húzták maguk után.) A nagyobbak meg a kocsmából adták az utasításokat. A
„harcosoknak“

soproni1 2012.09.26. 22:42:56

@komissarlajos: voltak, akit le is lőttek, mert sárga cipő volt rajta. Volt olyan is, akit Antallék rehabilitáltak, pedig úgy lőtt halomra magyar kiskatonákat, hogy feltartott kézzel jöttek ki a laktanyából. Akkor 16 éves volt, elkapták majd 18 évesen kivégezték a tetvet. Valamilyen Péter volt. Feldman vagy valami hasonló.

unionista (törölt) 2012.09.26. 22:43:35

miért gondolja mindenki, hogy győzni fog valaki. az erős széljobb miatt patthelyzet nem lehet?

komissarlajos 2012.09.26. 22:48:20

@soproni1: Csak úgy szeretném, ha ismereteidet Mihail Bulgakov nevű irodalmárral frissítenéd. Ő Sztálin előtt kérte ki magának, hogy nem szovjet, hanem orosz állampolgár. A kivégzéseket pedig olvasd el a „Fehér Gárda“ c. könyvébe.
(Folytatás: A Turbin család végnapjai)

soproni1 2012.09.26. 22:48:59

@J.László: a lélekvándorlásban hívők azt mondják, hogy aki előző életében nagyon jót cselekedett, az a következőben országvezető vagy énekes lesz. Azt viszont nem hiszem, hogy Orbán irányítja az országot. A háttérben érdekesebb dolgok vannak. Már azt sem mondanám, hogy az előző rendszerből itt maradt pártfunkcik. Ez már egy új réteg. Legalábbis a tapasztalataim szerint.

Jorgos Vadefakisz 2012.09.26. 22:50:26

@Trompf: "A GDP arányos hiány alakulásában és a munkanélküliségi ráta alakulásában az MSZP-től nincs rosszabb."
1. Talán majd 20-30 év múlva ünnepeld a 2012-es hiány alacsonyságát. Akkor leszel korrekt gyerek. (gy.k.: manyup pénzek felélése)
2. Te melyik statisztikáknak hiszel inkább: annak, amit Te magad spúrtál, vagy amit Neked spúrtak? Ja, bocs, ez nem is kérdés. (gy.k.: közmunkások)
Mi is volt a 3.? Ja, igen, korrupció: nabazdmeg.
Ülj le, egyes.

gasoline 2012.09.26. 22:52:28

Orbánt egyetlen erő tudná leváltani 1,5 múlva. Egy, a Fideszből kiváló tagozat. Azok a narancsosok, akiknek (még) van önálló gondolata és képtelenek már tovább szolgálni a nyilvánvalóan beteg Vezért. Hát nem nyugdíjmentő Gabriellára és nem is bulvárkacsa Petire gondolok, hanem Rogánra, Kósára, Pokornira, Lázárra. Nekik lenne esélyük kizárólag.

komissarlajos 2012.09.26. 22:52:45

@soproni1: Bocs' komolyabbnak képzeltelek. Elnézést!

KG2000 2012.09.26. 22:56:20

@rockjano: " Orbán egy erőszakos, cinikus, de kétségtelenül ügyes kisdiktátor." Miért, a főnököd nem az? Mert az enyém igen - és nem a kormányban dolgozom, hanem magáncégnél:)))))

komissarlajos 2012.09.26. 22:56:52

@gasoline: Egy anekdotát idézek fel! 1954-ben Amerikában a hírhedt McCarty-bizottság egyik tagja felállt és azt mondta: Uraim, további gazemberkedésbe én nem veszek részt!
De lehet, hogy ez csak egy anekdota.
Magyarországon íly dolgok nem történnek meg.

Kolek Zsolt 2012.09.26. 22:58:25

kurva jo iras. gratula

J.László 2012.09.26. 22:58:25

@soproni1:
Kevered a szezont a fazonnal. Ahogy nálatok lenni szokott.
Nem laktanyából, hanem a pártközpontból jött ki a kiskatona. Abból a pártközpontból néhány órával korábban az utcán sebesülteket ápoló nővéreket lőttek le az ávósok.
Az a "tetves" Péter nem Feldman, hanem Mansfeld Péter volt. A kezét feltartó katonát nem ő lőtte le. Ő a forradalom után néhány barátjával elrabolt egy rendőrt, akit később elengedtek. Első fokon pár évet kapott, majd közbelépett a párt (tudod, Biszku, stb.) és másodfokon halálra ítélték. Mivel még nem volt 18 éves, megvárták, hogy betöltse, majd a 18- születésnapján felakasztották.
Hogy tudatlan vagy, azzal önmagában semmi baj nem lenne, ha nem terjesztenéd.

rockjano 2012.09.26. 22:59:23

@KG2000: Nekem nincs főnököm

Saját magam főnöke és kizsákmányolója vagyok (azért dolgozom most is :-)

És sajnos én messze nem vagyok olyan ügyes (ezért is dolgozom most is :-)

És hiába dolgozm napi 12-14 órát amióta ez a banda irányítja az országot alig tudok megélni, folyamatosan a csőd határán egyensúlyozom.

