HTML

Pézsma

Az átlag-magyarnak eddig csupán a különböző fokozatú diktatórikus hatalomgyakorlás verzióiba volt alkalma belekóstolni. Idehaza a demokráciáról nincs és tulajdonképpen sosem volt személyes tapasztalat. A kitűzendő cél éppen ezért nem a demokrácia-kísérlet feladása, hanem éppen ellenkezőleg: az elkezdése kell hogy legyen. Ha mailt küldenél: pezsmablog@gmail.com

Bejegyzések

Pézsma a Facebookon

Utolsó kommentek

  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:56) Vox populi
  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:49) Dunai hekk
  • Éhesló: update: a politika olyan mélyen belenyúlt ebbe a bűncselekmény halmazba, hogy a vége ez a szégyen lett. Egy a zindex és a hekker cooprodukciójában előadott bűncselekményhalmaz odakerülhetett a 2006... (2017.08.22. 12:42) Dunai hekk
  • Éhesló: update: a politika olyan mélyen belenyúlt ebbe a bűncselekmény halmazba, hogy a vége ez a szégyen lett. Egy a zindex és a hekker cooprodukciójában előadott bűncselekményhalmaz odakerülhetett a 2006... (2017.08.22. 12:16) Vox populi
  • Pézsma: index.hu/belfold/2017/08/21/a_bkk_visszakozott_mar_nem_gyanusitjak_az_etikus_hekkert/ (2017.08.21. 22:30) Vox populi
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:56) Vox populi
  • Éhesló: www.hirado.hu/2017/07/27/hol-a-hatar-az-etikus-hekkeles-es-a-buncselekmeny-elkovetese-kozott/ (2017.08.28. 10:49) Dunai hekk
  • Pézsma: Uraim, el tetszenek passzolgatni a probléma mellett. Nem az a kérdés, hogy Oroszország és az USA v... (2015.01.02. 23:29) Szófia-expressz
  • Pézsma: @ern0: Igen, azt hiszem, ezzel most túl nagyot mertek álmodni :) (2014.12.11. 19:41) A hatalom-teszt
  • peterirrrr: Igazából én sokszor elgondolkoztam azon, hogy érdemes-e folytatni idehaza, vagy mondjuk meg lehetn... (2014.02.17. 12:59) Most menjek vagy maradjak?!

Címkék

Most menjek vagy maradjak?!

2013.02.25. 15:27 Chigavera

emigration3.jpgSorkatonaként abban az időszakban voltam határőr, amikor a keletnémetek fegyver helyett bőrönddel indultak meg nyugat felé. Előszeretettel Magyarországon keresztül: zöld határon, hamis útlevéllel, páneurópai pikniken, majd ’89 novemberétől szó szerint a falat ledöntve, mindent elsöprően. Magától értetődő volt, hogy nem tartja fel őket határzár, Honecker-nyilatkozat, fenyegetés, sorompó, Stasi, semmi. Menni fognak egyedül, családdal, gyerekkel, fapados autóval, kúszva, úszva, akárhogyan. Még 18 éves kölyökként is tudtuk, miért. Nem is volt kérdés, ők szigorítottan kapták azt, amit mi lightosan a legvidámabb barakkban. 

Mostanában sokszor eszembe jut ez a határokon átrepítő eltökéltség. Mégpedig azért, mert még abban az időben sem hagyta el annyi ember Magyarországot, mint az utóbbi pár évben. A németekkel szemben mi jobbára kivártunk. Nekünk a bölcsek engedték, hogy korlátozott valutával hűtőládát és kétkazettás magnót vegyünk a Maria Hilferen, nemsokára meghalt Kádár, ki lehetett menni eltávra választani, és egy darabig úgy tűnt, lehet itthon is „valami”. Később az EU-ba is beléptünk, és voltak többen, akik szerencsét próbáltak külföldön, de még mindig nem indult itthonról tömeges exodus.

Röghöz voltunk kötve – belül. Nem feltétlen büszke patriotizmusból, az természetes volt, inkább félelemből, kényelemből, agorafóbiából, mert bár szorított, megszoktuk a szűket, rosszul beszéltük a nyelvet, ha egyáltalán, és ideszögelt mindaz a kevés, amit sok munkával, nagy nehezen összeraktunk. És ott volt a remény is. Hinni akartuk, hogy az a dülöngélő, olykor ijesztően idomtalan izé, amit épülő magyar demokráciának gondoltunk... Szóval, hogy abból előbb-utóbb lesz valami. Talán nem is nekünk, de a gyerekeknek már biztosan. És ez a „valami” fontos lesz, értékes és lelkesítő.

Azzal áltattuk magunkat, hogy a baj kívül volt. És ha ez a baj kiment az országból, minden sokkal jobb lesz, mint az a nyúlós, ragacsos, gusztustalan valami, amit ’89 előtt közérzetnek neveztünk. Hogy jobb kell legyen annál a hazugságra szoktató, tekintélybeteg, sunyi közegnél, amit addig államként és közviszonyokként ismertünk. Hittük, hogy ha lesikáljuk a sok rászáradt dzsuvát és mocskot, mit rákentek a pártlapok, akkor a jövő végre a miénk lehet - fene tudja, talán azért, mert megérdemeljük. Hát sikáltuk és drukkoltunk.

migr2.jpg

Aztán úgy 10-15 év múlva az tűnt fel, hogy még mindig zavarba ejtően túl sok a kellemetlenül ismerős hangsúly, gesztus és karakter. Sőt, újra egyre több lesz. Végszóra aztán a múltnak hitt dohos ájert és penészes ízt úgy hozta vissza a legutóbbi pár év, mint egy romlott madelein süti. Csak éppen most a jövő reménye nélkül: hiszen büdös szájjal pont az röhög szembe velünk, amitől, azt hittük, hogy távolodunk.

Az utóbbi évszázad magyar történelmének egyik legnagyobb kivándorlási hullámát, a félmillió kiröppenését, azt hiszem, éppen ez a csalódottság motiválta. Nincs háború, megszállás, dögvész, katasztrófa, sokak számára az ország mégis sokkal inkább lett csatatér, fenyegetés, csapda és ugar, mint marasztaló otthon.

Ha egy magunkféle nehezen mozduló, tenger nélküli, nyelvébe zárt, kis nemzet fiai, lányai közül százezrek kelnek útra, annak súlyos oka van. Egy évszázada a félfeudális KUK szétrohadása adta a tömeges kivándorláshoz a hátteret, mielőtt végleg elemésztette volna a világháború fenéje. Akkor Amerika volt az ígéret, ahol a zsellér földet, de legalább munkát remélhetett, a proli és kispolgár pedig arisztokratikus lenézés helyett szívós munkáért megbecsülést és akár karriert. Fel is húzták a kitántorgott magyarok fél Hollywoodot, a Manhattan projektet és megalapozták a Szilícium-völgyet. Mindazt, amit itthon, a rendi-nemesi Magyarországon vagy a szocialista érában nem tudtak volna.

Sok minden változott azóta, de a kivándorlásnak ez a remény-szála nem. Mert erős indok kell ahhoz, hogy valaki felnőtt-fejjel nekiinduljon a bizonytalannak. Hogy egy olyan gyökértelenségbe távozzon, ahol nincsenek rokonok, barátok, idegen a környezet, a nyelv, és ahol ő maga is idegen lesz. Nem, aki kimegy, nem a könnyebb végét fogja meg a dolognak, talán csak az élhetőbbet. Mindenesetre a távozáshoz vagy a sürgető vágynak vagy az elűző csömörnek kell kivételesen erősnek lennie. A 2010 óta emelkedést mutató kivándorlási görbét szemlélve, úgy tűnik, jelenleg nálunk ez utóbbiról van szó.

Amikor az ismerősöket kérdezem, azt látom, hogy az elvándorlás nem árulás és nem menekülés, hanem kritika. Sőt, ítélet. Akárkivel beszéltem, aki nekivágott, előbb utóbb kiderült: bár a képletben mindig ott van a jobb megélhetés, a kivándorlók elsősorban nem anyagiasak, éppen hogy idealisták. Ahogy egy blogon egy kommentelő tűpontossággal írta: azért mentem el, mert honvágyam volt. Mennek, mert olyan helyet szeretnének találni, ahol megbecsülik és felnőttként kezelik őket, van látszatja és értelme a küszködésüknek. Kapnak egy kis darab jövőt, amit ők rendezhetnek be: a saját sorsuk urai lehetnek. És azért máshol, mert itthon erre nem látnak esélyt. És legfőképpen, mert nem akarnak náluk hitványabbak előtt megalázkodva, félelemben élni, ami itthon szinte keretfeltétel.

emigration.jpgAki most elmegy, egész egyszerűen nem akar befizetni még egy körre a múltra. Nincs 10-15 éve a legjobból, hogy egy bezárkózó, szűkhomlokú fociköztársaságra költse. Ahol a szorgalmat megfojtja a bürokrácia és a mutyi. Ahol a kultúra pártgiccsé matyósodik. Ahol a jog nem megvéd, hanem kiszolgáltat a hatalomnak. Ahol a közbeszéd helyén debil drukker-diktatúra monologizál és halandzsázik. Ahol a hazafiasságból hungarotalibán varázsige lett, amellyel „nemzetivé” bűvölik a sok kis pitiáner magán- és pártérdeket. Aki elmegy, egyszerűen nem hisz ezen múltba hidaló kádári kalifátus rövid távú megválthatóságában.

Beleértve ebbe a jelenlegi ellenzéket is, amelyik szintén képtelennek mutatkozik a megújulásra. Amelyik egyre vékonyabb csíkokra szeleteli magát, és gondolkodásmódja nagyobbrészt éppoly avítt, szemforgató és penészes, mint az éppen regnáló pszichózisé. Amely ellenzék petyhüdten és némán asszisztál végig a demokrácia kivégzését, és egy-egy belső vitájába sokszorosan több energiát fektetett, mint a jogállam megvédésébe összesen. A harmadik magyar köztársaság fényes nappal végrehajtott, nyílt színi kivégzése jóformán semmilyen komoly ellenállásba vagy szabad szemmel látható társadalmi tiltakozásba nem ütközött. Mindannyiunk szégyenére egyedül a nők és a gyerekek hallatták hangjukat. A bántalmazott nők és a még egyetemre sem méltónak tartott hallgató-gyerekek. Egyedül ők emeltek szót a vendetta-alapú pártforradalom rendszere ellen.

És ennek is köszönhető, hogy az a félmillió ember, aki kiiratkozott a rendszerből, csupán a jéghegy csúcsa. A nagyobb tömeg az, amelyik a határokon belül vonult belső emigrációba.