Elötte sem volt túl jó de két éve a helyzet tragikussá vált...

rockjano 2012.09.26. 23:00:35

@komissarlajos: Biztos van ilyen csak itt nem szivárog ki hogy ez történt mert túlságosan félnek a helyzetben lévők hogy pillanatok alatt kiesnek a pixisből...

2012.09.26. 23:01:23

@Schindler Pistája: Majomember, az LMP nem Szadesz-utódpárt.

De, megvan, még több is. És? Hogy jön ez ide?

komissarlajos 2012.09.26. 23:04:49

Oszt' Jó éjszakát mindenkinek.

soproni1 2012.09.26. 23:16:12

@J.László: nem voltam ott, nem tudom tényként közölni. Ahogy a bölcs mondja: az igazságot nem lehet bizonyítani, csak elfogadni vagy nem elfogadni. Mivel két embernek két különféle valósága van, ezért nem szabad egyikhez sem ragaszkodni szarásig. Ezért baromság vitatkozni olyan dolgokon, amin nem voltunk ott. Anyám úgy emlékszik 56 ra, hogy a falujukban megálltak a szovjet katonák és kenyeret akartak osztogatni. Apámat meg letartóztatták pesten, mert balhézott. Én 40 éves elmúltam, a rendszerváltáskor kezdtem dolgozni, szerencsém volt, kihasználtam, hogy ha valaki akkor szeretett dolgozni, az jól járt. A múlt már nem valóság meg a holnap sem. Ma van, amikor dolgozni kell a saját boldogulásunkra, ezt tovább kell adnunk ( ma ) a gyermekeinknek. A nemzet meg a Föld csak el lesz valahogy.

nikk rivers 2012.09.26. 23:18:02

@gasoline: a fidesz puccs nem rossz gondolat, de a felsoroltak közül elég sokan sárosak a mai politikával...

Álmodjunk merészet: Narancsos puccs Bajnaival!
:-))
Ez akkora ötlet lenne, kíváncsiságból még OV is megszavazná.
:-))

kifordított nagyanyó 2012.09.26. 23:36:16

Ide egy igazi forradalom kéne,de birkák vagyunk és ki lenne az aki megcsinálná?

soproni1 2012.09.26. 23:40:57

@kifordított nagyanyó: lehet, hogy csak el kellene kezdeni dolgoznunk. Valamelyik csehszlovák filmben is úgy buktak le az amerikai kémek, hogy dolgoztak a sörgyárban.

eMJe 2012.09.26. 23:43:49

nem rossz írás, de

"Mégpedig az, hogy Orbán még mindig az egyik legjobb hazai politikai kommunikátor. Ez nem csupán szónoki képességet jelent."

emlékszem, amikor Gyurcsánnyal került össze a "párbajokon", Feri a földbe döngölte és a padlót is felmosta vele, Viki meg erőtlenül próbálkozott kilépni az árnyékából. ennyire jó kommunikátor és szónok volt :)

teglagyar4 2012.09.27. 00:10:35

Magyarok!

Nagyon fontos dologban kérem a segítségeteket!
Az országra minden eddiginél nagyobb veszély leselkedik!
A MUNKANÉLKÜLI SZABADSZÁJÚ LIBERÁLIS BLOGGER RÓZSA MIHÁLY ISMÉT MEGPRÓBÁLJA MEGSZEREZNI A HATALMAT MAGYARORSZÁGON!!!
Az ellenség arca:
erlauer3.nolblog.hu/files/rmisi.jpg
Gondolom az szdsz 2002-2010 között tartó rémuralmára még mindenki emlékszik!!!
RÓZSA MIHÁLY MOST EZT PRÓBÁLJA MEG ÚJRA VISSZAHOZNI!!!

Tavasszal egy szdsz zászlóval jelent meg!!!!!!
Hogyhogy még mindig nem vetette ki az ország és a nép immunrendszere ezt a mocskot magából?!?!?!???

AMIÉRT PEDIG ÚGY DÖNTÖTTEM, HOGY EZT MEG KELL ÍRNOM A GYURCSÁNY FÉLE ÉHSÉGSZTRÁJK ALATT TÖRTÉNT!!!!!!!!

RÓZSA MIHÁLY A MUNKANÉLKÜLI SZABADSZÁJÚ LIBERÁLIS BLOGGER MEGJELENT A KOSSUTH TÉREN!!!!
kuruc.info/galeriaN/hir/ehesdk02.JPG
Nyilvánvaló, hogy itt akarja ÚJRA megalapítani a királyságát, és minden magyart elpusztítani!!!!!!!!!

Kicsit interneten utánaolvasva kiderül, hogy rózsa mihály a munkanélküli szabadszájú liberális blogger teljesen aktív és a hatalomba készül!!!!!

A leendő kabinet névsora is nyilvános már!
Demszky, retkes, magyar, kóka, fodor, ungár, horváth, mécs, tarján, kuncze!
Remélem ismerősen csengenek ezek a nevek!!

Ezért hívom most fel minden magyar figyelmét arra, hogy állítsatok meg rózsa mihályt a munkanélküli szabadszájú liberális bloggert!!!!!

Sokan kérditek, hogy hogyan?
Pusztítsátok a liberalizmust a mindennapjaitokban! Ne hagyjátok, hogy az emberek elfelejtsék rózsa mihály a munkanélküli szabadszájú liberális blogger 2002 és 2010 közötti ámokfutását!!!

Minden magyar fel a barikádokra, harcoljunk a liberálisok ellen!!!!!!!!!!!!!
Rózsa mihály a legveszélyesebb ember a Földön!

EMBEREK ÉBRESZTŐ!!!!!!!!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.09.27. 01:56:08

Ebben semmi új nincs. Pontosabban, egy-két új állítás van benne, de az meg éktelen baromság. Az egész cikket áthatja valami nagyon híg felszínesség. Mindegyik politikust csak a legbutább szavazónál keltett benyomás alapján jellemez.

Azért, csókolom, de Orbán, mint jó kommunikátor?! Tizenhat százalékos Fideszes támogatottságot sikerült összekommunikálnia az 54 százalékról indulva?! És a tizenhat százalék is csak befogott orral támogatja?!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.09.27. 02:02:10

@gasoline: "Rogánra, Kósára, Pokornira, Lázárra. Nekik lenne esélyük kizárólag. "

ezek mind lejáratták magukat, kivétel Pokorni. Pokorni meg ugye már próbálkozott, nem ment.

A hülye emberek természetéből következően, sőt, félig logikusan nyilván meg kell várni, míg Orbán bukik, akkor lehet csak lecserélni. Még nem bizonyítottan elromlott alkatrészt csak okos ember cserél le, amikor kell, időben. De hát a Fideszben nincsenek okos emberek, per definicionem nem lehetnek.

Szúrófény 2012.09.27. 03:20:49

@fefe79: Trockíj jövőképe! Orbán, a Leninista!
Válasz Lenin Mi a teendő? Brosúrájára! 1903

Ön a pártot a proletáriátus helyébe foglya tenni, aztán a központi bizottságot a párt helyébe, a párt főtitkárát a központi bizottság helyébe, így a proletáriátus nevében egyetlen személy hatalmát fogja elérni!

Ön a FIDESZT az egy párt helyébe foglya tenni, majd a kollégiumi brancsot a párt helyébe, a pártelnököt a kollégiumi brancs helyébe, így a FIDESZ nevében egyetlen személy hatalmát fogja elérni!

„Játszom egy gondolattal, játszik velem egy gondolat!”

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.09.27. 04:50:31

gecijó poszt
majd a megoldásokra is kitérhetnél

jog-ász 2012.09.27. 06:36:59

szerintem is jó irás. a végkövetkeztetés is az hogy mind orbán mind gyurcsány eltünése kell az igazi rendszerváltáshoz..tehát még legalább husz harminc évünk van a kádári mozgatórugókból, sajnos az általuk felemelt fiatalok is rajtuk szocializálódnak.

dr. jenőke (jenőke) 2012.09.27. 06:57:05

"Aki ezt a politikust követni képes, az valószínűleg az élet más területén is vesztes."

Ha Mesterházyról ez a konzekvencia, akkor neki lesz a legnagyobb pártja. Orbán csaknem mindenkiből vesztest csinált.
Csaknem, de van ideje... és dogozik is rajta keményen.

Ad Dio 2012.09.27. 07:47:23

@KG2000:

Egy réteg sírás (jaj a demokrácia!), egy réteg rívás (jaj, a FIDESZ elfoglalt minden pozíciót - ki ült benne előtte - csak kérdezem...), megöntve egy kis túlzással és máris kész a politikai csúsztatott parancsinta.

Egye akinek ízlik.