Akik ugyanúgy hánynak az egésztől, de nem tudnak, nem akarnak elmenni. Inkább lebuknak, szokják az oxigénhiányt, a közöny köpenyébe öltöznek, megpróbálnak bezárkózni a magánéletbe. Igen, éppen mint a rendszeralkotó Csermanek király idején. Megvan a véleményük, és megtartják maguknak. Vagy legyintenek. Vagy kényszerűen büszkék, hogy túlélik a „féldecis rezsimeket”.

Mert a leggyilkosabb nem a harc és küszködés, hanem az elfogadás, beletörődés: a lápi lebegés. A hideg béke túlélése. Az új király a minap nyíltan meg is mondta: azért kell a röghöz kötés, hogy a generációk hibátlanul átadják egymásnak ezt a tudást és reflexet. Mert ha másból nem is, a ciklusból rendszerré növelni kívánt régi-új rend így legalább várjobbágyból önellátó lehet. Aki kiszolgálja és fenntartja. A házirend pedig egyszerű: „ne lázadj sorsod ellen, tiszteld az erőt, szeresd urad, és gyűlöld ellenségét!” Ehhez nem kell polgár.

Nagyon sok fejben és családban billeg a kérdés: most menjek vagy maradjak? Mentsem ki innen a sorsom? Hagyjam, hogy hatalmat nyert kontárok és képmutatók elkergessenek itthonról? Vagy legyek belföldi bujdosó, töltelék a kolbászban, önkéntes emberáldozat?

Vajon mennyi az esély itthon a honvágyra?

emigration6.jpgMert szinte biztos, hogy ha kurzusváltással vagy anélkül nem változtatunk azon, ami velünk történik, akkor még többen pörögnek majd ki ebből a berohadó magházból. Mert ahol a fiatalok nem látnak jövőt, onnan menni fognak. Menni, mert van még vesztenivalójuk. És nem tartja fel őket tündérmese, röghöz kötés, fenyegetés, határozat. Menni fognak egyedül, családdal, gyerekkel, fapadossal, autóval, kúszva, úszva, akárhogyan.

Mert így van ma is: minél erősebben fúj a szél Keletről, annál inkább sodor Nyugatra.


Ha tetszett, kövesd a Pézsmát a Facebookon is!

 

218 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://pezsma.blog.hu/api/trackback/id/tr985104667

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Világnemzet, hát persze 2013.02.25. 23:48:04

Kuss, én így szállok le a lóról - jelentette ki Orbán Viktor, miután Matolcsy véletlenül felhívta a figyelmet a pofára esésre. Ti ezt valószínűleg úgy hallottátok, hogy "Világnemzetet építünk". Mert a világnemzet igazából csak a B-terv, még nekik is....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Squid 2013.02.26. 10:47:30

@Lord Snow: "Olvastam több olyan fideszestől kommenteket, akik büszkén vállalják, hogy ők az egykulcsossal 10-50-100-200 ezerrel többet keresnek, tehát csakis a fidesz, tök mindegy mi történik, tök mindegy, mit tesz tönkre a szekta."

Én is a vastagon jobban jártak közt vagyok, de cserébe buktam a MNYP pénzem, több adóterhet viselek, magasabb infláció és stagnáló versenyszférás bér mellett, legalábbis addig amíg a cég itt marad a jelen multiboszorkányüldözés és az államosítások mellett.

Nincs az az isten, hogy rájuk szavaznék, mert nem vagyok teljesen hülye és felfogom, hogy a jövőmet és a gyerekeimét irtják ki most a "piaci finanszírozással" az oktatás legyilkolásával és a befektetők elüldözésével stb stb..

Lord Snow 2013.02.26. 10:48:56

@Maitre: A személyeskedésed biztos jele annak, hogy a lényegre tapintottam.
:D

Squid 2013.02.26. 10:49:37

@Maitre: "Jó. Melyik szegmensből szeretnél olyasmiket hallani, ami a többség érdekében történik?"

Oh én rád bízom! Mondjuk dobj fel 3 példát bármilyen szegmensből!

Maitre 2013.02.26. 10:50:03

@Squid: Az mnyp-det bármikor bukhattad volna, elég kockázatos dolgokba fektették őket. Az oktatást senki nem gyilkolja (már ha a felsőoktatásra gondoltál), egyszerűen sokan unják, hogy milliókat lopnak ki az országból. A fidesz ezt blokkolte le, és nagyon helyesen teszik. A befektetők valóban probléma.

Lord Snow 2013.02.26. 10:50:06

@Squid: Így van. Én sem jártam rosszul az egykulcsossal.

DARTH HAJDU 2013.02.26. 10:52:43

@Maitre: Ostoba szektás fidesztroll, nagyon szarul csinálod a pártpropagandát.
Nem veszed észre, hogy itt senki nem vevő rá?
Idióta.

Maitre 2013.02.26. 10:54:48

@Lord Snow: Nem, egyszerűen kezdem unni a barmokat. Van egy napi keret, aminek te vitted el a végét.

@Squid: Rendben. Akkor legyen az első a felsőoktatás, azt lásd fentebb. A kölyök iskolába járatásra, napi munkába járásra ösztönzik a lecsúszott rétegeket. A munkatörvénykönyv modernizálásával több lehetőséged lett a neked megfelelő szerződéskötésre. Persze ehhez tárgyalópozíció és szakképzettség kell, de hát legalább erre inspirálják a népet.

Lord Snow 2013.02.26. 10:58:07

@Maitre: A felsőoktatásból a költségvetésének kb. az egyharmadát vonták ki, 40-50 milliárdot.

Ez a felsőoktatás lefejezése. Nem más.

Mellékesen a 30 alatti fiatalok kb. 50%-a tervezi, hogy elmegy.

És mellékesen pártmédiára, pártpropagandára ennek a kivont pénznek minimum a dupláját költik évente.

Maitre 2013.02.26. 10:58:12

@Squid: Egyébként ami melléjük állított, az az volt, hogy azt látom, hogy végre valaki küzd az országért. Az utolsó tizenvalahány évben ilyen itt nem volt. Ha Orbán hajlandó rá, hát akkor őt fogom támogatni.

És tényleg undorító az a mocsokzuhatag, ami minden nap felzubog itt ezekből. Igazán lenyelhetnék, és valami hozzájuk illőt gyárthatnának belőle, maguknak.

Maitre 2013.02.26. 10:58:45

@Lord Snow: Mi nem beszélgetünk, emlékszel?

Lord Snow 2013.02.26. 10:58:51

@Maitre: Megint nem tudsz válaszolni, csak személyeskedsz.

Lord Snow 2013.02.26. 10:59:54

@Maitre: Azt látom. Hazudtál, cáfolok, te meg személyeskedsz.
:D

Maitre 2013.02.26. 11:01:05

Snow, beszélgess hajduval, ő való neked. Velem elvesztetted rá a lehetőséget.

Lord Snow 2013.02.26. 11:02:25

@Maitre: Azok a kínos tények... :D

Lord Snow 2013.02.26. 11:05:02

@Maitre: A felsőoktatásból a költségvetésének kb. az egyharmadát vonták ki, 40-50 milliárdot.

Ez a felsőoktatás lefejezése. Nem más.

Mellékesen a 30 alatti fiatalok kb. 50%-a tervezi, hogy elmegy.

És mellékesen pártmédiára, pártpropagandára ennek a kivont pénznek minimum a dupláját költik évente.

Squid 2013.02.26. 11:05:45

@Maitre: "Az mnyp-det bármikor bukhattad volna, elég kockázatos dolgokba fektették őket. Az oktatást senki nem gyilkolja (már ha a felsőoktatásra gondoltál), egyszerűen sokan unják, hogy milliókat lopnak ki az országból. A fidesz ezt blokkolte le, és nagyon helyesen teszik. A befektetők valóban probléma."

Bármikor? Érdekes! A MNYP befektetésem túlélte a 2000-es dotcom lufi válságot és a legutóbbi 2008-as válságot is, csak hogy ezt a kettőt említsem és egy felsőkategóriás verda értéke állt a számlámon..

Kockázatos dolgokba? Az megvan hogy megválaszthattad mekkora kockázatot vállalsz? Az is megvan, hogy a fele állampapírban volt? Esetleg elképzelhető, hogy vagyok annyira felnőtt, hogy megértsem és vállaljam a kockázatot, és nincs szükségem állam bácsira ebben a kérdésben?

Sokan unják hogy milliókat lopnak ki az országból? Valóban? Akkor esetleg újraszabályozhatták volna a MNYP rendszert az NGM/PSZAF pároson keresztül bármikor!! Kétharmaddal még az ellenzékkel sem kellett volna babrálni!

Leblokkolta a fidesz? Valóban? Akkor légyszíves segíts nekem megérteni, hogy miért nem elégedtek meg a járulékok visszacsatornázásával? Miért kellett a tőkét és az infláció értékét tokkal vonóval behúzni és kevesebb mint két év alatt nyom és elszámolás nélkül eltüntetni?

Lord Snow 2013.02.26. 11:06:33

@Maitre: "Újabb 12 ezerrel több a munkanélküli

Jelentősen, 0,5 százalékponttal emelkedett a munkanélküliség a november-januári időszakban egy évvel ezelőtthöz képest. Van szezonalitás a munkaerőpiacon, ilyen mértékű visszaesés viszont nem volt az elmúlt öt évben hasonló időszakban. Főleg a fiataloknak rossz a helyzetük, a munkanélküliek fele egy vagy több éve nem talál állást. Viszont közmunkával együtt többen is dolgoznak, mintegy negyvenezerrel."

index.hu/gazdasag/2013/02/26/ujabb_12_ezerrel_tobb_a_munkanelkuli/

Sértődj meg a tényekre, ne vegyél tudomást róluk, ne beszélgess róla.

Maitre 2013.02.26. 11:09:05

@Squid: Amikor az ország túléléséről, néha be kell vállalni a kényelmetlen kompromisszumokat. Persze szépnek nem volt szép, és nekem sem tetszett, de őrjöngéssel semmire nem megyünk.

A milliók kilopása, ésatöbbi a felsőoktatásos hisztériára vonatkozott. Nyugi, nem én vagyok az ellenség. :)

Squid 2013.02.26. 11:21:12

@Maitre: "Amikor az ország túléléséről, néha be kell vállalni a kényelmetlen kompromisszumokat. Persze szépnek nem volt szép, és nekem sem tetszett, de őrjöngéssel semmire nem megyünk.

A milliók kilopása, ésatöbbi a felsőoktatásos hisztériára vonatkozott. Nyugi, nem én vagyok az ellenség. :)"

Az Ország túléléséről van szó? Ugyan mesélj nekem pár mondatot ebben a témában mondjuk számokkal megtámogatva, mert ha akkor a túlélésről volt szó akkor mára mi már bizony rohadtul döglöttek vagyunk csak még nem vettük észre ezek szerint.

Maitre 2013.02.26. 11:24:50

@Squid: Nézd Squid, én értem hogy fel vagy háborodva, valóban úgy tűnik hogy okod is van rá, de nem én nyúltam le a pénzedet, szóval nekem hiába mondod.

Történnek jó dolgok. Nem csak azok, de ez itt mindig így volt. Koncentrálj erre, ha nem megy, menj el, majd valamikor visszajössz, vagy nem jössz, ahogy jónak látod.. a személyes véleményem az, hogy itt a néppel van probléma, és ezt az atyaúristen kormánya sem húzza fel a mélypontról, szóval kivárásra játszunk.

Maitre 2013.02.26. 11:29:45

Btw, kicsit irreális elvárásnak tűnik mindenhatóságot és jövőbe látást elvárni a vezetéstől, és itt most teljesen mindegy, hogy ez a fidesz, vagy nem. Szar helyzet van, próbálnak tenni valamit. Vagy bejön, vagy nem. jah, veletek próbálgatják, ti vagytok itt. A helyükre lehet ülni, vagy el lehet menni.

Szakértő? az nem volt 2013.02.26. 11:34:31

SAját tapasztalatból zongorázom a különbséget:

Angliában dolgozom egyszerű pizzafutárként és szórólap terjesztőként. Havonta kb. 700 fontot takarítok meg. És nem 12-16 órákat dolgozom, hanem max. 8-at. Na jó, szombatonként 11-et, mert akkor nagy a sürgés-forgás pizzafronton. De: vasárnap teljes mértékben szabad, hétfőn pedig max. 3 órát vagyok bent. Itt van a különbség otthon és Anglia között. Nem, nem szeretek itt lenni, de meg lehet élni és félre lehet tenni, nem kell idegeskedni, hogy kijössz-e a pénzedből hónap végén. A légkör is más: nyugalom van, kedvesek az emberek, érződik, hogy senki sem idegeskedik, és nem érződik a nyomott hangulat.

Lencsés István _ 2013.02.26. 11:41:11

@Maitre: "felsőoktatásos hisztériára"

Bocs, de a felsőoktatásra szánt állami pénzek kb. egyharmadát elvonták, ezzel kb. legyalulták a felsőoktatást, a kirúgások már el is kezdődtek.

Azért elég nem egészen csupán "hisztéria", nem?

És valóban, a médiára az állam majdnem annyit költött tavaly, mint a teljes magyar felsőöktatásra idén. (2012: 110 milliárd.)

Akkor most van pénz vagy nincs?

Párttévére van, több tízezer magyar fiatalra nincs?

Lencsés István _ 2013.02.26. 11:43:32

Azért EZ nem egészen csupán "hisztéria", nem?

Lord Snow 2013.02.26. 11:44:32

@Lencsés István _: Az ilyen rendszerellenes tényekre megsértődik, és kijelenti, hogy ő nem tárgyal veled.

:D:D:D:D

tucano 2013.02.26. 11:46:31

Az eu nyugati oldalan oriasi szukseg van a kepzett, de legalabb motivalt munkaerore. Ezert cserebe emberi eletkorulmenyeket adnak. Tiszta es vilagos feltetelrendszer.

Szelid sunmalac 2013.02.26. 11:48:37

@Maitre: Oh! Tehat sut a joszandek a poltikusainkbol, ok csak nekunk akarnak jot! Ha te es elvtarsaid ezt elhiszitek, inkabb megyek.

rezsoatya (törölt) 2013.02.26. 11:49:10

Chigavera!
Ez egy nagyszeruen megirt cikk! (a kommenteket meg nem olvastam, tan nem is fogom!) Osszeszedett, ertheto es igaz!
Koszonom!

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2013.02.26. 11:51:51

úgyis visszajön mindenki előbb-utóbb...

viccesvilagezamienk 2013.02.26. 11:53:28

Sokan sokat irtak a temaban. Szerintem nagyon leragadtunk a szamoknal. Persze el lehet kezdeni azt szamolgatni, hogy Ausztriaban, Nemetorszagban, Angliaban. Mennyit kereshet az ember, mik a kiadasai, mennyit tud felretenni stb, stb.

Nyilvan vannak kulonbsegek, valtozo tapasztalatok. Az biztos, hogy aki kimegy kulfoldre "barmit" csinalni, es evek alatt sem veszi a faradsagot, hogy a helyi nyelvet, kulturat megtanulja, hogy kepezze magat annak valoszinuleg olyan munkak jutnak majd ami tenyleg nem nyujt jobb eletszinvonalat a hazainal. Az viszont vitathatatlan, hogy akinek keresett szakmaja van, aki kreativ, tehetseges valamiben, akinek vallalkozasra uzletre van affinitasa az jelenleg tobbre viheti mas orszagokban. A fiatalok elott sokkal tobb nyitott ajto all.

Ezek persze fontos dolgok, de ami a legfontosabb kulonbseg, es amirol igazabol a cikk is (szerintem) szol
-hogy levego van,
hogy nincsen minden tema atitatodva politikaval

-hogy szabadsag van,
hogy nem vagyunk beleszoritva ebbe az ostoba naci vs komminusta eszmerendszerbe. Hogy lehet ugy velemenyed valamirol hogy nem belyegeznek meg azonnal a fenti ket jelzo valamelyikevel, vagy esetleg hazaarulassal.

-hogy tarsadalmi szolidaritas van,
hogy nem az erosebb nyer az alapelv, hogy erzekenyebbek az emberek az elesettek, kiszoritottak iranyaban.

-hogy kultura van,
hogy a kultura a politikatol teljesen fuggetlen es szabad

-hogy kulturaltsag van,
hogy tragar ostoba hozonges nem kap nyilvanossagot

-hogy demokracia van
hogy a politikusok jobban elszamoltathatoak, hogy a tv-ben politikai vitakat lat az ember, hogy az egyes partokon belul is akar parazs vita alakul ki, hogy media betolti kontrol szerepet.

es meg hosszan lehetne sorolni.

Ezek penzben kifejezhetetlen dolgok. Persze van olyan akit ez nem erint meg, foleg a fent emlitett elso csoportot. Ezt az erzest csak akkor kezdi el erezni az ember amikor kicsit reszeve valik a helyi kozossegnek.(mint fentebb komisz_kölök megirta). Es ha gyermekei vannak akkor szeretne, hogy ok ezt az eszmerendszert kapjak orokul.

En nagyon emlekszem a nyolvcanas evek vegere, kilencvenes evek elejere. Elkepeszto, hogy mennyire eltavolodtunk az akkori almainktol.

Maitre 2013.02.26. 11:59:12

@Lencsés István _: Az nem, viszont a röghözkötésnek csúfolt valami körüli az igenis hisztéria. Médiára szükség van, nem? Ha nem lenne rá pénz, az lenne, hogy mi az, hogy még erre sem jut.

A több tízezer magyar fiatal meg összekaphatná magát, és viselkedhetne úgy, ahogy a fiataloknak kell. Mondjuk tanulhatna, lehetne udvarias az idősebbekkel, nem az jelenthetné nekik a szórakozást hogy hol és mikor lehet debilre piálni magunkat, és egyáltalán.

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Én elhiszem. Te miért nem? De szia. :)

Maitre 2013.02.26. 12:02:55

@viccesvilagezamienk: Ausztriát meg Németországot nem kell ezzel összehasonlítani. Aránylag csóró helyre születtél, mégis aránylag a föld lakosságához képest jól élsz.
Ezt ideje lenne tudomásul venni.

Megteheted hogy elmégy, ha úgy gondolod, el kell indulni, nem őrjöngeni, meg mellet verni, meg hisztériázni. Azt is megteheted, hogy ha rendbejöttek a dolgok, visszajössz nagy mellénnyel, hogy én kint is magyar maradtam, ld. amerikásék. Bármit megtehetsz, demokrácia van. :)

Maitre 2013.02.26. 12:05:13

De tényleg, mi a fenére vártok? Jaj debilke, ne menjél el, fontos vagy te nekünk, innentől a kissegged ki lesz nyalva bucika, nesze buksisimi? Hány évesek is vagytok?

Maitre 2013.02.26. 12:09:50

(közben folyamatosan próbálok megfelelően kinéző lakást találni az általatok említett értékhatárokon belül, de eddig nem sikerült olyan oldalra tévedni, ami ne fagyna mint a dög. Próbálom ezt nem összefüggésbe hozni a magasan kvalifikált vendégmunkások munkájának a magas minőségével.)

viccesvilagezamienk 2013.02.26. 12:14:29

Maitre
"Aránylag csóró helyre születtél, mégis aránylag a föld lakosságához képest jól élsz."
Azert ezzel a hozzaalassal keves orszag jutott otrol a hatra. Igaz Bangledeshben sokkal rosszabb szegenynek lenni, de azert inkabb probaljunk meg Ausztriahoz hazonlitani ha mar a szomszedunk, kulonben sose "jonnek rendbe a dolgok"

"Megteheted hogy elmégy, ha úgy gondolod, el kell indulni, nem őrjöngeni, meg mellet verni, meg hisztériázni."
Persze elmehetnek az orszagbol az emberek, de ez nem jo az orszagnak. Es sajnos teny. Tudod kontraszelekcio stb. Nem orjongtem, nem vertem a mellem, es plane nem hiszteriaztam. Maximum kritizaltam ami szintem jo dolog kellene, hogy legyen. Tudod a vita jo.
Nem tudom, hogy a fent felsorolt dolgokbol vajon mi az amivel nem ertesz egyet, illetve melyikrol gondolod, hogy nem is fontos.
"Bármit megtehetsz, demokrácia van." Egy igen kulonos formaja letezik ma Magyarorszagon.