"Viccet" félretéve: az a legnagyobb baja az ilyennek, hogy még ha van is bizonyos alapja, a folyamatos durva túlzások miatt a hallgatóság tökéletesen elérzéketlenedik a valóságtól. Az ellenzék meg képtelen felismerni hogy több legyet lehet fogni egy csepp mézzel mint egy hordó ecettel.

Pár csepp józan, értelmes szóval, egy hiteles arccal és egy következetesen felépített programmal lehetne sikert elérni. Ez a kétségbeesett ellenségképzés csak egy jól körülhatárolható párthívő réteget szólít meg. Azokat meg minek győzködni?

A többikenek max elrontja a szájízét, de ennyi.

Régi Péter 2012.09.27. 08:01:06

Az elemzésed a zsenialitással határos, gratulálok!

Ad Dio 2012.09.27. 08:08:40

csúsztatott parancsinta = csúsztatott paracsinta.

Leért as kávé.

gomorra 2012.09.27. 08:11:15

@Schindler Pistája: Nem, kedves Pista, nem erről van szó. Te azt hiszed, hogy rám hatással lehet bármiféle agymosás. Sosem, mert mindig független gondolkodó voltam. Annak idején nagyon vártam a Gyurcsány éra végét, mert a ténykedéseiket borzalmasnak véltem, borzalmasan károsnak Magyarország számára.

Most pedig ugyanezen okok miatt várom az Orbán éra végét.

Próbálj meg függetlenül gondolkodni, sose higgy a hatalomnak amíg azt látod, hogy csak a saját érdekükben hatalmaskodnak. Keresd az úriembert, s ha nem találsz, légy résen, kételkedj. Egyik lókötő sem úriember, még a közelükben sincs senki, akire ráillene ez a kifejezés.

gomorra 2012.09.27. 08:12:16

@Schindler Pistája: Nagyon jól írsz, kedves posztoló. Kicsit hosszan ugyan, de körültekintően és igazan. Azt talán sajnálom, hogy nem hangsúlyoztad, hogy azért ilyen senki gyurcsány és orbán is, mert egyik sem, soha de soha, de soha sem tett keresztbe két szalmaszálat sem, nem ismerik az életet, nem ismerik a küzdést, egyedül a hatalom (bár ezt írtad), a fontos számukra. S így ugye érdekes is lenne, ha jó emberek, jó vezetők lennének.

Én ezt úgy fogalmaztam meg saját tömör változatomban, hogy gyurcsány takarodj, orbán takarodj!

Bocsánat a kisbetűzésért, csak azért teszem, hogy tanuljon minden elitista, hogy ha ennyit teljesítenek mint ez a két szaralak, akkor őket is csak így fogom tudni illetni.

is 2012.09.27. 08:19:30

@KG2000: "Erre én azt mondom, hogy aki elfelejti az 1987-89 közötti Fideszt, és 1989. jún. 16-át, amelyeknek igenis máig tartó jelentőségük van, lásd Dániel elvtárs dühödt szélmalomharcát például, annak nagy zavar van az agyában"

Hát pl. Orbán láthatóan elfelejtette. És tényleg úgy tűnik, hogy nagy zavar is lett tőle a fejében.

@Ad Dio: ez egy komment 2008-ból, javaslat a FIDESZnek? nem nagyon követték, és mégis kétharmaduk lett. ezt hogyan látod?

br17 2012.09.27. 08:20:58

@soproni1: csak a pontosság kedvéért:Páger 1956 nyarán érkezett haza.

is 2012.09.27. 08:25:20

@poszt: ne keverd össze azt, hogy te konkrét tényekhez milyen értékítéletet társítasz azzal, hogy ráfogod az illetőre, hogy ő ezt direkt így csinálja. tarthatod Gyurcsányt bohócnak, mondhatod, hogy te ezt annak látod, csak már olyanokat ne állíts, hogy ez nem a te személyes ítéleted, hanem ezt ő direkt így csinálja. hadd áruljam el, hogy bőven van más értelmezése is annak, amit ő csinált/csinál, ez a leírásod többet elmond rólad, mint róla.

ugyanez Orbánra is.

nu pagagyí 2012.09.27. 08:26:49

Szomorú jelenünkből megírt múltelemzést olvastunk. Nem szemrehányásként mondom, a múltról értelemszerűen a jelenből szólunk. Viszont a jövőből ugyanez a múlt és ez a jelen másmilyennek fog tűnni. Nekem Debreczeni jóstevékenysége nehezebb műfajnak tűnik, ő egy múltbeli jelenből szokott pontos leírást adni arról a jövőről, ami most van.

Ha még tud valaki követni, akkor én arról irnék, hogy a jövőből, hogyan fogjuk látni azt múltat, amiben most élünk.

Az egykor kiváló szónok, Orbán beszédei semmit mondók lettek, saját szerepének túsza lett, aki már rég visszavonulna családi birtokára, de az általa létrehozott és fejére nőtt apparátus nem engedi. Olyanná vált, mint egykor Kádár, akinek lelkes tömeg előtt elmondott beszédeiből semmi idézhető konkrétum nem maradt fent az idő rostáján, pedig hónapokig elemezte az állampárti média, hogy valami értelmet csiholjon ki a hangok véletlenszerű sorozatából. A beszédekből csak a hangulat maradt fent, a folytonos sikerek miatti büszkeség és bizakodás és a konkrétan meg nem nevezett, de mindenütt felbukkanó ellenség felett aratott, újabb diadal.

Átlag Jenő is büszke volt és éber, hiszen ő volt megszólítva, ő volt a "mi" és azok a sötétben bújkálók pedig az "ők". Átlag Jenőnek kiváló memóriája volt, igaz csak rövidtávú. Szó szerint fújta az "öreg" utolsó megszólalásának minden szavát. A kocsmában mindig ámulva hallgatták, amint idézte a minden konrét dologra használható, általános érvényű mondatokat. Ennek ellenére Átlag Jenő azt vette észre, hogy egyre rosszabbul megy a sora. Éber lett. Rájött, hogy felbukkant az ellenség, a lappangó. Be is azonosította, szomszédja Sötét Béla személyében.

Sötét Béla gyanúsan tájékozatlan volt, semmit nem tudott a beszédek tartalmáról, viszont egyre jobban élt, nem tudni miből. Előbb csak háromszintes házat húzott fel a régi helyén, árnyékba borítva Átlagék piciny családi fészkét. Később ő nyerte el a falu majdnem összes földjét az állami földbérleti pályázaton, pedig Átlag még sosem látott kapát a kezében. Még az a dűlőút is az övé lett, amelyen megközelíthette volna zsebkendőnyi birtokát.

Átlag, állampolgári kötelességét teljesítve felkereste az önkormányzattal összenőtt pártirodát. Akkoriban az önkormányzat vezetőjét már nem választották, felülről nevezték ki. Kisebb helyeken a helyi párttitkár vitte az ügyeket, megkímélték a falut, ne kelljen két szervezetet eltartania.

Jenőnek ritkán volt dolga a hivatalban, idejét leköti a föld, amely sok munkával egyre szerényebb megélhetést nyújt. Ma fogadónap van, évente egyszer utazik le Kegyes elvtárs a városból, hogy fogadja a falu népét. Biztosan tudta, hogy a párttitkár-polgármester úr megértő lesz. Amikor fekete Audiján végighajt a falun a hivatalba igyekezve, mindig integet a felbukkanó embereknek, egész lényéből jóság sugárzik.

Jenő, útközben memorizálta a mondanivalót: senki nem járhat rosszabbul, megvédjük, söralátét, elrugaszkodás, munkaalapú társadalom, globalo-konzum idióta. Bár az utolsó fogalom jelentése kicsit homályos volt neki, de abban biztos volt, hogy Sötétet csak így lehet jellemezni, mert így nevezte "Ő" is az ellenséget. Szerencséje van, csak a titkárnő reszeli a körmét az előtérből nyíló, vastagon bundázott ajtó előtti asztalkánál. Az asztalon színes prospektusokon felfelé mutató grafikonokat és idézőjelbe foglalt mondatokat látott. A mondatok "azok" voltak.

A titkárnő leültette Jenőt és kezébe nyomott néhányat a prospektusokból. Fontos telefont bonyolít a főnök, mondta, most nevezték ki Kegyes úr helyére, aki a központba került. Fentről hívták. Csend lett. Csak a falióra ütemes sercegése szakaszolta az elfolyó időt.

Végre kigyúlt a fény a titkárnő asztalán. Bemehet, mondta Jenőnek. Jenő kezében morzsolgatva kalapja karimáját, óvatosan kinyitotta a súlyos ajtót. A félhomályba burkolózó szoba másik végében felismerte egy fotelban ülő ember körvonalait. És ekkor az ember megszólalt:

- Mi a panasza?
A hang Sötét Béláé volt.

is 2012.09.27. 08:27:14

@Schindler Pistája: "Arról mikor írsz, hogy az évszázados vörösterror ill. nemzetpusztítás után a magyarság elemi érdeke a judeokommunistáktól mentes politika, közélet, kultúra és gazdaság? "

Majd ha 3 éves gyerekek értelmi szintjén élőkre szabott meseblog nyílik - tippelem.