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2013.02.26. 12:16:37

Na most. Érdemes szövegértően újra elolvasni a blogpostot.
Nem arról szól, hogy a napóleon orbán (vagy akár a dög gyurcsány) miatt mennek el innen a puszedli-lelkűek. Hanem arról, hogy a lakosság egy jelentős része az itthoni erkölcsi, gazdasági és társadalmi züllés, szétrohadás, pszichózis, horthy, szálasi, rákosi és kádár dohos lábszaga miatt lesz egyre inkább idegen a saját hazájában. És ezért menekül, akár úgy, hogy az otthonába, a családjába bújik el(bár lassan ez a sok mocsok már a nappaliba, sőt a hálószobába is utánunk akar mászni), akár úgy, hogy emigrál.
Arról szól, hogy egyre többen nem tudják már nemhogy hinni, de elképzelni sem, hogy akár beleszólásuk is lehet a saját sorsuk irányításába. Hogy lehet értelme, vagy legalább látszatja a kitartó, lelkiismeretes munkának, a mindennapi küzdelmeknek. Hogy amit felépítenek, összegyűjtenek aznapra, azt egyetlen mozdulattal nem rabolja el, vagy rombolja le másnapra a dilettantizmus, valami önző érdek, vagy csak épp egy aznapi fura szeszély. Hogy tenyérbe mászó, köpönyegforgató emberek akarják évek óta őket megvédeni mindentől, az életüket percenként megreformálni nagyívű elképzelésekben, hogy ezek az emberek akarják megmondani, hogy az egyén éppen micsoda, totálisan függetlenül attól, hogy az illető minek érzi magát, mit gondol saját magáról, mi fontos neki, vagy hogy ő csak egy egyszerű ember akar lenni, semmi más.
A blogbejegyzésben megszólítottak egyre inkább joggal érzik úgy, hogy ezt az államot teljesen feleslegesen tartják el évek, évtizedek óta, mert nem a hazájukért, hanem az államért kell folyton áldozatot hozni, hogy aztán az állam folyton seggbe rúgja, jobb esetben csak magára hagyja őket.
És ez nem orbán, nem gyurcsány, hanem mindkettő, még rajtuk is bőven túlmutatva.
A postban említett embereknek abból van elege, hogy a dilettáns, csak hatalmi manipulációkhoz értő önkényeskedő, kacagányos-VOR-zakós reflexek szépen lassan, évtizedek alatt folyamatosan ismét visszatértek.
És a mindenkori hatalomnak nem marad más, mint a megosztás, bajkeverés, hisztériakeltés, politikai kommunikációs konfettiszórás, leplezendő a visszalopakodó pártállamot, a nonstop lopást és az ólomlábakon járó, lassan két évtizede tartó permanens elkúrást.
Ki gyáva, ki áruló? Az emigráns, az otthonába és közéleti közönybe menekülő, vagy az, aki még ("oldaltól" függetlenül) tapsol is ennek a szomorú kutyakomédiának, ami évek óta kultúra, gazdaság és közélet címén zajlik?
(Pl. elég megnézni az utcai választási pártplakátokat: semmi terv, semmi vízió, csak egymás köpködése, kutyapicsázása. Hisztéria, paranoia. Szánalom.)
Ez a "belső", vagy valós emigráció tünet, és azt jelenti, hogy valahol valami elromlott.

És ennek kapcsán arról vitázni, hogy hány eurónyi otthonról elcipelt mosogatógéppel és epedával lehet új életet kezdeni, vagy hogy külföldön csak mosogatni lehet-e, vagy hogy a pötyögés, vagy a kreol a jobb angol, számomra érthetetlen.

Maitre 2013.02.26. 12:20:00

@viccesvilagezamienk: Ausztriához nem úgy fogsz hasonlítani, ha visítasz, mint a fába szorult féreg. :)

"Persze elmehetnek az orszagbol az emberek, de ez nem jo az orszagnak."

Az emberek leszarják, mi a jó az országnak. Erről szó a topic. Megtehetik, ha úgy gondolják hogy ők ezt óhajtják tenni, lelkük rajta.

"Nem orjongtem, nem vertem a mellem, es plane nem hiszteriaztam. "

Te nem.

"Egy igen kulonos formaja letezik ma Magyarorszagon."
Igen, valóban túl sok mindent szabad, de valószínűleg ez a szocializmus hibája. Ott kapatták el a hülyeprolit, az meg elhitte, hogy ő büntetlenül ugathat a miniszterelnöknek.

Maitre 2013.02.26. 12:21:50

@Lutius Lemmingus: Tehát vigyük el külföldre a pszichózist? :D Szép gondolat, csak ott észre ne vegyék. Tudod aki itt megbolondul, az máshol is meg fog.

Ultracivil 2013.02.26. 12:24:58

@Bereznay András:

Tisztelt Uram!

Nem Ön irta véletlenül a KIBULIZOTT ORSZÁG című cikket ?

Szeretném itt ajánlani mindenkinek elolvasásra! (Ha figyeled és elmélyedsz benne akkor kb. 2-3 óra)

Csak azért mert néha illik olvasgatni is nemcsak az előítéletekkel teli blog-hozzászólásos önkielégítést végezni!
Továbbá jó lenne, ha nagyon sokan a méllyébe látnának ennek a blog bejegyzésnek is.

Éppen neked szól ez kedves Blogger, aki éppen most készülsz a kéretlen, vulgáris, anyázó válaszra!

Maitre 2013.02.26. 12:25:16

Csak máshonnan visszalökik majd, ide. Szemétnek.

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2013.02.26. 12:33:27

@Maitre: Nem ezt írtam.

@Ultracivil: Szerintem ő az, erősen ajánlott írás.

Maitre 2013.02.26. 12:36:08

@Lutius Lemmingus: 1 bejegyzése van, és ez máris lekerült a címlapról, az meg fel. LOL.
Valami indexközeli csóka lehet, de azért tegezhetitek.

Void Bunkoid 2013.02.26. 12:37:13

Nem olvastam el a kommentfolyamot a legvégééig, de néha vigyorgok a lakásokon kiakadókon.

Meglepő, de mi magyarok - habár már 1989 után vagyunk bőven - még mindig következetesen halivúdi filmek, meg tévéműsorok meg celebek életkörülményei alapján alkotunk képet a "nyugati életszínvonalról", és meglepődve lelyukazzuk a kint bérlésre felajánlott lyukakat.

Bármilyen meglepő, bizony a legtöbb nyugati lakás IGEN, egy lyuk. A legtöbb külföldi baszottul nem szeret iszonyatos összegeket költeni csak fűtésre, fenntartásra, meg azt sem szereti, ha két napig tart egy nagyobb takarítás. Ki van számolva, hogy mittomén, egy embernek igazából arra, hogy LAKJON egy lakásban, elég 7-8 (nem vicc) négyzetméter, plusz a közös helyiségek, amiket szintén nem kötelező egyszerre használni, így pl egy átlagos angliai család akár három kölökkel is röhögve elél egy 50-60 négyzetméteres lakásban.

Csak mi vagyunk képesek csakis Sznúp Dág lovagteremnek is beillő ebédlő halljában, meg bowlingpálya méretű nappalikban gondolkodni.

Ja, a sztároknak akkora van. Nemcsak kint, itthon is. De az átlagember odakint b*szottul nem akar úgy rongyrázni ingatlanok szempontjából, mint ahogyan itthon szokás.

Ezért tűnik lyuknak a legtöbb külföldi lakás.

Újabban már itthon sem nagyon keresik a nagy alapterületű ingatlanokat, bajban is vannak azok a tipikus idősödő párok, akik kettecskén éldegélnek a háromszintes, összesen 400 négyzetméteres kurva nagy házukban, a gyerekek már kirepültek évtizede - és már AKKOR is háromszor akkora volt a ház, mint kellett volna -, a házban összvissz fűtenek egy darab lakószobát meg egy fürdőszobát, a ház többi részét rendszeresen b*ssza szét a fagy, és egyrészt egyre rosszabb állapotú is, másrészt amúgy sem tudják eladni. Az egyetlen kiút az szokott lenni, ha valami építőipari vállalkozás veszi meg a telket, akik általában azonnal be is zúzzák a fosba a házat, és a helyére építenek egy nyolclakásos társasházat :P

Void Bunkoid 2013.02.26. 12:38:09

@Void Bunkoid: ja majd elfelejtettem, a házmonstrumot telekáron veszi meg a vállalkozó, utána meg lakásonként 15-20 milcsiért értékesíti :P

Maitre 2013.02.26. 12:38:47

Jah hogy nem az övé... Ércsük.

@Void Bunkoid: Akkor élj te 25 nm-en. Én nem fogok.

panelburzsuj 2013.02.26. 12:39:08

@Lutius Lemmingus:

Nem az idióta kormányok kommentelik tele saját büdös, dohos, irigy tehetségtelenségükkel és tehetetlenségükkel pölö ezt a posztot is, hanem az ilyen kormányok gyámkodásától és uszításától szarvat növesztő tehetségtelenek és tehetetlenek.

A tévét ki lehet kapcsolni: wmikit nem.

Marad az emigráció.

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2013.02.26. 12:49:37

@panelburzsuj: Hát, ez az. Igazad van. Alapvetően a kormányok is addig mennek el, amíg mehetnek.

Void Bunkoid 2013.02.26. 12:52:24

@Maitre: hát akkor nem. De akkor ne csodálkozz, hogy hú mekkora a gázszámla, meg milyen kurva nagy a svEjcifrankhitel, te akarsz dzsentrit játszani (meg úgy az átlagmagyar általában...) :)

Maitre 2013.02.26. 13:05:21

@Void Bunkoid: Ebbe majd akkor lesz beleszólásod, ha te fogod kifizetni.

Grgabácsi 2013.02.26. 13:19:12

@Void Bunkoid: És ezzel párhuzamosan nem tudom, megfigyelted-e, hogy nem a négy fal közt élik le az életüket, hanem kint a levegőn.

tableno 2013.02.26. 13:20:58

Szép írás, gratulálok a szerzőnek!

Bereznay András (törölt) 2013.02.26. 13:31:37

@Ultracivil:

Én írtam, köszönöm!

De mi baja a blog szerzővel? Szerintem jó ez a poszt.

komplikato 2013.02.26. 14:15:28

@Maitre: "Az mnyp-det bármikor bukhattad volna, elég kockázatos dolgokba fektették őket."
... de most! Már az állam kezében van JÓÓÓÓÓ helyen! Első évben el is buktak 280 milliárdot, olyan kúúúúrvaaaajóóóól befektették. Erre mondja a faék egyszerű narancs elvtárs, hogy "eltőzsdézték"?! :D

tableno 2013.02.26. 14:20:48

@Maitre: "Ebbe majd akkor lesz beleszólásod, ha te fogod kifizetni." - Hát éppen ez a baj, hogy a jó részét az egyszeri adófizetővel fizettetik ki: rezsicsökkentés, végtörlesztés, ismerős szavak? És azt tudod, hogy honnan szedik rá a pénzt?

komplikato 2013.02.26. 14:23:11

@Maitre: "Btw, kicsit irreális elvárásnak tűnik mindenhatóságot és jövőbe látást elvárni a vezetéstől, ..."

Tök jogos, a gazdasági vezetés máshol se találja el egyszer sem a következő negyedév számait ... várjunk csak! Ez nem igaz, nálunk ekkora balfékek csak.

komplikato 2013.02.26. 14:26:16

@Maitre: "Mondjuk tanulhatna, ..." Jó pénzért, izé ... nem-tandíjért. Végül is tök lelkesítő, hogy szinte csak Angliában drágább a suli, de ott is csak mert háromszorosára emelték a tandíjat. :D
Most tartunk ott, hogy ha valaki okos és tud tanulni azért, ha meg nem okos de van pénze, akkor meg azért ÉRDEMESEBB külföldön tanulnia.

tableno 2013.02.26. 14:26:58

@komplikato: Őszintén szólva én leginkább azt várom el a vezetéstől, hogy teremtsenek világos és korrekt keretfeltételeket, aztán hagyják, hogy boldoguljak a magam erejéből. Na ez az, amire Magyarországon semmi esélyt nem látok!

tableno 2013.02.26. 14:28:39

@komplikato: Ez így van. Ezért fogják nemsokára röghöz kötni az óvodásokat is! :)

panelburzsuj 2013.02.26. 14:34:17

@komplikato:

Kellemes dolog ám mindenhol összeküvést szimatolni: példát is mondok.

A röghözkötős szabályok keresztülverését szerintem igazából a nyelvtanár-maffia pénzeli - így csinál piacot magának ... :)

tableno 2013.02.26. 14:37:13

@panelburzsuj: Bár úgy lenne. Annak legalább volna valami értelme is...

komplikato 2013.02.26. 14:41:05

@Maitre: Amikor ekkora baromságokat irogatsz szoktál te gondolkodni? :D

Persze nyugaton mindenki éhezik meg fényevő, még jó kis hazánkban meg lehet élni 47.000-ből ami most 49.000. Jesszus.
Gondolom aki meg elmegy szállóra havi 300 euroért és inkább spórol olyan ember meg nem is létezik- Meg olcsó albérlet se ... mindenki a főváros frekventált helyén fog lakást bérelni 1-2000 euróért amikor 1000-et se keres mosogatással. Annyira életszerű, ezt a sok hülyeséget a pártközpontban oktatják? Kb. annyi köze van valósághoz, mint átlag észak-koreai jó elvtárs agyában lévő képnek a valósághoz.

panelburzsuj 2013.02.26. 14:52:52

@tableno:

Maffiáról valójában nem tudok.

Ugyanakkor a családom jelentős része nyelvtanításból (is) próbál éldegélni, így ebből a kicsiny, ám őszinte mintából nyugodtan merem mondani: nagyon megugrott a kifejezetten kivándorlási céllal nyelvet tanulók száma. Hosszú évekig az érettségi és felsőoktatási követelmények teljesítése, az itthoni szakmai karrier voltak a döntő motivációs okok: újabban egyértelműen a külföldi munkavállalás.

tableno 2013.02.26. 15:08:43

@panelburzsuj: Jellemzően minél inkább meg fogják nehezíteni a külföldi munkavállalást, annál többen akarnak majd elindulni "amíg még lehet". És persze annál kevesebben akarnak majd visszajönni...

komplikato 2013.02.26. 15:15:55

@panelburzsuj: Most beugrott amikor Rózsika "latin nyelveket kell tanulni!" projektje utána a Francia Intézet igen frappáns reklám poszterekkel terítette be Budapestet. :D
A baj az, hogy azóta kiderült Rózsika tényleg tök zizi és ő A LATIN-ra gondolt, nem ám franciára meg spanyolra, olaszra ... azért azt megnézem amikor bevezetik a gimikben, mert a KDNP észlényei szerint növeli az erkölcsöt a diákokban. Egy halott nyelv ...

tableno 2013.02.26. 15:39:05

@komplikato: Viszont megvan az az előnye, hogy kivándorlásra nem használható!

panelburzsuj 2013.02.26. 17:01:44

@tableno: @komplikato:

Kivándorlásra se minden jó.

Kisebb kölköm elnyert egy egyhónapos spanyol EU-projektet - (multi spanyolországi telephelyén kellet környezetudatosságról bölcselkedni) - de sokszor inkább nyelvórába torkolltak a mítingek, mert a spanyolok nem tudtak eléggé - angolul ... :)

AiRLAC 2013.02.26. 20:16:26

@Maitre: nem, sehol. Meglepő mi?

AiRLAC 2013.02.26. 20:20:21

@Maitre: nekem egy 110 négyzetméteres családi ház költöztetése került 700€-ba Berlinbe. Összes bútor, mosógép, mosogatógép, hűtőszekrény, minden ruha, könyvek, biciklik a család összes tagjának. Miért kellene helyben vásárolni külön? Bécsbe ennek kb. a fele szerintem.

malanya 2013.02.26. 21:28:23

Azért Magyarország is jó valamire, neki köszönhetjük, hogy az ember minden apróságot, kis örömöt (egy hivatali ügyintézést, egy toleráns gesztust stb.) meg tud becsülni külföldön, mert tudja milyen az igazán szar, ótvar hely, ezt csak az emigránsok tudják, irakiak, magyarok, irániak, oroszok, szlovákok, lengyelek stb.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.26. 21:50:50

@Maitre:

"Olyan olcsók lennének a bútorok?"
- HA kérdezed, akkor miért állítasz valamit?

IKEA alapján, hosszas rákeresés nélkül:

rendes ágy, 25€ + Matrac 159€
íróasztal, 39€
szekrény, 129€
szék, 15€/db
egy fotel, 49€, ennyiért fonottat kapsz csak, de 5-10€ hozzá egy párnabetét
ebédlőasztal, 130€ négy székkel vagy 35€ egy ronda
ahhoz székek,
egy kanapé, Kezdetben meglennék nélküle de már 65€ van
komód, 99€, ebből egy is elég, míg 59€-ért esetleg kettő kellene belőle.
evőeszközök, legalább egy étkészlet, 60 db-os (evőeszközök, tányérok, poharak) készlet 79€, de nem IKEA-ban összejöhet 25€-ért is, igaz, az csak 48 db-os.
poharak, lásd előbbi
főzőedények, 7€ 5 db-os készlet
mosógép, - Ez kemény dió, 200€ A+-os, de ha hajlandó vagy két hétig mosodába járni, akkor annyi idő alatt kitűnő minőségű használtat is kaphatsz akár 80€-ért.
hűtő, 200€, ez fagyasztó nélkül, de tudom, hogy kis utánjárással 250€-ért kurva jó fagyasztós hűtőket lehet kapni. Mondjuk a kiadó lakások 70-80%-ban van konyhabútor, hűtővel.
tévé (mondjuk anélkül megvagyok), 200€, használtban már 50€-ért, 55 cm LED
párna, 7€-tól, ha nagy párnát szeretsz, akkor akár 15€-tól.
paplan, 15€-tól
ágynemű, 15€-tól, Aldiban már 10€-ért.
függönyök, 15€/db, legyen 3.
szőnyegek a lakások vagy parkettásak, vagy szőnyegpadlósak. 190x133 futószőnyeg 15€, a frekventáltabb helyekre kell csak.

... ezt Te hogy hozod ki 1500 euróból?"

Nekem 1489€ jött ki. 99€ komóddal, illetve asztal-szék garnitúrával, plusz egy székkel az iróasztalhoz 35€-ért.

.

És egy jó tanács: A luxust nem első héten kell megteremteni. Voltam olyan kiköltözötteknél (vittem utánuk pár cuccukat), ahol négyen voltunk, de egyszerre csak ketten tudtunk enni, mert evőeszközük nem volt még.

Nem a lakberendezés ugyanis a sok, hanem a 3 hónap kaució a lakbérre, plusz az ügynök jutaléka. Ez akár 3500€ is lehet.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.26. 21:53:13

@Kőmíves Kelemen:

"Bármilyen proli, a párom egy 2000 Ft-os szétnyitható szárogatóra tereget itthon..."

A mienk csak 800 Ft volt bebebebeeee! Mindjárt hármat vettem belőle.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2013.02.26. 23:09:53

Komolyan örülni kell annak, hogy az ember szabadon távozhat, és nincsenek már vallató-kínzó pincék, éjszaka érkező fekete autók stb.
Aki teheti, az menjen.
23 év alatt a politikai elit a rendszerváltáskor széthordott államvagyonból bebetonozta magát a hatalomba. Onnan pár százezer józan ember nem fogja kipöccinteni.

Frick László Emlékzenekar 2013.02.27. 02:46:54

@Kőmíves Kelemen: Izgalmas az, ahogy ön pont egy olyan bejegyzés alatt ugat le engem engem múltbanézéssel, ami bejegyzés eléggé aljas módon hamis analógiát koch-ol múltbéli eseményből, miközben én arról is beszélek, hogy mi várja MAJD odakünn a bebolondítottakat.

@komisz_kölök: 2006. óta gyűjtöm emigránsok szövegeit, akik Nyugaton melóznak, ez az egyik legközhelyesebb kép, a jólmegfizetett informatikus 8aki a kinti IT-átlagbér feléért csicskázik) ... közben A Világ elmozdult, az egyik IT központ India, onnan, helyből, a szubkontitnensről legyalogololják "A Fejlett Nyugativilág" bajnokait, valamitn pont az IT munka az, ami nem ehlyhezkötött és aki igazán tud és igazán menő, ugyan miért is olyan pocsék klímájú területeken gályázna, mint a Berlin-London vonal...
Valamint az 500ezerből mennyi IT-s van...
Rémesen csalóka az internetes kép, ezealapján minden emigránsunk családostul kint van, nagyon jól megfizetik nem egy, de két nyelven perfect és a gyerekeit kinti [menő] iskolákba járatja.

@kov_vacs: A családom fajnémet. A nácik [volksbundosok]kimenekültek 1944-ben, kutya bajuk se lett és a Marshall-segélyből a nyugati országfélben a svábok jellegzetes szarból-is-pénzt csinálós technikájával megéltek. Az én felmenőim szabad választásban úgy döntöttek, hogy ők magyarok... és maradtak. A koldusnál is szegényebbek voltak, de engem egész életemben is a bűre alatt is píztű rohadaó büdös-sváb fattyaztak. Voltam kint a NSZK-ban akkor, amikor még tényleg csábító volt, a 70-es években, a gyerkemktelen tanték és onkelek fűt-fát-bokrot is összeígértek.

Nemisigen értek egyet az őseimmel, hogy ilyen öngeciző, önfikázó, mindig a más réttyét ződebbnek látó, délibábos, irigy [hunnan van, mibű van mennyivaót, hogy merészel Ez ilyent venni,amikor nekem csak cukros-zsíros kinyérre telik]

A mélymagyar csak az önérdekét tekinti, jól állapította azt meg Szapolyai János gróf: Ilyen, ha a török jön, annak a kaftánját csókolgatja, ha a német jön, annak pitesén, ha a magyar, ahhoz törleszkedik, az anyját eladja két fillérért.

Ez az egész wirtschaft, ami itt van ma Magyarországon, a mélymagyar attitüdök miatt ilyen, és pl ez a bejegyzés is a tipikus, az igazi, a legmélyebb magyar busongó, másréttyeződebb, délibábos rutyutyu.

Én idegenszívű vagyok, az én attitüdöm ez:engem nem érdekel az, hogy mások hogyan és mitől boldogulnak és főleg mit szereztek és mibű van nekik, mibű telt.