Kivlov 2012.09.27. 08:27:44

reméljük nem lehet, legalábbis '14ben..

Egyallampolgar 2012.09.27. 08:35:48

@KG2000:
Bizony hogy Kádár rendszert épít Orbán:

Harc a multik ellen, retorika a nagytőke ellen.

Munka alapú társadalom (közmunka 47000/hó).

Hanyatló nyugat ("nem lennénk a helyükben" ).

Az egészségügy nem üzlet. (Nem a lófaszt, nézzük csak mennyi TB járulékot fizetek. Nézzük mit kapok érte. Nézzük hogyan virágzik a gyógyszerpiac.)

Békemenet. A külföldi hazánkra törő, rontó ármány ellen. A mi vezérünk mellett.

Biszku: Ön azt hiszi Kádár nem Rákosi és Horthy jól bevált embereivel veretett, vallatott?
Ön azt hiszi Biszku az egyetlen szabadlábon lévő gazember tetszőleges elnyomó rendszerből? Ön azt hiszi ez nem azért van mert a Fideszbe is bent vannak az elvtársak és a kollaboráns papok?

felcsutisuttyo 2012.09.27. 08:36:43

Demokratikus úton ezt a Fidesz Banditákat nem tudja "megverni" a Nép...( nem is lesz és nem is kell a csaló hazug,erőszakos, diktatórikus Fidesz magának csinálta választási törvénye)
Csak meg tudja dönteni a DIKTATÚRÁT..és kézzel jól megverni!!!

Egyallampolgar 2012.09.27. 08:40:27

Pézsma, nagyon jó az írás!

Szívemből szóltál. De mehetne ám tovább. Az ellenzék baja folytatódik a "bringafutár szintű" (nem bántani akarom őket, barátaim vannak köztük) naív/gügye LMP mentén.

Írhatnál Bajnairól aki nem képes venni a fáradtságot nyugdíjasokat puszilgatni. Aki tudja sajnos: Ezzel az ellenzékkel nem lehet kormányozni. Rossz baloldali pártokkal nem lesz jobboldali liberális gazdaságpolitika.

Pas de probleme 2012.09.27. 08:44:29

@poszt:

Istenem, hányadik elemzés, ami pontosan ugyanazt mondja el mindenkiről. Jövő héten meg majd jön a döbbenetes végkifejlet: Éljen Bajnai - már feltéve ha befekszik a krónikus káderhiánnyal küzdő LMP-nek.

Kár, hogy azon se fogunk meglepődni, mert ezen a héten az Indexen láthatóan ez a toposz.

Hertelendi 2012.09.27. 08:52:17

@Egyallampolgar: Azt gondolom, hogy ha nem lett volna rendszerváltás, ma orbán lenne az MSZMP főtitkára és körülötte lenne az összes többi bandita...

dr kíváncsivagyok 2012.09.27. 08:53:39

Szinte az egész írással egyet kell értenem...sajnos....

balfék 2012.09.27. 08:54:34

@Hertelendi: Néha nekem is az az érzésem , hogy neki nem a diktatúra fájt, csak az , hogy nem ő állt az élén.

dr kíváncsivagyok 2012.09.27. 08:56:52

@Hertelendi: Azt gondolom, hogy ha nem lett volna rendszerváltás, ma orbán lenne az MSZMP főtitkára és körülötte lenne az összes többi bandita... "

Én is így gondolom , annyi különbséggel hogy a pártot már nem MSZMP - nek , hanem MNSZMP - nek hívnák..Hogy mi az "N" - betű ? Tippelj .

Hertelendi 2012.09.27. 08:59:27

@dr kíváncsivagyok: korán van még...:)
elárulod?:)

felcsutisuttyo 2012.09.27. 09:05:12

NAGYON VÁRJA A MAGYAR NÉP AZ ÖRMÉNY TERRORISTÁT EGY BALTÁVAL A NEMZETI GONOSZ TÖRPÉHEZ:)))))

felcsutisuttyo 2012.09.27. 09:06:34

mert a magyar Nép buta bunkó ahhoz, hogy maga intézkedjen...és tűri hogy fát vágjon a Diktátor és Bandája a hátán...

ggroland91 2012.09.27. 09:22:06

bírom az ilyen most aztán "mindenkinek nagyon odamondok" blogokat.
baromi jólértesültnek hiszi magát közben egyik pártról sem rendelkezik semmilyen belső infoval, megnéz pár híradót és azalapján igyekszik elküldeni mindenkit a jó francba.
építő jellegű vagy esetleg újszerű felfedezés alig vagy éppen nincs is benne. Javaslom a sokrétű tájékozódást a szerzőnek, tanulmányozza a hírkereső sokrétű cikkeit, de legalább az okostelefonján fussa át a hirklikk.hu-t a metrón hazafelé menet.