Ez a hülyítés megy, efféle módon hülyítették be az embereket pl a kárpótlási jegyeik eladására, holott a föld[ingatlan] a legtartósabb, legtöbbet hozó befektetés volt.

Így csúszott ki a magyarok lusta, tehetelen dús kövér ujjai közül minden kincsük.. így került magyar országárulók körmére a Törökmagyaroszág századaiban... ezért áll úgy A Vágyott Nyugat tankönyveiben, hogy az európa-áruló törökrokon magyarok földjét az osztrák bátraknak meg a nyugat-európai összefogásnak kellett fölszabadítania... hogy a pápa által összeszedett segélypénzt a magyar urak 1525-1526-ban elsikkasztották és a háromfalú négyszögletes 8elavult) várak vártáin asszonyaik ruháiban kénytelenkedtek kiállni ingyen a vitézek.. se pénz se posztó... és mindig a legnagyobb tolvajok és hűtlenkezelők adták meg a kommunikációs alaphangot,

mint ma is.

NSZK-ban alapvetően a magyart tolvajnak és lustának, bajkeverőnek és a "hogyan nem tudjuk ezt megoldani" hozzáállásúnak ismerik.. annyi a mentsége, hogy fehér a képe, nem török... A magyar kamionos meg se mozdulhat egy cég területén, mert a magyar lopós, tolvaj fajta

és még annyit teszek hozzá, beszari és rinyálós, ha egy kis baj van, akkor már a "Nemzete Sorsa Dől El" ha nem tetszik a miniszterelnök pőofája, akkor az már a történelmi arcképcsarnpk fő rémeihez van analogizálva

dudál a magyar és nem küzd -ez a baja

ne dudáljatok

küzdjetek :D Németföldében mások sose lehettek, mint Auslander Sau -k ... még a töröknémet tekintetében is :D

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2013.02.27. 02:52:31

Orban nagyon jol utanozza Kadart, csak ott hibazza el, hogy Kadarek elso lepeskent huztak fel a vasfuggonyt, Orban meg utoljara hagyta ezt, es igy sajnos felmillio jobbagy maris megmenekult.

fasznyak 2013.02.27. 03:27:57

@Frick László Emlékzenekar:
maga nagyon bolcs(nek akar tunni), ugyanakkor regimodi.

van egy rossz hirem eloszor is: a magyar IT-sek nemzetkozi szinten igenis jonak szamitanak. aki eljut egy kulfoldi megmerettetesig, az bizony a jobbjabol szarmazik. tapasztalat, es mint szakmabeli, onnek barmifele 'gyujtott adata' szamomra irrelevans.

korantsem vagyunk mar auslander sauk, hanem hasznos munkaerok egy eloregedo tarsadalomban, ahol a fiatalok nem akarnak dolgozni a joleti tarsadalmuknak koszonhetoen. elheto helyen elunk, ahol hagynak elni es tulelni, valamint ahol lehet jovokepunk.

az otthon maradottaknak (az eszesebbjenek) valoban nem marad mas csak a teljes bezarkozas es kommunikacio barati korre valo szukitese, ami miatt az en szivem szemely szerint megszakad.

azt viszont hogy mi es miert zajlik, mindenkinek kotelessege megtanulni atlatni.

a tortenelmet most irjuk, minden percben, es ezek a percek nem magyarorszag malmara hajtjak a vizet. amikor magyarorszag eljut majd odaig, hogy a maga tulajdonat bizonyos tarsadalmi retegekben elok (szegenyek/kozeposztalybol elszegenyedettek) fogjak eltulajdonitani, azt pontosan a fennallo helyzetnek lehet majd tulajdoni, annak ami miatt jelenleg egy exodus zajlik magyarorszagon.

ha ennyire tudja hogy mi tortent regen, ajanlanam a 'haboru a nemzet ellen' cimu 4 reszes dokumentumfilmet alapos attanulmanyozasra, ami egy jobban atlathato tavolsagra visszamenoen irja le azt hogy a hazankat hogyan zsakmanyoltak ki azok akiknek nem kellett volna, es hogyan lehetett ezt megtenni, tudatlansagban tartva az embereket.

tableno 2013.02.27. 08:16:09

@Frick László Emlékzenekar: "Németföldében mások sose lehettek, mint Auslander Sau -k ... még a töröknémet tekintetében is :D" - és még te beszélsz ócska közhelyekről!? :O

Frick László Emlékzenekar 2013.02.27. 09:06:08

@tableno: Például a naplemente, a rántottleves vagy a nyelvescsók is közhelyek. És akkor mi van? Én megengedhetek magamnak néhány fájóan igaz közhelyet, hagy szóljanak csak, akkor is kb 20000-szer több eredeti gondolatom volt, mint magának, ha még a hátralévő csupaközhelyek között vergődő életét is hozzászámoljuk azzal a pár nyomorult lehetőségével, amit mások mintái alapján próbál kitaperolni magának.

@fasznyak: Becsülje meg legyen szives a Nyugaton dolgozó magyar IT szakemberek számát. Legyen... ö.... tízezer? Súlyozó többség? Szerintem félsertés bontáson több magyar hentes dolgozik kint, mint az IT világában pl programozó. Mesélje már el nekem, hogy az IT-ben milyen szintű munka az, ami fizikaiottlétet igényel... A legnagyobb agy-fejlesztők ki se húzzák már a bokájukat rejtekhelyeikről...

Exodus? -tudja maga, mi az az exodus? Pl amit a jobb módú [relatíve OTT jobbmódúnak számító] indiaiak milliói csinálnak most, az esetleg már exodusnak nevezhető. A Nyugaton a magyar gályázók többsége maxx. úgy havi 2000 € körül kereshet kemény robotban, azzal az erőfeszítéssel meg napi13 órákban 6napos munkahéttel s úgy, hogy vasárnak ki se mozdul a kuckójából és nem mer költeni semmire... élete sincs... 3-4 évi vezekléssel itthon is összejönne annyija, csak itthon képtelen rá. Nyuggernek úgyis hazajön még a legsikeresebbje is.

Van itt-ott igazsága abban, hogy a magyarok nincsenek tisztában a saját vagy a földjük értékeivel. Vagy pl itt egyszerűen képtelenek leszokni a birkamagyarok arról, amit egyébként a sajtómunkásság is 25 éve naponta nyomiz beléjük, hogy a Nemzet Sóóóssa Mingyán Eldűll, Jajjajj az Ellenségekek... osz'... milyen érdekes, ha végignézzük az elmúlt 25 év ellenségeit, Csurkát, Szabó Albertet, Hóbagoly bácsit, Torgyánt meg más rémeket is, hol vannak ma már? Sehol... viszont az emberek a napipolitikai hülyítések miatt konkrétan elbaszták a sorsukat...[a kárpótlást... a szövetkezeti mozgalmat] birkanép ez, de nem csak a békemenetes a birka vonulónép, hanem ezek az "exodus"-osok is...

Eleve mi idegenek egy szempillantás alatt fölismertük, ami mellett a magyar nemzedékeken át vakon elment. A magyar dógozott az aratásban, aztán az év henye hónapjaiban arra hejdrerutyutyuzott, hogy vót az a 4-5 szénakaszálás-gyűjtés meg az aratás. Mi idegenek feltörtük az ugart, lecsapoltuk a mocsarakat, szőlőt telepítettünk, ami nagyon munkás februártól novemberig, faklumpában jártunk, eperfát ültettünk az utcára is, spóroltunk a hasunkon, nyáron dinnyét vagy gyümölcsöt magában kenyérrel ettünk és a hurkánkba nem pazaroltuk a kását. Elsők voltunk a szövetkezeti mozgalomban, a sparkassék-ban alapítótagok, nem a lepedő között hevertettük a pénz, innovatívak voltunk parasztként... és hamar asszimiládtunk is a magyarokhoz, DE nem ÁM, de nem bizony! NEM ehhez a rinyáló, rívó-síró jajgatörp nyomorult népséghez, akik a hitelboom ideján ajtóra meg kamu lakáshitelekre, meglévőautóra, meglévő házra vettek föl vacak hiteleket, meg könnyen fölkapdosható teszkóhitelekre pazarolták a hitelkeretük, ami után még szar se maradt, mert lehúzták a hitelből kicserélt csícsás budicsészén... hanem Petőfi [Alekszander Petrovity] népéhez! Mesterségeket míveltünk és kereskedtünk a fafejű, tanulni rest patópál magyarokkal.

Annyiban jó lesz, majd tanulságos lesz a Nyugatra vonuló birkamagyarnak az a pár év, amit talán kibir, hogy megtanulja: úriember, magára valamit adó nem politizál társaságban és nem fikázza a saját fajtáját és nem azon van feszt, valamit hogyan NEM lehet megcsinálni és nem a szomszéd tehene-lova megdöglése a bóóódogsága a nyugati embernek... .

NaomiHenger · http://zseer.blog.hu 2013.02.27. 11:35:53

@Maitre: Nem tűnsz kompetensnek a témában sőt, a sztereotípiák áldozata vagy, így sajnállak. Viszont vannak helyek, ahol a magadfajtákra alapoznak, ott próbálkozz...

pappito · http://pappito.com 2013.02.27. 12:39:36

@Frick László Emlékzenekar: csodálatos klisévihar, tökéletes alátámasztása a cikknek :)

Johnnybgoode 2013.02.27. 12:40:40

Ez a menjünk külföldre dolog szerintem csak hangulatkeltés. A legborzalmasabb az, hogy azok keltik ezt a hangulatot, akiknek egyáltalán nincs annyira rossza dolga itthon.
A félmilliónak, aki kiment, már lehetne egy saját pártja a parlamentben.

Frick László Emlékzenekar 2013.02.27. 13:14:58

@pappito: Hát éppen beszélhettem volna arról is, hogy az egyik enkelbruderemnek orosz hercegnő az élettársa, egy másiknak pedig 220cm magas szudáni származású kiropraktikus a pasija. Ehhez túl sok ész nem kell, bármi társadalmi metszetű megállapítás klisé, hiszen mi más is lenne valami, ami milliós sokaság halmazára (vagy akárcsak pártízezres sokaságra is érvényes). Magyarország erősen mozaikos, már Budapest is. Egyes kerületeiben Budapestnek nyugat-európai stílusban, kultúráltan autóznask, de pl a belgák kb olyan taplótahók autósnak, mint a magyarok. Kivétel mindig van. Egy klisé az, hogy a magyar autóvezető néz ki az ő fejéből és ő tudja mit csinál, a tükröt nem használja, ha jobbról féktávon bevág a mellékutcából Ön el, akkor biztos, hogy a következő mellékutcánál balra fog levágni, ez egy klisé, mindössze az esetek 66%-ára igaz, de azért aki dühében kivágván meg akar előzni egy ilyen tahót, könnyedén összekoccanhat vele, ami szintén klisé.. és banális gyakoriságú koccanás.
Mondhatnám, hogy az Ön válasza is klisé, valaki puffogtat egy szellemesnek hatót anélkül, hogy pl ki tudna emelni valamit, ami "nem klisé, mert ez így és így ezért és ezért nem igaz, hanem" . Nem minden magyar irigy, pl sok dabasi vállalkozót ismerek és azzal szoktam szórakoztatni őket, hogy Zsírtahómagyaroszágon (vagyis abban a mozaikban, ahol én mocskos büdössváb vagyok) minden vállalkozónak meg kell rohadnia a zsírjában... pedig már alig maradtak, mind tönkrementek. De ebben az országmozaikban az az ősi törvény: senkinek ne legyen többje a másikénál és csak az a tiéd, amit megeszeő, megiszaó" Ez is egy klisé, mert a falum lakosságának mindössze a 97 %-ra igaz. 3% egyéb attitüd szerint tekint...
Naés Dabast kik lakják? -leginkább szlovákok és olyanok, akik még beszélnek is valamicskét anyicskáik, otyeckáik nyelvén.

NaomiHenger · http://zseer.blog.hu 2013.02.27. 13:33:56

@Frick László Emlékzenekar: A belga-magyar párhuzamot hosszasan lehetne fejtegetni, de vitatkoznék a taplósággal. A belga autós nem tud vezetni, viszont ezt kompenzálandó többnyire udvarias. Ha pedig nem szűkítjük az autósok körére, akkor azt kell mondanom, hogy a belga pl kimondottan hajlamos birkaságra, éppúgy, mint a magyar, de legalább nem rosszindulatú. És ez nem elhanyagolható tény ...

tableno 2013.02.27. 14:37:06

@Frick László Emlékzenekar: A te kliséiddel az az aprócska probléma van, hogy csak a te fejedben igazak, a való világ tapasztalatai alapján meg hülyeségek.

panelburzsuj 2013.02.27. 15:02:11

@Frick László Emlékzenekar:

"Mesélje már el nekem, hogy az IT-ben milyen szintű munka az, ami fizikaiottlétet igényel..."

Elmesélem neked.

Három éves gyakorlattal - (mondjuk műegyetemi informatikussággal..) - még csak nem is állandó cégnél, hanem munkerő-kölcsönzőnél dolgozó ismerősöm már fél Németországot és majd egész Svájcot végigbumlizta alig egy év alatt - mert a megrendelők igényeit sogenannte "face to face" módon sokkal hatékonyabban lehetett tisztázni, mint bármiféle hájtekkel.

Szóval a reggeltől estig a gépnél gunnyasztó "programozó" az kábé az estétől reggelig a serpenyők közt izzadó szakács szintje.

(Egyébként csodás példánya vagy a valós ismeretek hiányát szapora locsogással kipótolni igyekvő fidezskakadunak... )

Baromméter 2013.02.27. 15:08:01

@nandras01: igazad van, de ki lett volna jobb?

Na, és EZ a baj.

Balambér 2013.02.27. 22:26:01

@fasznyak: na bassza meg.

Megneztem a dokumentumfilmet. Es most ugy erzem kidobtam masfel orat az eletembol.
Mar a vegere majdnem megfozott engem is, annak ellenere, hogy idonkent temettem a kezembe az arcom:

"Vannak akik szerint szazezer eve, egyesek szerint tobb tizezer eve, az oktondiak szerint pedig ezeregyszaz eve elnek itt a magyarok"

Aztan mikor mar majdnem elhittem en is, hogy at lettunk baszva, vegre lehullott a lepel a masfel ora vegen, hogy kik altal: a kulfoldi erdekcsoportok altal.
Ha ilyet en is tudok roffenteni. Szerintem meg rosszul tudjatok, mert egyertelmuen az UFO-k voltak.

Felreertes ne essek, szerintem is szet lett lopva az orszag, meg at lettunk baszva sok helyen, de az a "dokumntum"film egy rohej, komolyan.

fasznyak 2013.02.28. 01:18:27

ez most komoly hogy torolve lett a kommentem?

Frick László Emlékzenekar 2013.02.28. 01:31:01

@NaomiHenger: [...]tehát pillanatok alatt keletkezik egy dugó mindössze abból, hogy a kereszteződésben mesebelikiskosként senki sem enged és csak az előre-előre furakodást ismeri... ahogy állnak be az utcák, egy mentő haladna megkülönböztető jelzéssel, amire egyszerűen a bakfittyet hosszas, gyöngyházfehérmetál pászmákban hányják a belga autósok, öt poerc békés szirénázgatás után beszól valamit belgafranciául [vallonul :D] a mentőtiszt, erre: semmi. Rendőrséggel: ugyanez történik. Talán egyetlen motívum: 100 parkolóhelyet 105-110 autó parkol el. Ez ugyan alatta marad a párizsi 130%-os kihasználtságnak, de a budapesti 100 autó 130-140 parkolóhelyfoglalós technikájához képest még mindig jó. Budapesten lehetetlen profi módon beállni oldalt két aotó közé, mert ha mellé állok az üres hely előtt álló autónakk, hogy korrigálás nélkül betolassak (ez, ilyen nagy üres parkolóhely luxus Brüsszelben vagy Párizsban, ott úgy kell "befejnem" 15 korrekcióval...kocc/kocc Budapesten ez lehetetlen, mert a mögöttemhaladó sréhen gyorsan bevág, ha kell félkerékkel föl a járdára és ő méf végig engem fitymállóan, ő a : tipikus pesti ügyes autós. (aki "élelmes") EBBŐL a szempontból valóban udvariasnak tűnhet a belga, aki viszont megvárja, amíg beparkolok... vagy rámáll és nem érti, mit akarok [-> brüsszeli dugó keletkezése]

Frick László Emlékzenekar 2013.02.28. 01:51:03

@tableno: Ezzel az érveléssel az a baj, hogy óvodai-előkészítő minimumszintű, kb annyit és, mint egy "de nem is" vagy egy "de igen is!" A "való világ tapasztalatai" ? -pont ez a baj itt is, hogy valamiféle [itt politikai] napiérdekből a valóság és a tények szelektálva ömlenek... csak a szép, csak a jó, ... amire már rávilágítottam, ez a "sikeres IT szakember" és hasonló klisék... eleve az internet népe nemegyenlő a lakosság metszetével (lásd az Internetes Parlamenti Patkó felosztáását) ... a nyílt vagy burkolt, de jól kidekázható elkötelezettségű politikai-agitációs-propaganda blogok -nemrég derült ki a legendás varánusz-ról, hogy PM-es, aktivista és hogy lefikázzák még a "sifferiánus" [schifferiánus] újLMP-seket is... az effélékre gondolok, mint "Egy apa levele a lányához" és hasonló uszítások.. azért LIVE! a saját gyerekét egy valamirevaló szülő kissé körültekintőbben engedi ki... de az itt, a főszövegben is olvasható egyoldalú beállításban semmiféle negatívum nem szerepel, a Nyugatra tántorgót a csupaszép és a csupajó várja.

Nos tehát elismétlem a valóság egy tőlem független, számokban mutatkozó tény-képét: Itt van ugye csürhüléskor ez a 150 félfasisztánk, lásd a "Jobbik" hősök terei rendezvényét, ahol kétannyi (sőt) újságíró és négy-annyi ellentüntető meg 1300 bámészkodó (hátha lesz valami ...) gyűrűjében ágáltak Vonáék. Ez egy TÉNY és a másik tény: Németországban többezresével és kőkemény neonácik maséroznak és a harcos antifák meg szélsőbalos neomaóisták... [ilyenek nálunk nincsenek is]

De van nekem ennél sokkal egyszerűbb gyakorlatom: Újságosoknál pénzért vásárolható a Külföldi munkák című hirdetési újság, tessék egyet végiglapozni. Sofőr, raktáros-targoncás jogosítvánnyal, raktári anyagmozgató, kereskedelmi-szolgáltatóágazati segéderő, efféléket hirdetnek, egy fő, fél műszak, 4 órás állások... gmail meg freemail címek...

Legalább egy kis árnyalása lenne a nyugati kánaán ábrázolásának!

Kép a valóságból: Egy személyautóra való kőművesbrigád-rész nekikerekedik NSZK-nak, megérkeznek.. És tényleg létező, valós meló, üdvözlik őket pár formaság és máris lehet munkához látni, németül egy vakkantást se tudnak, a főnök elmutogatja a kőművesszerszámokat, végülis a pfandl az ismerős szó, alsókarlendítés a kartecsni, a kőműveskalapács elmutogatása se nehéz.. Összenéznek a magyarok?: ők szerszámot, kézi-saját szerszámot semmit se hoztak, egy simítót se. Berobog mögéjük egy nagytapasztalatú lengyel brigád (a lengyelek már a 70-es években tömegesen vendégmunkáskodtak kint, az akkori suttyók ma nyugdíjasok -> Slavomir Mrozek: Emigránsok] ..és már tolják is félre a birkamagyart, mert persze náluk ott van minden szükséges személyes kéziszerszám. EZ VALÓSÁG.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.02.28. 09:35:19

Örülök neki, hogy nem buta majmok képviselnek.

bunkobrendelmatyi.blog.hu/2013/02/28/18_parlamenti_kepviselok_buta_majmok

tableno 2013.02.28. 10:15:32

@Frick László Emlékzenekar: Idefigyelj te szerencsétlen! Én csak a SAJÁT tapasztalataimról beszélek, amik köszönőviszonyban sincsenek azzal, amit te idehallucinálsz!

Frick László Emlékzenekar 2013.02.28. 13:25:35

@tableno: Drágám, linkelje már be nekem, hol beszél maga a saját tapasztalatairól? Elolvastam itt a 212 komment között a maga böffeneteit, egy pacsi a szerzőnek és azután a szokásos hiszti. Nuku tapasztalat. Hol beszél a saját tapasztalatairól?

Szerintem inkább maga hallucinál meg vizionál a súlyos agyvérzsírtolulástól, ami a mai "kormányzat" miatt gutaütésveszéllyel fenyegetvén kerülgeti. Igyon sok folyadékot, vizet vagy cukor és édesítőszer nélküli teát és kb 2-3 hétig ne zabáljon híreket, se jó, se rosszoldali forrásokból.