Egy igaz ember 2012.09.27. 09:29:40

Biztos meglehet.
De könyörgöm, ne az MSZP vagy a DK (Debil Koalíció) legyen az. Egyetlen szánalmas majomra a múltból nincs szükségünk, gondolok itt pl. Bajnaira vagy a Kunczéra

Hertelendi 2012.09.27. 10:01:54

@Egy igaz ember: akkor te szavazz a félkegyelmű orbánodra...

Guillaume sous guillotine 2012.09.27. 10:19:11

a Fideszt nem lehet megverni. 1. 2001 óta nem nyert időközit az Mszp. 2. Mesterházy, Szanyi, Gúr Nándor mind kontraszelektált 3adik vonalbeli szoci. ha összeállna az olajfa Gordonka vezetésével akkor se lesznek elegen.

nu pagagyí 2012.09.27. 10:23:56

@Jari Litmanen: A Fideszt választáson nem lehet megverni...
De egyébként?

2012.09.27. 10:31:40

@J.László: "Néhány éve kismussolinizték, most kádározzák. Egyik mondat cáfolja a következőt."

Csöppet sem. Ha belegondolsz, Orbán az elmúlt 20 évben hihetetlen gyorsasággal volt képes változtatni hitén, gondolatmenetén. A köpenyeg oldalai pedig különböző színűek.

2012.09.27. 10:34:45

@dr kíváncsivagyok: MNSZMP
Mi Néhányan Szarunk Mindenkire Párt ?
Vagy a N Napoleon?

Hertelendi 2012.09.27. 10:41:50

@Jari Litmanen: Erre azért ne vegyél mérget....
Legfeljebb te nem szeretnéd...

Velden (törölt) 2012.09.27. 10:55:33

@Pézsma: Lényeglátó elemzés. Élmény volt miden mondata. Gratulálok!

nu pagagyí 2012.09.27. 10:59:13

Lesz megváltó! Az ország egy elhagyatott szegletében, egy kicsiny falu vályogból tapasztott kunyhójában már megszületett az a gyermek, aki felcseperedvén megküzd majd a sárkánnyal. A helyet nem árulhatom el, de az ellenzéki pártoknál letétbe helyezte az információt egy üldözött jós. A gyermeknek már most markáns kinézete van, kiváló szónok, lenyűgözi környezetét. A felsorolt ellenzéki politikusok rossz tulajdonságai hiányoznak belőle.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.09.27. 12:33:54

@iii: A városi értelmiségieknek a legnagyobb a regisztrációs hajlandóságuk, ők vsz még akkor is regisztrálnak, hha még nem tudják kire szavazzanak, a legkevésbé a vidéki/falusi iskolázatlanok regisztrálnák, ők még akkor se biztosan, hha stabil a pártpreferenciájuk. Most már csak azt kell megnézni, h melyik csoport melyik párt választóira jellemzőbb a leginkább.

miaturo 2012.09.27. 13:41:22

Kíváncsi volnék, van-e ennek az oldalnak gazdája, és ha van, miért nem tiltja ki Schindler Pistáját, és a hasonló zsidózó hozzászólókat?

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2012.09.27. 13:52:41

@miaturo: Kedves miaturo,
ebben a kérdésben éppen végszóra érkeztél.

trabant 2012.09.27. 13:59:53

"ma a Fidesz az MSZP."

Tévedés. Ma a Fidesz az MSZMP. (Orbán Kádárhoz viszonyítása is erre utal.)

Mesterházy mostanra orbán-utánzat lett, a hetykén hátrafésült frizurája már teljesen az, ami Orbánnak pár éve volt, de a szövege is egyre inkább Orbán stílusát követi.

Gyurcsányhoz: miért kell még mindig fát hasogatni a hátán? Elvárás? Honnét?

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2012.09.27. 14:09:32

@trabant: Kedves trabant,
Gyurcsány jelenleg is igyekszik aktív közszereplőként észre vétetni magát (ez feltehetőleg saját belső elvárása), méltatlan lenne semmibe venni ezt az erőfeszítését, nem igaz?

Egyébként ördög van, az első változatban még "mszmp" szerepelt, de kilőttem, mert nagyon félrevinne, nagyon sokban váltzott mind a társadalmi kontextus, mind a pártok finommechanikája.

2012.09.27. 16:56:56

@MolnarErik: A Medián vagy kinek a felmérése mutatja, hogy toronymagasan a Fidesz szavazók regisztrálnának a legtöbben, igaz, az LMP a második, de jócskán leszakadva. Ez utóbbi engem meglepett, a szavazási hajlandóság területén az LMP mindig hátul végez.