Frick László Emlékzenekar 2013.02.28. 13:27:17

Engem amúgy ez a szituáció, amiben az "emigránsok" [szerintem egy rakás ábrándozó hazai munkanélküli meg nyugger, akiknek nincsen más dóga, mint netenlógni és benyalni az agitációs propagandát...] kissé emlékeztet a kurvabarlangok szállásaira -amikor megérkeznek a friss kurvák. Az "öregek", ha lenne bennük nőibecsület, szépen hazaküldenék a friss árut, de ben, hanem még a stricik befűződumáit is überelik a kurvaélet csili-vili szépségeiről, a könnyűgyors pénzkeresetről és hogy kimindenki kurva spórolt össze egy fodrász-kozmetikaüzletre valót háromév alatt, miközben milyenkocsija van és tejbevajbafürdik és Ferrero-Roche-t kakálik.

Legalább dramaturgiai okokból, a hihetőség kedvéért, be kéne fésülni az ilyen uszító fal dumákba valamicske negatív árnyalatot, mint pl a bóóórzalmasan unalmas bajor katolikuskisvárosi vasárnapdélutánokat (az esős vasárnapdélutánok száma 36)

tableno 2013.02.28. 14:21:02

@Frick László Emlékzenekar: Szegény, szegény ember! Komolyan megsajnáltalak! :(

Na jó, hogy jó napod legyen, teljesen és mindenben igazad van, csakis neked, mindörökké! Ámen. :)

Frick László Emlékzenekar 2013.03.01. 01:13:51

@tableno: Boldogok, akiket olyan moshatóagyú lelkinyomorultak sajnálnak, mint maga.

Ultracivil 2013.03.01. 16:18:37

@Bereznay András:

A blog tökéletes és egyben szomorú is.

Kedves András! Az Ön írása pedig (Kibulizott ország) nagyon sok problémára mutat rá.
Véleményem szerint is, Önnel egyetértve az, ami ma Magyarországon történik, annak a gyökere a 90-es évekhez nyúlik vissza, mégpedig egyrészt az eszetlen és korruptív privatizációhoz, másrészt a hatalmi vágyaktól megrészegült dilettáns (mind mai napig is uralkodó) un. elit tudatlanságához és abszurditásaihoz.
Gyökeresen más lenne a helyzet, amennyiben az akkori önjelölt politikusaink az ország termelői vagyonát, a gazdaság alapját nem árulták volna ki fillérekért a rendszerváltás idején. Azok az „ügyesek, szerencsések, helyzetfelismerők, gátlástalanok” pedig, akik nevetséges összegekért, „jó szolgálatukért” megkapták az állami tulajdonú gyárakat, üzemeket, termelőszövetkezeteket stb.., ha ezek a kiválasztottak valóban jó gazdaként működtették volna a kapott vagyont, akkor az ország gazdasági állapota teljesen más lenne és akkor ma egyszerűen tudomást sem vennénk a politikáról. Nem lenne vita téma, nem osztaná meg élesen az embereket az, hogy milyen párt, vagy szervezet igazgatja Magyarországot. Sajnos azonban a privatizáció érdemtelen nyertesei sem szakmailag, sem mentálisan nem voltak készek az ingyen jött óriási vagyon működtetésére. Ezért egész egyszerűen eladták, felélték, esetleg adóparadicsomokba, offshore cégekbe helyezték ki vagyonukat, mint ahogy az utóbbi időkben ez ki is derült. image.guardian.co.uk/sys-images/Observer/Pix/pictures/2012/07/21/gu_wealth-offshore-01.jpg
Így vált az ország saját politikusai ostobasága, szándékossága illetve asszisztálása eredményeként, a világ számára totálisan kiszolgáltatottá. Így lehetetlenítették el az országban élők helyzetét.
Ez pedig politikusi bűntett, szinte hazaárulás. Mégpedig azért, mert az ország vezetői is bármikor mondhatják azt, hogy - Nem, én ehhez nem értek, vagy nem értek egyet bizonyos döntésekkel, vagy nem vagyok kompetens, ezért átadom helyemet azoknak, akik ezt jobban értik és csinálják-, mert ezt kívánja az ország érdeke.
Nem ez történt! A dilettantizmus a primitívség, a hazudozás és a kapzsiság vegyülete lassan szétmarta az ország testét. Kialakult egy magukat azóta is politikusnak aposztrofáló, a hatalom minden áron elnyerésére és megtartására szerveződött bűnbanda. És ez a ma is létező elit (nevetséges ezt így nevezni) a jobb és baloldaliság álruhájában az országot a vegetálás szintjére kárhoztatta. Ezek az illegitimek még mindig közöttünk élnek, beleszólnak mindennapjainkba és még mindig rombolnak. Azok az emberek pedig, akik nem voltak felkészülve egy ilyen mértékű rablásra, azok az emberek, akik génjeikben hordozzák a munkából történő becsületes megélhetés DNS molekuláit, azok az emberek, akik a „lehetőségek” mögött a becstelenséget is kilátták, azok, akik a közvagyon széthordásában tudatosan nem vettek részt, akik „annyit is érnek”, akik az ország lakosságának 99 százaléka most a kiutat keresik.
Ma Magyarországon a hiéna pártok bátran építhetik választási ígéreteiket arra a megtéveszthető, a gyors sikerekben tévesen bízó egyszerű gondolkodású tömegekre, akik egyszerűen képtelenek a szavak mögé nézni. Nem tájékozódnak, nem járnak utána mélyen a dolgoknak, a kapcsolatok rendszerének, így a nemzeti érzéseikre, vagy nyomoruk megváltoztatására hivatkozó politikai bűnszervezetek bátran bízhatnak szavazataikban. Ez is félre vezetés, visszaélés, ez is bűntett.
Sokszor hallom Gyurcsányt nyilatkozni arról, hogy nincs más választás, csak a pártok és az azokban ténykedő politikusok! Hagy kérdezzek vissza! Tényleg ezek a tömörülések itt valós pártok, amelyek jól felismerhető jobbos vagy balos elveket képviselnek? Tényleg ezek itt a közjó érdekében szövetkeztek, vagy inkább csak saját magukat és sleppjeiket gazdagítják? Tényleg kizárólag ti vagytok az ország érdekeit szolgáló egyedüliek az úgynevezett politikusok, ti: Orbánok, Gyurcsányok, Semjének, Mesterházyk, Vonák és a többi megélhetési szürke eminenciás? Nevetséges! Mi az, amivel bizonyítottátok, hogy érdemesek vagytok 10milló ember képviseletére? Hol van államférfiúi alázatotok és tisztességetek azok felé, akik megválasztottak, akikből éltek? Honnan veszitek a jogot a katasztrofális teljesítményetek után, hogy bárki is úgy hívjon titeket, hogy Politikus?
Hát ezt a helyzetet ismerték fel helyettetek félmillióan!
Azok ismerték fel, akik képzettek, akik jó szakemberek, akik nyelveket beszélnek, és akiknek már csak egyetlen egy keserves alternatívát hagytatok a boldogulásra: az ország elhagyását.
Szégyelljétek magatokat!

peterirrrr 2014.02.17. 12:59:04

Igazából én sokszor elgondolkoztam azon, hogy érdemes-e folytatni idehaza, vagy mondjuk meg lehetne-e máshol is próbálni. Aztán egyszer dumáltam egy régi gimis társammal, aki meggyőzött arról, hogy menjek ki hozzá Dublinba. És persze végül igaza lett.

De miért is érdemes éppen Írországba menni? Talán már sokan hallottatok róla, hogy ez a kis zöldellő szigetország az utóbbi évtizedben komoly IT szereplővé vált az EU-ban, de valószínűleg keveseknek van konkrét fogalma arról, hogy mit is jelent ez valójában. A történet igen egyszerű, még a 90-es évek közepén vált igen népszerű célponttá az akkor még javában dübörgő Kelta tigris gazdasága a külföldi befektetők szemében. Az ezredfordulót követően a különféle angolszász szoftver és hardver cégek is rájöttek arra, hogy ez az USA és Anglia között elterülő szigetke ideális hely lehetne a letelepedésre. Nos, persze a infó szektort érintő adókedvezmények is segítettek ebben. A lényeg, hogy manapság már a kicsiktől a nagyokig szinte mindenféle IT cég megtalálható Írországban. Twitter, Facebook, Microsoft vagy éppenséggel a Google mind nagy irodával rendelkezik errefelé, sőt gyakran az európai központ is itt található. Ha meg ez nem elég meggyőző, akkor érdemes megnézni, hogy hány start-up vállalkozás indul hetente csak Dublin környékén.

Ezek után talán nem meglepő, hogy jelenleg az ország vonzza a külföldi humántőkét. Az ír felsőoktatás megpróbált reagálni a hirtelen megugrott keresletre, de nem tud elég emberfőt kitermelni időben, meg amúgy sincsenek elegen az írek. Tehát maradnak a nemzetközi fejvadászcégek és a jobb megélhetést remélő bevándorlók, méghozzá a diplomás fajtából. És ha már bevándorlók, akkor itt vagyunk mi is, magyarok, méghozzá igencsak nagy számban. Saját tapasztalatból kiindulva, egy idő után nem lepődsz meg azon, hogy a kávét egy debreceni lány adja ki, vagy hogy a HR osztályon dolgozik egy évfolyamtársad volt barátnője. Kicsi a világ, Dublin még annál is, és a magyarokat szívesen látják igazából minden feladatra, nem hogy a poroszos oktatáson edződött programozóinkat. Nyelvileg ugyan nem tartozunk a legkeresettebb személyek közé, de ha a kiváló angolja mellett netalántán tud az ember még egy európai nyelvet, mondjuk németet, franciát vagy valamilyen skandináv országét, és mondjuk stabil lábakon áll java, C++ vagy C# terén, akkor valószínűleg két kézzel fognak kapkodni utána.

Persze nem egyszerű megtalálni a legjobb helyet, sok a közvetítő – vagy magát annak valló – iroda vagy frissen alakult cégecske. Sokan szeretnék meglovagolni ezt a trendet, és nehéz kiválasztani a megbízható embereket. Nekem szerencsém volt, hiszen már volt kint ismerősöm, aki segített itt-ott, elintézett pár interjút, de hamar azt vettem észre, hogy a profi közvetítősökön keresztül érkezők két lépés előnnyel indulnak. Szóval ha nincs ismerős vagy családtag, az se katasztrófa, sőt. Az egyik ilyen cég, akiket ajánlani tudok az a Make IT in Ireland. Elég profik, csak el kell küldeni az adataidat, és ha minden klappol, akkor viszonylag hamar elkezdenek bombázni ajánlatokkal.
Szóval a lényeg, hogy ha már eleged van az itthoni adok-kapokból, vagy meguntad ezt a pár cég által uralt szűk piacot, akkor vár a nagyvilág, és azon belül is Írország. Akár csak néhány évre, akár hosszabb távra, de érdemes elgondolkozni ezen a lehetőségen. Legrosszabb esetben is lesz pár év tapasztalatod külföldi munkavégzéssel, és az már itthon is sokat nyom a latban. :)
süti beállítások módosítása