Ennek ellenére a Fidesz Kubatov-listájával, az állami adatokhoz történő hozzáférésével az egész folyamatot nagyságrenddel hatékonyabban tudja kihasználni.

dobzse.laci 2012.09.27. 19:32:27

@soproni1: Hát ez az: a sok gyökér nem a Marsról esett le, hanem mellőlünk állt fel a kocsmaasztaltól.
Ha mi álltunk volna fel, akkor mi lennénk ilyenek.
Csak ez mondjuk nekünk kínosabb, ezért nem beszélünk róla.
Eccerűbb a "gyúcsányahibás" meg a "csutigenyómindentelbasz".
És mindkettőben van igazság :)

trabant 2012.09.27. 20:26:48

@Pézsma:
Gyurcsánnyal kapcsolatban nem arra gondoltam, amivel indokoltad. Miért nem lehet a nyilvánosság előtti ócsárlás nélkül tudomásul venni, hogy a politikai palettán Gyurcsány nézeteinek és véleményének is helye van. A demokrácia velejárója a többféle álláspont kifejtésének lehetősége.
Vannak, akiknek Gyurcsány folyamatos sajtóbeli amortizálása ellenére is ő az aduász. Velük mi legyen? Mehetnek a levesbe? Egypártrendszer kell újra? Kinek? Mi legyen a többiekkel, akiknek nem csak az egyirányú utca a haladás biztosítéka?

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2012.09.27. 20:35:15

@trabant: Kedves trabant,

persze, hogy van helye, és GYF-nek épp úgy joga van ezt képviselni, mint másoknak ezt kedvelni, vagy épp kritikával illetni. Nincs ezzel semmi gond, Gyurcsány épp úgy bizonyíthatja és képviselheti igazát és gyűjthet hozzá tábort, mint bárki más. Ezért politikus, és nem mondjuk pék.

trabant 2012.09.27. 20:56:37

Mellébeszélsz, de sebaj. Erre a mondatodra válaszoltam, amiből süt az irónia és tagadhatatlan az olvasóid felé a negatív befolyásolás szándéka:

"Gyurcsány jelenleg is igyekszik aktív közszereplőként észre vétetni magát (ez feltehetőleg saját belső elvárása), méltatlan lenne semmibe venni ezt az erőfeszítését, nem igaz?"

Utána a válaszodban ennek pont az ellenkezőjét bizonygatod. Ezek szerint saját belső elvárásod Gyurcsány nyíltszíni gyalázása. Miért? Bántott?

Gondold újra az egészet és vond le a logikus következtetést, ha hiteles blogolónak akarsz látszani.

Pézsma · http://pezsma.blog.hu 2012.09.27. 21:05:28

@trabant: Trabant, szerintem te kötekszel :)
A véleményemet írom, és azt gondolom, az olvasók elég felnőttek ahhoz, hogy nekik is legyen.
Azért örülök, hogy beszélgettünk :))

trabant 2012.09.27. 21:20:18

@Pas de probleme:
"Éljen Bajnai - már feltéve ha befekszik a krónikus káderhiánnyal küzdő LMP-nek."

Bajnaival az élen még egy jogászkormányt az országnak?

trabant 2012.09.27. 21:25:44

@ggroland91:
"tanulmányozza a hírkereső sokrétű cikkeit, de legalább az okostelefonján fussa át a hirklikk.hu-t a metrón hazafelé menet."

A Hirlista.hu például pártfüggetlen hírportál. Pont azt nem ajánlod a blogszerzőnek?
Fölöttébb érdekes.

trabant 2012.09.27. 21:33:12

@Pézsma:
A gondolatébresztés messze nem kötekedés. Ha nem sikerült, hát nem sikerült. Nekem mindegy.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.28. 13:45:40

@komissarlajos: Melyik körzetben szeretnél indulni??? Ha győzünk lehetsz Nemzetgizdasági Maxiszter! :)

Bell a Donna 2012.09.30. 14:21:44

Jó kis poszt.
Folytatás.. mikor?

tintamin 2012.10.18. 23:05:50

A "békemenet" a magyar oktatás teljes csődje.
Önálló gondolkodásra képtelen birkák bégetése.
Csak sajnálni tudom ezeket a híveket.

Egyébként Viktoréknak csak stílusukban és a mértékben - mármint hogy hogy és mennyit lopnak - van különbség az "elmúltnyolcév"-vel szemben. Illetve hogy mennyire szeretnének még többet lopni.
Ennyi.
süti beállítások módosítása